Welke chopper?

FredB

MF'er
27 jan 2003
157
0
Bodegraven
Hai,

Ik ga binnenkort op voor het motor rijbewijs :] . Nadat ik dit papiertje gehaald heb wil ik een chopper gaan rijden. Ik ben me nu een beetje aan het orienteren wat er zoal te koop is. Heb al eens proef gezeten op een Honda VT700 van 1987 maar dat vond ik gezien mijn lengte (1,92 mtr) nogal een iel ding waarop ik niet echt lekker zat.

Ben op zoek naar adviezen van chopper rijders met een lengte van ca. 1,92 mtr. Wat zijn jullie ervaringen :?
 
Zeker voor lange mensen is een Vulcan ideaal. Of je nou een 800 neemt of een 1500, beiden rijden perfect.
Maar ja, ik ben een Vulcan rijder en zal wel bevooroordeeld overkomen.
Er is echter maar één manier om voor je zelf uit te maken waarop je het lekkerste zit. .............................. veel proefrijden!!!!!!!! ;)
 
Nee ben niet gebonden aan 25KW :) . Ik denk zelf dat een cilinderinhoud > 1000CC wat te fors is voor een beginner. Ben benieuwd naar jullie mening.
 
Nee ben niet gebonden aan 25KW :) . Ik denk zelf dat een cilinderinhoud > 1000CC wat te fors is voor een beginner. Ben benieuwd naar jullie mening.

als je niet aan 25kw bent gebonden maakt het niet uit gewoon proefrijden op motors die jij mooi vind.
en >1000cc dat is makkelijk te doen het is geen nerveuze ss waar je naar op zoek bent.
 
ik ben zelf \"begonnen\" op de Dragstar 1100 van pa. Ging wel goed, beetje lastig bij parkeersnelheden in het begin maar verder goed te doen.
 
Ik ben zelf een jaar geleden begonnen met een Yamaha Virago (750 cc) gezien je lengte valt die dus voor jou al af. Veel te weinig \'leefruimte\'.

Omdat ik (over het algemeen O-) ) een rustige rijder ben zou ik als ik het over mocht doen zeker geen 750cc meer kopen om mee te beginnen maar een 1100 of zelfs een 1400. Dit geeft meer comfort doordat het rustiger rijdt en je hebt het gevoel, dat je meer motor hebt.

Voor het overige kan ik het alleen maar eens zijn met de forummers die zeggen, dat je veel proef moet rijden.

Succes met je keuze straks..... Ennuh ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Greetz,

Ryûh
 
Beste forum genoten,

Dank voor jullie antwoorden en adviezen. De keuze zal sterk afhankelijk worden van de proefrit(ten). Ga eerst maar eens ff op de motorbeurs in Utrecht kijken in februari.


Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk geworden is.
 
Ik ben zelf ook groot 1.95 m. rij een Vulcan 800. Kan met mijn lengte prima.

dus: make your choice!!!

:]

Bigbrother says: Bye
 
Magnamaniac

wil je een beginnende motorrijder gelijk op een V65 laten beginnen????

Lijkt gezien het vermogen niet verstandig

Bigbrother
:} :]
 
Magnamaniac

wil je een beginnende motorrijder gelijk op een V65 laten beginnen????

Lijkt gezien het vermogen niet verstandig

Bigbrother
:} :]

Als hij er mee kan omgaan,. waarom niet,...

In het begin gewoon niet teveel gas erop, en je hebt een motor die je niet snel zal vervelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan