Suzuki intruder C800 / M800

BesteKurt

MF'er
16 mrt 2006
96
1
Blankenberge
Er is over deze motor niet veel te vinden op het net. Eén test van de M800 heb ik gevonden en daarom dit nieuwe onderwerp om ervaring met elkaar uit te wisselen.

Na een 15-tal jaar met lichte sportieve en naakte sportieve motoren te hebben gereden nu mijn éérste chopper gekocht. Ik had graag een HD sportster gekocht. Omdat ik dit de enige mooie HD vind, die redelijk betaalbaar is. Helaas zijn deze motoren wat te klein voor mijn 1,85 meter.

Dan maar een jap, die meer waar voor zijn geld geeft. Een onderhoudsvrije aandrijving en injectie vond ik belangrijk. De Kawa VN900 vond ik veel te groot. Pas nu gezien dat er een Honda 750 spirit is, die wel interessant lijkt, maar het werd een Suzuki C800, hoewel ik de M800 wel mooier vond, maar de C800 zit comfortabeler.

Het is zalig rijden, ik krijg wel hoge rugpijn. Misschien moeten mijn spieren zich nog aanpassen. Een rugsteuntje brengt toch verbetering.
Ik heb een origineel suzuki windcherm erop en deze geeft vanaf een 70 tal km/h windturbulentie rond de integraalhelm. Nu een pothelm gekocht en het resultaat is beter. Het scherm staat op zijn hoogste (of rechtste) stand. Experimenteren met verschillende standen brengen niet echt verbetering.

Dus alle tips en ervaringen zijn hier welkom. Ook links naar meer info en testen over deze chopper zou handig zijn. :]
 
Zit je hier wel goed?

Een standaard C800 met een scherm er op hoort misschien beter in de toerfietsen afdeling...
 
Beste BesteKurt, :+

Sportster i.c.m. forward controls is best goed te doen als je lang bent. Ben zelf 1.95 en zit goed. En tsja dat schermpje. Had ik ook..... toen ik 3 was en bij mijn moeder voor op de fiets zat... Een ander merk schermpje proberen/lenen. Misschien staan er nog tips op http://www.ioch.nl/ . Succes
 
Bedankt Renee voor de interessante link.

Ik heb ook al overwogen om het scherm eraf te halen, maar ik heb al genoeg in de wind gereden. Ook in de winter haal ik mijn brommer buiten en dan is zo'n scherm best te verdragen. In de zomer spaart het scherm mij van de insecten. Ik kan best toegeven dat ik een watje ben, maar heb wel respect voor iemand anders zijn menning. :}
 
Welwel,ik ben blijkbaar niet de enige met turbulentie achter zijn windscherm,ik heb een topic geopend bij de rubriek "Technisch vragen en antwoorden" onder de titel "windscherm"
Ik heb dus een C 1500 Intruder met een niet-origineel scherm,maar ik durf wel te zeggen dat het zeker zo degelijk is als het originele en er zijn ook vele verstelmogelijkheden,maar ook zoals ik hier lees,.....noppes....
Ik heb iemand gesproken met dezelfde moto,met WEL een origineel C 1500 scherm,zoals het op de Suzuki site staat,en hij kan niet boven de 110 km/u,net als ik....
BTW,ik ben 1.85 m groot en dat is toch niet abnormaal en als ik het scherm op de hoogste stand zet of op de laagste en schuin of recht,het maakt geen verschil.
Heb gisteren zonder scherm gereden tegen 130 km/u,veel druk op de borst maar een heel klaar zicht op de weg,ik speel met de gedachte om het scherm eraf te gooien en een dikkere vest aan te trekken.....
 
Ik rij met een C1500 ZONDER scherm want in de eerste plaats vind ik zo een scherm niet om aan te zien,en ik wens geen turbulentie rond mijn hoofd, snelheden van 120 tot 130 zijn perfekt vol te houden en is zelfs aangenaam met deze warme dagen 8-)
 
BesteKurt,
Ik was van plan om mijn scherm eraf te gooien,maar ik dacht toch dat er voor alles een oplossing bestaat en dus heb ik de maat gaan nemen van een origineel Suzuki scherm en die heb ik overgebracht op mijn scherm,het viel echt op hoe klein dat dat scherm was,dus ik kreeg die maat gemakkelijk uit mijn Ledrie-scherm.
Resultaat,ik kan nu 110 km/u rijden met het viezier van mijn helm open,bij hogere snelheden doe ik het dicht,maar de turbulentie is weg.
Misschien kan jij dit ook doen,succes ermee.
 
Met mijn open helm is het beter.

Zelf heb ik een origineel Suzuki scherm. Deze staat nu op zijn schuinste stand. Op deze manier wrijven de kabels van de gas wel tegen het scherm aan.

Ik ben van plan om eens de experementeren met een plexi plaat en deze in de originele montuur te plaatsen. Daar kan ik dan de vorm aanpassen zonder het origineel dikke scherm te verprutsen.
 
Goh, dacht dat ik de enige was met dat probleem. Ik rij Honda vt750 ACE met scherm ;)
Het lijkt misschien wat knullig maar ik rij regelmatig Leeuwarden/Amsterdam en dan is dat wel zo prettig dat je niet zoveel druk op je borst hebt. Ik ben 1.80 en heb net een nwe helm gekocht (roof boxer) om het gewapper om mn kop een beetje in toom te houden. Voldoet uitstekend!! Misschien het scherm ook maar eens op een andere hoogte instellen.
 
Ondertussen eens mijn scherm verwijderd en flinke proefrit gemaakt.

Wel noem mij maar een watje, maar het is toch veeeel comfortabeler rijden met scherm. Het wind vangen kan ik best verdragen, dankzij mijn rugsteun. Maar al die insecten en vuil van de baan die je in je gezicht krijgt. Ik rij met open helm met vizier, die de helft van mijn gezicht beschermd. Maar ik zou niet graag een dikke bij of steen tegen mijn tanden krijgen.

Een stuk A17 gereden waar werken aan de gang zijn. Van al het opwaaiend zand en kleine steentjes van de nieuwe asfalt kreeg ik het gevoel dat ze mijn kin aan het zandstralen waren.

Scherm er direct weer op gemonteerd en op de meeste rechte stand gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan