show your HARDTAIL!

Vast een domme vraag maar wie legt me uit wat nou precies een hardtail is.
Iets waarpop je een houten kont krijgt ofzo ?
Of gewoon een chopper met bloot dik achterwiel en lange voorvork ?
Of wat ? :?
 
Kijken hoe m'n Engels is


Hard = Hard

Tail= Staart of achterkant

Dan zou het haast zo moeten zijn dat een hardtail een motorfiets is met een harde achterkant............................harde achterkant ipv zachte achterband...........................dus misschien een motor die met zachte achterband rijdt.........wat is er nog meer hard of zacht...................................Ja ! De vering !!!

Dus dan móét een hardtail een motor zijn zonder achtervering *O* *O* *O*


Anticiperend of vraag 2: waarom zijn er dan motoren die softtail heten terwijl eigenlijk alle motoren achtervering hebben?

Dat zijn motoren met een frame met verborgen vering zodat ze op een hardtail lijken. Gewoon omdat de lijn van een chopper nou eenmaal mooier is als hardtail ( hoe zeer het ook doet met rijden en hoe slecht het ook is voor je rug maar anders ging je wel scooter rijden :+ ) )


Zo, uitgebreid verhaal op de vroege morgen ;)
 
Kijken hoe m'n Engels is


Hard = Hard

Tail= Staart of achterkant

Dan zou het haast zo moeten zijn dat een hardtail een motorfiets is met een harde achterkant............................harde achterkant ipv zachte achterband...........................dus misschien een motor die met zachte achterband rijdt.........wat is er nog meer hard of zacht...................................Ja ! De vering !!!

Dus dan móét een hardtail een motor zijn zonder achtervering *O* *O* *O*


Anticiperend of vraag 2: waarom zijn er dan motoren die softtail heten terwijl eigenlijk alle motoren achtervering hebben?

Dat zijn motoren met een frame met verborgen vering zodat ze op een hardtail lijken. Gewoon omdat de lijn van een chopper nou eenmaal mooier is als hardtail ( hoe zeer het ook doet met rijden en hoe slecht het ook is voor je rug maar anders ging je wel scooter rijden :+ ) )


Zo, uitgebreid verhaal op de vroege morgen ;)
:Z
All clear !
Thanx !

full


:z
 
Het valt me op dat het aanbod van hardtails op het internet laag is.
Ik ben zelf op zoek naar een hardtail Sportster met evo blok, maar dat is zoeken naar de bekende spelt in een hooiberg....

Ik heb ruim 10 jaar een Liberator bobber met org. zweefzadel gehad, en daar kon je uren comfortabel op rijden. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan