Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
Ja welkom in deel 4 van Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!
white_rf_01.jpg

Deel 4 alweer,dit ging er allemaal aan vooraf

wie rijdt er RF 400/600/900R???

Wie rijdt er RF 400/600/900R deel 2

Wie rijdt er Suzuki RF600R/RF900R deel 3?

Voor alle niet rf rijders, wat doe je hier }) :P

Natuurlijk "the place to be" hier voor iedereen die interesse heeft in de rf600r of rf900r modellen, dat het een fereblade killer is hoef ik natuurlijk niemand uit te leggen, en het is nu zondag dus ik nok er weer effe mee!

Dit ben ik YaKuZa op de RF900R RS2, hij blijft mooi!
sturen704x528528x396.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou bij deze dan...

Nee Yakuza, geen garantie, ja tot aan de deur. Moet op zijn expertise afgaan en aangezien hij een beun is...maar goed mocht nu blijken dat het na die "goedkope" oplossing toch nog 1 dikke ellende wordt dan komen we er wel samen uit, hij laat me niet met de gebakken peren zitten.

Enne foto's van de RF-ers eventueel samen met hun berijders in de beginpost, soort van smoelenboek !!

*O*
 
Ja welkom in deel 4 van Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!



Tekst


Foto


Tekst



En begin maar weer met bla bla *O*

Vooruit dan maar.
Rij nog steeds RF900.
Sterker nog, 2 RF jes.
1 RF ben ik aan het opknappen, vorig jaar als schade fiets gekocht.
De basis is goed, maar het valt altijd tegen.
Deze ga ik dan voor op de weg gebruiken.
De andere is wat aan het verslijten, rookpluimpjes, rammelen e.d.
Komt waarschijnlijk door het circuit gebruik.
Daar ga ik hem ook verder voor gebruiken.


full
 
Laatst bewerkt:
Ja welkom in deel 4 van Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!



Tekst


Foto


Tekst



En begin maar weer met bla bla *O*

nou eerst maar even een oude foto maar dan sta ik er wel weer bij
IMG_6169.jpg

wat een ellende allemaal voor je flugel.
tjonge ja moeilijk om dan een keuze te maken he.
aan de ene kant wil je het gewoon goed hebben en geen risico lopen en aan de andere kant wil je natuurlijk graag geld besparen.
ik zou zeggen denk goed na en veel sterkte met het maken van je keuze en hopen dat het snel allemaal weer goed komt.
 
De vraagprijzen op MP zijn meestal €200,-. Gewoon even wat sloperijen rondbellen, weet je het het snelste.
 
Hierbij een paar foto's van mij RF. Ik rijd er al weer ruim 2 jaar op (dagelijks, omgeving Utrecht) en bevalt me nog steeds prima. uiteraard de nodige aanpassingen voor mijn rf'je;

Dynojet
K&N filter
WP voorvering
Ontstekingsvervroeger
Tailrisers
IXIL demper.

Moet zeggen dat hij door de aanpassingen een stuk beter loopt en meer vermogen heeft.
Erg fijn..haha
Maare, mijn remschijven beginnen redelijk te sluiten ( staat nu 62.000km op de klok) en mijn vraag is of iemand een tip heeft voor betaalbare schijven. Ik schrok erg van de nieuwprijs..

groet,

Floris
full
 
Zoals alle RF's, mooie machine !

Dus de aanpassingen, dynojet k&n, bevallen goed ?

Merkbaar meer vermogen ? Hoe zit het met het verbruik, meer/minder ?

Ik heb nl alles al in huis liggen, dynojet, k&n en wou die deze maand, begin volgende maand er op laten zetten maar zoals je vast wel gelezen hebt is dit ietwat op de lange baan geschoven -O-


Maar het goede nieuws is dat ik er voor mezelf uit ben. :Y

Het kost wel wat meer, maar dan is het boeltje ook weer goed voor elkaar, dus we gaan voor de dure optie, mijn vraag heb ik ook al in techniek gesteld en mede daardoor laat ik toch alles maar grondig doen.

We gaan weer rijden !!!!
 
Aanpassingen bevallen heel goed!. Met name het verbruik is stukken beter.
Voor de modificatie begon fuel op te lichten bij 130 km. Nu is dat bij de 165km!
Dus ja , dat scheelt. Voor de rest; Motor pakt veeel beter op en de bekende dip bij 4000 toeren is zo goed als weg. Heb de uitdraai van de Dynorun gezien en scheelt gewoon erg veel. Was inderdaad redelijke grote investering maar zat net als jij (als ik het goed heb) te twijfelen. Of verkopen of grondig aanpakken. Heb er geen spijt van!
Je moet ook eens kijken naar zo'n ontstekingsvervroeger. Heb het vermoeden dat deze ook een grote rol speelt.
Heb jij trouwens een rf900 of 600?

gr

Floris
 
Zoals alle RF's, mooie machine !

Dus de aanpassingen, dynojet k&n, bevallen goed ?

Merkbaar meer vermogen ? Hoe zit het met het verbruik, meer/minder ?

Ik heb nl alles al in huis liggen, dynojet, k&n en wou die deze maand, begin volgende maand er op laten zetten maar zoals je vast wel gelezen hebt is dit ietwat op de lange baan geschoven -O-


Maar het goede nieuws is dat ik er voor mezelf uit ben. :Y

Het kost wel wat meer, maar dan is het boeltje ook weer goed voor elkaar, dus we gaan voor de dure optie, mijn vraag heb ik ook al in techniek gesteld en mede daardoor laat ik toch alles maar grondig doen.

We gaan weer rijden !!!!

Nog wat rondgebeld voor een complete kop? Lijkt mij een stuk goedkoper én je bent ook van die andere schade in je kop af...
 
Laatst bewerkt:
Vooruit dan maar.
Rij nog steeds RF900.
Sterker nog, 2 RF jes.
1 RF ben ik aan het opknappen, vorig jaar als schade fiets gekocht.
De basis is goed, maar het valt altijd tegen.
Deze ga ik dan voor op de weg gebruiken.
De andere is wat aan het verslijten, rookpluimpjes, rammelen e.d.
Komt waarschijnlijk door het circuit gebruik.
Daar ga ik hem ook verder voor gebruiken.


[afbeelding]


Dat zal dan wel mijn motortje zijn geweest!
Hoe is het met mijn ouwe motortje? Ik zou nog steeds foto's krijgen...

Ben toch maar weer aan de motor gegaan, heb een intruder 800 gekocht :) Niet te vergelijken met die RF maar leuk dat ik je meteen herkende op de in actie foto!!!

Succes met het verbouwen!
 
Aanpassingen bevallen heel goed!. Met name het verbruik is stukken beter.
Voor de modificatie begon fuel op te lichten bij 130 km. Nu is dat bij de 165km!
Dus ja , dat scheelt. Voor de rest; Motor pakt veeel beter op en de bekende dip bij 4000 toeren is zo goed als weg. Heb de uitdraai van de Dynorun gezien en scheelt gewoon erg veel. Was inderdaad redelijke grote investering maar zat net als jij (als ik het goed heb) te twijfelen. Of verkopen of grondig aanpakken. Heb er geen spijt van!
Je moet ook eens kijken naar zo'n ontstekingsvervroeger. Heb het vermoeden dat deze ook een grote rol speelt.
Heb jij trouwens een rf900 of 600?

gr

Floris

Das goed nieuws, moet dus bij die van mij ook wel goed gaan uitpakken, de mijne is van 1996 en zit telkens rond de 150 km wanneer ik moet gaan tanken.

Ik rijd/reed trouwens een gele 600.
Deze dus:
achtzijkant2wi9.jpg



Tja ik zit welte twijfelen of grondig aanpakken of nog grondiger, maar das meer van levensbelang. Mijn motor is op dit moment klinisch dood.....

Stukje van de klepgeleiding afgebroken, naja heel verhaal, maar kapot is ie.

Vanavond besloten om hem toch helemaal aan te laten pakken. Kop wordt opgestuurd en gereviseerd + er komt een nieuwe klepgeleider in.

Een anonieme "sponsor" heeft zich gemeld..... :}

Had nog hier en daar rondgebeld maar helaas op het moment geen cilinderkop voor de RF en ik was er stront chagerijnig en misselijk van en mede door die "sponsor" gezegd dan maar aanpakken die handel !

Woesthoff in Brummen had net een RF binnengekregen ( zo stond op de site ) ikke gebeld, jahoor alles al verkocht....

Heb op dit moment de centen er niet voor om een andere ( motor ) te kopen, nu krijg ik er ook geen zak voor, dus ga ervoor zorgen dat hij eerst weer aan de praat komt en ga hem dan tot op de draad toe afrijden. En dan....ja dan.....gaat ie er komen !

Mijn "droommotor" De GSX-R 750 in natuurlijk de enige, echte soes kleuren blauw wit


Oh ja als je een plaatje hebt van de uitdraai zoals RFeddie al schreef.....
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi klote van die reparatie zeg! Maar ik verzeker je; als je RF getuned is wordt het pas echt leuk! Heb helaas geen uitdraai (digitaal) maar als je toevallig een x in Leiden bent moet je even langs AB motoren rijden. Daar hebben ze mijn motor gepimped ;-) en staat ie ook in de pc van de dynobank...

Iemand nog toevallig schijven over?
 
Wat een verbruik hebben jullie zeg!

Bij wat sportief/korte afstand rijden gaat mijn lampje aan bij 190km
En bij lang snelwegwerk pas bij 220km, dan verbruikt hij ruim 1:18!
 
Ik voel een poll aankomen....

Nu je er toch over begint:

Soes RF600R
Bouwjaar: 1996
Open uitlaat

Geen testbank

Bij de 150 km begint mijn reserve lampje te branden.

Hoe zit het met de andere RF-ers ?
 
RF 900 RS2
dik 200 km voor het lampje een seintje geeft
en ja ik schroef het gas vaak genoeg open, meer dan eens...!

wanneer gaat het allemaal gebeuren flugeltje, is die eerdaags weer op de straat...?
wat een pech man hopen dat je snel weer on the road bent. succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel een poll aankomen....

Nu je er toch over begint:

Soes RF600R
Bouwjaar: 1996
Open uitlaat

Geen testbank

Bij de 150 km begint mijn reserve lampje te branden.

Hoe zit het met de andere RF-ers ?


rf600
bwj 1997
+/_ 170 km reseve lampje
(lange rit tweepersonen weet niet of het wat uit maakt)
ikga het is bij houden
 
Ik rf900R

Gebruikt uhm geen idee, kijk er nooit naar :X

Ja effe druk startpost komt heus wel !!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een uit 1995 ( 600 ). Maar het is nog een model '94. Mijn lampje gaat ook na zo'n 220 Km branden. Ik verbruik 1 op 19. In de stad kom ik nauwelijks dus dat scheelt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan