Weer een chopper uitproberen... maar welke?

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
Vanwege een paar redenen wil ik weer een chopper gaan rijden.
#1 ik begin ook te merken dat ik steeds ouder word
#2 de meeste mensen waar ik mee rij rijdt een chopper
#3 supersport en winter is niet altijd een goede combo

Nou wil ik weer een hele goedkope chopper kopen om te kijken (voor langere tijd dan) of ik nog wel kan rijden op een chopper.
Of ik me niet vierkant ga opvreten van binnen van "kreng, ga dan HAAAARDER!"
Ik weet al dat ik alles onder de 700cc gewoon links moet laten liggen...
En of ik nog lekker kan cruisen voor als tijd geen issue is...
Ik heb een lichte voorkeur voor Yamaha en Honda, dus moet ik dan gaan denken aan Virago's en VT's ?
 
persoonlijk ben ik gek van mijn virago 1100, heeft me nooit laaten staan..... onee laatst wel maar dat was eigen schuld. :X
is een simpele motor makkelijk in onderhoud, en ziet er goed uit :Z
maar waarom niet naar een aantal dealers gegaan en gewoon proef ritjes maken?
zo kan je redelijk simpel te weten komen wat jij zelf lekker vind rijden, en als je een keus hebt gemaakt kan je altijd op internet kijken of jou keus dan ergens voor een schappelijk prijsje te koop is.

suc6
 
De bedoeling was om een idee te krijgen op welke fietsen zinvol was te gaan proefrijden... En in de regio zijn ineens (einde 'seizoen') heel veel VT's, VF's en Virago's te koop, en ook nog eens voor schappelijke prijzen (waarschijnlijk achterstallig onderhoud)...

Maar in ieder geval bedankt, dan weet ik toch welke richting ik op moet gaan kijken :P
 
bedoel je deze
full
 
:Z weer iemand die het begrip chopper niet begrepen heeft,nee ik ga het niet nog eens uitleggen


Het gaat niet om cruiser, chopper of whatever heet, het gaat er om of ik er tegen kan niet meer het vermogen van een supersport ter beschikking heb maar het met de koppel van een chopper af kan.
Als tussen-oplossing wilde ik motoren als VT's, VF's en Virago's uitproberen omdat je die goedkoper aan kan komen dan een volbloed choppy.
 
Probeer eens een proefritje op een vf1100 magna (v65).
De zithouding is goed en je hebt ook een beetje vermogen onder je kont.(125 pk 0-100 km/h 3.1 sec top: 276 km/h)
Maar vooral kun je er heerlijk rustig op toeren!!
 
Da's een zwaar overdreven top, deze ligt op ca. 220 (kilometerteller)km/u, ook is het "maar" 116 PK aan de krukas als jeen exemplaar in absolute topstaat hebt. meestal blijft er ca. 100-105 PK over.
 
Ik rij zelden boven de 140... dus de top is niet zo geweldig belangrijk.. optrekken als een raped ape is wel leuk :+ maar snel rijden hoeft niet zo (meer).
Ik zal eens kijken naar die fiets.
thanks.
 
Nou, je kunt aan de prijzen wel zien welke fiets 'beter' gevonden wordt...
<<700 krijg je voor een appel en een ei, >750<1100 is al wat duurder maar voor de 1100+ betaal je de hoofdprijs.

(en ik moet nog wel geld overhouden voor een echte chopper. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan