Waarom geen custom modellen meer?

rookie_rm

MF veteraan
Donateur
5 feb 2007
5.078
17
Eibergen
Weet iemand waarom er op het Europese vasteland praktisch geen (nieuwe) custom modellen meer in de verkoop zijn? Van bijvoorbeeld de Yamaha dragstar of de Honda VTX1300 zijn alleen de classic modellen als nieuw voorradig.

Waarom :?
 
En wat versta jij dan onder "custom"?

Customs zijn in de regel zelf gebouwd of verbouwd. En dus niet te koop in de winkel.
 
En wat versta jij dan onder "custom"?

Customs zijn in de regel zelf gebouwd of verbouwd. En dus niet te koop in de winkel.

blah blah blah blah ...

hier zie, de site van honda (kijk maar eens goed naar de titel van de rubriek daar!)

en wat krijgen we nou? *sarcasme* zelfs op de site van yamaha zie je duidelijk het woord 'custom' in de url staan

goh!... en zou kawasaki ook custom modellen verkopen?

En om op de vraag van rookie te antwoorden: Geen idee joh? Vraag het bij gelegenheid eens aan een dealer zelf en post zijn reactie hier zodat iedereen weet hoe dat zit...

update: Trouwens hier in Belgie is het ook wachten geblazen op een nieuwe Kawa z750...
 
Laatst bewerkt:
blah blah blah blah ...

hier zie, de site van honda (kijk maar eens goed naar de titel van de rubriek daar!)

en wat krijgen we nou? *sarcasme* zelfs op de site van yamaha zie je duidelijk het woord 'custom' in de url staan

goh!... en zou kawasaki ook custom modellen verkopen?

En om op de vraag van rookie te antwoorden: Geen idee joh? Vraag het bij gelegenheid eens aan een dealer zelf en post zijn reactie hier zodat iedereen weet hoe dat zit...

update: Trouwens hier in Belgie is het ook wachten geblazen op een nieuwe Kawa z750...

Custom is vrij vertaald: uniek ! Naar je eigen wensen, dus.................En dat allerlei jappen custom in hun url zetten wil niet zeggen dat de motoren ook custom zijn. Er is niks custom aan....of als je een standaard machine met HH spullen erop en nog een zooi accesoires custom noemt. Dan moet je nog maar eens wat verder lezen.... })
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegt heb ik ook altijd gedacht dat fabrieks "choppers" customs waren... Al heb ik dat nooit gesnapt, wat is er nou gecustomedt aan een stock-fiets die net uit de fabriek komt rollen???

Eigenlijk is dus de fabrieks chopper een Cruiser,
een zelfbouw chopper een Custom
en een uitgeklede cruiser een Chopper.

of maak ik er nou weer en zootje van?
 
Laatst bewerkt:
custom is vrij vertaald "op maat gemaakt" en niet "uniek"!

enfin: wikipedia to the rescue

wat niet wegneemt dat iedereen rookie zijn vraag begrijpt toch?

de laatste tijd wordt er op die forum nogal wat uit de hoogte gedaan... en dat vind ik zacht uitgedrukt 'niet netjes'; vandaar eerste reactie
 
Ik bedoel inderdaad, los van alles dat je aan je fiets wenst te doen of al hebt gedaan, dat de zg. customlijn van met name de japanse merken niet meer nieuw te krijgen is. Of je zit in het 'lichtere' segment. Ik begrijp dat er hier nogal wat knutselaars op het forum zitten die graag vanuit een freempje een volledig nieuwe "custommade" fiets maken maar helaas ben ik niet zo handig. Ik moet het hebben van wat tassen, een sissybar en misschien wel een nieuw stuur op een -voor mij- leuke fiets monteren (of juist het spul eraf halen). En laat ik nou bijvoorbeeld de Yamaha XVS1100C(ustom) of de Honda VTX1300C(ustom) mooie fietsen vinden, alleen zijn deze schijnbaar niet (meer) nieuw te kopen. Ik vroeg mij alleen af waarom?
 
custom is vrij vertaald "op maat gemaakt" en niet "uniek"!

enfin: wikipedia to the rescue

wat niet wegneemt dat iedereen rookie zijn vraag begrijpt toch?

de laatste tijd wordt er op die forum nogal wat uit de hoogte gedaan... en dat vind ik zacht uitgedrukt 'niet netjes'; vandaar eerste reactie


Wikipedia als bron gebruiken, dacht dat dat alleen voor Amerikanen was. ;)



Ik zeg btw niet dat deze info onjuist is.
 
Laatst bewerkt:
En wat versta jij dan onder "custom"?

Customs zijn in de regel zelf gebouwd of verbouwd. En dus niet te koop in de winkel.


Ik rij met een standaard Intruder 1500 en dat is volgens mij toch nog steeds een custom, indien ik dat machien verbouw en er een verlengde voorvork van 2 meter ondersteek en een hardtail achterste en nog andere verfraaiingen dan is het plots een chopper geworden wegens verchopt. Indien geen gelijk mag men altijd verbeteren :Y
 
En Rookie,

Heb je nu je antwoord??
Of meng je je nu ook in die discussie wel of geen custom. |(


M'n antwoord haal ik wel bij de dealer zoals Big Ben Bullet voorstelde.

Wel of geen custom vind ik niet zo interessant. Daarnaast rij ik liever dan dat ik discuseer. :] Nu nog op een CBR1000F maar ik ben op zoek naar iets anders, 't liefst iets in de cruiserstyle (of lokt dit nog weer een ander discussie uit? ;) )
 
Ik rij met een standaard Intruder 1500 en dat is volgens mij toch nog steeds een custom, indien ik dat machien verbouw en er een verlengde voorvork van 2 meter ondersteek en een hardtail achterste en nog andere verfraaiingen dan is het plots een chopper geworden wegens verchopt. Indien geen gelijk mag men altijd verbeteren :Y

Nee. Jou standaard 1500 is geen custom. Die kun je er natuurlijk wel van maken.

Tot je zelf dingen gaat verbouwen of veranderen blijft het een Cruiser (niks mis mee)

En mijn eerste reactie niet netjes???? Tegen beter weten in vraag ik wat iemand bedoeld en leg ik uit hoe het zit. Wat was daar dan fout aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan