FJ 1100 / 1200 Topic

miccie

MF veteraan
24 dec 2006
15.501
9
Haarlem
Bij de zoekfunctie kon ik geen aparte topic vinden voor de FJ 1100 en 1200. Vandaar dat ik deze toch graag zie.

Als wat over het hoofd heb gezien? Zeg 't dan maar.:)


05-1.jpg


06-1.jpg



Op de site FJ1200 is ook info te vinden natuurlijk.
 
Goed man! Ik heb ook zo'n toerbuffeltje (een FJ1100 uit '84).
Vrij comfortabel, stuurt alleen niet echt geweldig.

Op zich redelijk betrouwbaar, ik heb de laatste tijd alleen wat problemen met mijn koppelingscylinder en de uitlaat is helemaal doorgerot.
 
Dan meld ik me hier ook maar ;)

Heb je toevalling een foto van je motor met die nieuwe spiegels?
 
Hier een paar foto's met de nieuwe spiegels.

SP1.jpg


SP2.jpg


SP5.jpg



Met deze spiegels hoef je niet meer naar alleen je eigen armen te kijken.:)
 
Mooie motoren die FJ's. Ik heb 2 1100 en 1 1200 gehad. Oude liefde roest niet. Ben 3 weken geleden tegen een FJ1200 bouwjaar 1989 aangelopen met ruim 27.000 echte km's. Bijna nieuw en volledig origineel. Heb vandaag 2 nieuwe banden (AVON storm & azaro) laten monteren. Wat een koppel. Kan ik nu ook met mijn vriendin op pad. Is een beetje moeilijk op mijn Ducati 1098.
 
Mooie motoren die FJ's. Ik heb 2 1100 en 1 1200 gehad. Oude liefde roest niet. Ben 3 weken geleden tegen een FJ1200 bouwjaar 1989 aangelopen met ruim 27.000 echte km's. Bijna nieuw en volledig origineel. Heb vandaag 2 nieuwe banden (AVON storm & azaro) laten monteren. Wat een koppel. Kan ik nu ook met mijn vriendin op pad. Is een beetje moeilijk op mijn Ducati 1098.


Elke fiets '"heb'' ze voordeel.


Gr. D.D.
 
Ik meld me ook maar even. Hier een Fj1100 uit 85. Blauw-wit-rood combinatie. Met een 4 in 1 laser uitlaat. En nodig toe aan een poetsbeurt maar het rijd zo lekker...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 2~!!

2x 1tx uit 1986 1 pekel met meer dan 100.000km en 1tje vandaag gekocht met 37000 km in absolute nieuwstaat :9~
 
Het is kennelijk een tijdje geleden sinds er hier een reactie geplaatst is. Wil toch ff wat vragen; is een fj 1200 ook geschikt voor iemand van 1 m 73?

En wat verbruikt een fj bij normaal toeren?

bvd en groet ivar
 
Ik denk dat iemand van 1.73m prima op een FJ1200 kan rijden :Y Ben zelf een stukje langer dan dat (ong 20 cm meer) dus kan niet helemaal uit ervaring spreken, maar ik heb zelf niet het idee dat het een erg hoge motor is. Ik heb ergens een foto waar mijn vriendin (die qua lengte dichter bij de 1.73 zit) op mijn motor zit en haar beide voeten op de grond heeft. Ik verwacht met een lengte van 1.73m dus weinig problemen ;)

Voor wat betreft het verbruik: ik geloof dat die van mij zo ongeveer 1:15 doet. Ik ben niet iemand die idioot gas geeft ofzo.
 
Goed om te horen! Ga op korte termijn een proefritje maken op een fj1200 (uit 1988, nog geen 60.000 km op de klok, in zeer goede staat). Wellicht dat ik die vx800 en xj900 maar links laat liggen! Zo'n fj bevalt me wel (vermogen, koppel, uiterlijk). Heb me eerder dit jaar ook al aangemeld bij de fj ownersclub. Die mensen hebben me al aardig geïnfecteerd met het fj-virus! Allemaal erg vriendelijk en open en erg behulpzaam! Klasse dus. Maar het wordt dus waarschijnlijk toch geen cardan. Hoor gewoon veel positieve dingen over de ketting. Bij gewoon rijgedrag gaan die dingen al snel 20.000 km mee. En vaak nog langer. Da's bij mij toch al snel een jaar of 4 á 5. En de mogelijkheden van zo'n fj lijken ook eindeloos. Erg veel accesoires en andere dingen om de motor op te leuken.

Maar goed, het is dus niet of maar wanneer ik een fj ga aanschaffen! Ik hou jullie op de hoogte
 
Wat staat dat ding te glimmen zeg :o

En die rode uiteinden van de uitlaat moeten inderdaad maar snel overgespoten worden :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan