Virago XV250

Fazer-Ricky

Die hard MF'er
20 apr 2007
863
6
Ossendrecht
Hey motorfreaks,

Ik wil een collega van me helpen met haar Yamaha Virago XV250 uit 1990.
Het inlaat-spuitstukje is gescheurd door verduring/veroudering, en trekt nu valse lucht..
Dat ding is van (dik) rubber gemaakt, maar moet nu vervangen worden.

Iemand een idee wat dat onderdeel kost, en of het lastig is om dit onderdeel te vervangen? Ik bedoel, is het mogelijk om het spruitstukje te vervangen zonder de cylinders los te maken?

Aan de kenners, laat even wat horen aub.

Greetz
Rick
 
op het gebied van de XV 750 920 1000 1100 wordt van alles aangeboden op ebay maar voor de 250 is het beduidend minder
maar een setje kost al gauw rond de €40,- en zeker via een dealer te bestellen.

edit:

ik zie in de schema's dat de 250 maar 1 carburateur heeft met een verdeelstuk naar de beide cylinders, ik weet niet wat die kosten, maar het gaat denk ik om:
JOINT, CARBURETOR 1 partnr: 2UJ-13586-00-00
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat jij dezelfde problemen hebt als ik. Ben sinds kort eigenaar van een xv500K en ik kan daarvoor ook bijna niets vinden. Met vriendelijke groet,

Huub.
 
Ik heb geinformeerd bij Japarts, en die kunnen wel een nieuw spruitstukje leveren.
Maaar... 89 euro voor een t-stukje in rubber! Dat vond mijn collega wel veel geld, en ik kan natuurlijk niet in haar portemonee kijken.
Ik vond het ook duur trouwens, voor een klein t-stukje van rubber. Niet besteld dus.
Voorlopig het ik de scheurtjes opgevuld met 2-comp vulcaniseermiddel, en het houdt goed.
Waarschijnlijk gaan we het spruitstuk komende winter pas vervangen en gelijk even het electrisch systeem checken, beurtje geven enz.

Greetz,
Rick
 
Terug
Bovenaan Onderaan