welke chopper

beareke

Rookie
23 sep 2005
1
0
oost-vlaanderen
beste motorrijders

ik ben aan het overwegen om een chopper aan te kopen ,het zal een 125 cc worden omdat ik volgens de Belgische wetgeving met mijn autorijbewijs een motor mag besturen met een cilinderinhoud van 125 cc.(dus kosten besparen op extra rijbewijs en ik heb toch nooit een motor of brommer bestuurd, dus van vermogen voorlopig voldoende)

Mijn oog is gevallen op 4 modellen

Suzuki marauder
yamaha dragstar
honda shadow
daelim verschillende modellen

alle modellen zijn ter beschikking in 125 cc uitvoeringen .

op de 2e hands markt is de daelim zeer courant verkrijgbaar.

Nu komt mijn vraag :

Heeft er iemand ervaring met daelim en waarom zijn zij zo veel aanwezig op de tweedehandsmarkt , en naar welk model gaat jullie voorkeur uit .
Dit laatste in functie van rijervaring betrouwbaarheid omdat de look toch persoonlijk is.

met vriendelijke groeten
 
Hallo
Sorry om off-topic te gaan maar als ik je iets mag vragen.
Zelf ben ik ook van Belgie en zal mijn autorijbewijs( B ) binnekort halen.
De vraag is nu : als je motor minder is dan 125 cc mag je dan zomaar zonder extra rijbewijs daar mee rijden?
Ik dacht dat je een rijbewijs A nodig had voor motors boven de 50 cc?
Ik ben 18 trouwens, speelt ook een belangrijke rol.
 
Beste Beareke

Ik heb nu zelf een marauder vz 800 en ik rij al 3 jaar op deze motor ik kan alleen maar zeggen super topper begin motor stoer degelijk en blijft zijn waarde behouden als je hem gunstig inkoopt natuurlijk ik ben nu over gestapt op een wat zwaardere motor de yamaha royalstar 1300 dit is echt een topper motor ik heb hem gewoon gekocht na de proefrit was hij echt te gek voor woorden wat een koppel.
Nu nog even kijken of ik een koper voor die van mij kan vinden want je kan maar op 1 motor te gelijk rijden.

succes met de keuze die je gaat maken

Er is trouwens ook nog een optie marauder 125 cc 1 cil daarna komt de vz 400 v -blok 2 cil en dan krijg je de marauder vz 800 en natuurlijkde marauder 1600 v-2cil

mvg rob 8-)

Bijlage: Afbeelding 576.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan