Welke motor zal ik kopen?

Ik ben een chopper/custom/cruiser liefhebber, maar ik ben het eens met JB37.
Wil je regelmatig langere afstanden rijden, dan is een (lichte) tourfiets comfortabeler.
al blijft een chopper natuurlijk mooier :P

Ik rij zelf op een vulcan 800 classic en zou niet weten waarom je hier geen lange ritten mee zou kunnen maken. Doe dit geregeld zelf ook 500km of meer op een dag zonder problemen het enige wat ik je kan aanraden is een goed zadel corbin of mustang.
bosyka
 
Vulcan: weet waar je aan begint. De blokken schijnen nogal eens een ramp te zijn. Alhoewel ik zelf een Vulcan heb gehad, heb ik de mijne probleemloos gereden. Maar zoek maar eens op dit forum onder "Vulcan". Je komt dan heel wat ellende tegen.

Rebel: 250 of 450cc, ik vrees dat je daar vrij snel op uitgekeken raakt, qua vermogen.

Savage: is een één-cilinder met nogal wat technische problemen over het algemeen. Daarom wordt 'ie ook wel eens "Ravage" genoemd. Ik heb ook ooit eens een Savage gehad. Met mijn 1.80m kwam ik met mijn knieën tegen het stuur.

Intruder: Vrij probleemloze en betrouwbare motoren. Alleen het chroom- en lakwerk is niet altijd geweldig.

VX800: Zelfde blok als de Intruder, maar dan als tour-motor. Fijne motor met een wat slappe voorvork. Heb ik zelf ook ooit eens overwogen om te kopen.

Virago: Volgens mij best betrouwbare motoren.

Sportster: No comment :X
rij dus zelf op een vulcan 800 classic uit 1997 met ondertussen 60000km op de teller zonder problemen.
 
mijn eerst moter
h-d lowraider ging ik ook mee naar lessen
heb hem nog steeds geen spijt hij is alleen mooier geworden
nog nooit wat aan gehad rijd hem nu 11 jaar
met nog steeds veeel plezier :]
alleen het geluid all nog steeds mooi
vraag maar aan mn buren :(
 
mijn eerst moter
h-d lowraider ging ik ook mee naar lessen
heb hem nog steeds geen spijt hij is alleen mooier geworden
nog nooit wat aan gehad rijd hem nu 11 jaar
met nog steeds veeel plezier :]
alleen het geluid all nog steeds mooi
vraag maar aan mn buren :(
FX roeleert grote tijd....een shoveltje dat is.
 
Wat dacht je van een Honda VF 750 C (Magna) of een Honda Supermagna.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een wereldmotor is. Het was voor mij ook de eerste motor en ik wil er echt niet meer vanaf.

Het is een prachtige chopper (vind ik) hij rijd super lekker, mede doordat het een 4-cilinder is. Je kunt hier overal mee terecht (snelweg / binnenwegen / bergen / enz.)
Zeker gekeken naar je lengte mag je best een wat grotere motor hebben. Dan is dit ook geweldig.
En het vermogen wat erin zit liegt er ook niet om.

Het enige nadeel is dat hij ketingaangedreven is. Dit is eigenlijk niet echt een nadeel, want het rijd weer wat sportiever, maar het kost wat meer tijd in onderhoud. Maar als je geen zin hebt in onderhoud zou ik maar geen chopper kopen.

Hieronder heb ik wat plaatjes geplaatst.


VF 750 C (Magna)

Honda%20VF%20750%20C%202003%2001.JPG
.

Supermagna

87vf700b.jpg
.

Groeten
Magna-Hill :]
 
Dank jullie wel voor alles reacties en mooie plaatjes, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. :-) Proefritjes maken dat is stap 1...eh 2, rijbewijs halen is 1!
 
ik ben erg tevreden met mijn vt1100c2
full



een aantaljaren geleden kon je bij safe een soort abonnement nemen en tegen gereduceerd tarief fietsen huren kun je heel veel verschillende proberen

[me]wat een shit foto btw[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan