Moeilijke keuze nieuwe aankoop!

niet???? als ik die toerbuffels van HD zie dan lijken me dat echt wel kmvreters hoor. zo'n dikke electra glide ofzo.

15449.jpg
 
gelukkig wel ja, maar zolang ik nog een Guzzi in de verkoop heb :X

ik dacht dat jouw voorkeur naar een evo uitging????






overigens heb ik inderdaad het idee dat een harley de eerste jaren veel afschrijft, en daarna zeer weinig meer, (mits goed onderhouden)

feit is inderdaad dat de shovels de laatste jaren een stuk goedkoper zijn geworden!
komt mijns inziens door redelijk groot aanbod, en veel mensen die liever een evo of tc hebben en daardoor dus minder vraag!
 
Gewoon ook even proefrijden. Het schijnt dat die Jappen wel een stuk beter op de weg liggen. Meer vermogen, betere vering, betere remmen. Hangt er ook vanaf hoeveel je rijdt. Harleys staan niet echt bekend als kilometervreters.


Wat een onzin dat Jappen beter remmen en beter op de weg liggen dat is nergens op gebasserd of het moet al een keer gehoord zijn van een vriend zijn opa zijn kennis en daar zijn buurman van.
Vermogen gebruik je niet op een dikke V-Twin,daar draait het om koppel en dat heeft een H-D meer dan genoeg. En 80 pk is nou ook weer niet extreem weinig.
Harleys niet bekend om kilometer vreters? nou bij mij wel hoor. Met mijn eerste Roadking reed ik in 2 jaar tijd bijna 60000 km, zonder noemenswaardige problemen.
Ik ken er genoeg die meer dan 100000 km op hun H-D hebben staan.
En volgende maand..... dan krijg ik mijn nieuwe roadking classic,YESSSSSSSS!!!!


De enige reden die ik kan verzinnen om een japanse sjopper/cruiser te kopen is de schandalig hoge aanschafprijs van een H-D. Zelfs nu de € hoog en de $ laag staat. Als je het onderhoud laat doen (ook i.v.m. garantie) ben je denk ik nog goedkoper uit dan met een rijzendezoncruiser.

Ga eens proefrijden dan merk je het verschil en is de keuze niet meer zo moeilijk.

Succes met je keuze.
 
Door Alf op 08-04-2005 12:42

ShovelmaRKT is gekelderd naar een historisch dieptepunt.

ik heb hem nu 11 jaar en heb er toen ook niet de hoofdprijs voor betaald
en ik zal kijken of ik een foto kan vinden dan kan je dat pas zeggen
:]
 
Gisteren heb ik met gemengde gevoelens mijn al wat oudere Vulcan 1500 verkocht, en dit met de bedoeling om een nieuwe motor aan te schaffen. :P
Het gaat tussen de Harley Softails en de Intruder 1500,Yam Wildstar, Honda VTX enz...
Puur uit emotionele beweging zou ik voor de Harley durven gaan maar twijfel toch nog steeds wat aan de betrouwbaarheid die er wel is bij al de Japanners.
Ik wil wel de ideale combinatie van rijplezier en een mooie look en tevens betrouwbaarheid,voor de rest ben ik niet moeilijk...
Welke zou de beste keus kunnen zijn wat denken jullie?


Groeten de Stef


Koop je toch een nieuwe. Krijg je twee jaar fabrieksgarantie. Dat gaf voor mij ook de doorslag om een nieuwe sportster aan te schaffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan