Honda Shadow 600 matzwart verven/spuiten

En toch maar reageren, he........ ;)

Ik heb mijn frame ( was beige.... :r ) met een klein kwastje en hammerite gedaan. Niets geschurrd. Resultaat is wel mooi, moet hem alleen af en toe bijwerken. Heb er ongeveer 5 uur inzitten, totaal. Je moet wel je achterlicht, zitje en nog wat klein spul verwijderen om bij alle kleine gaatjes en hoekjes te komen.

En nou zeg ik echt niks meer..... :9
 
En altijd maar herrie schoppen, he....... :(



;)

ff googlen en blijkt dat de vlx pas vanaf '93 met verchroomd motorblok wordt geleverd.

i am soooooo sorry....
 
Dat zeg ik....."GAMMA"
full
 
niet met een kwastje doen, wordt niet mooi. gewoon afplakken en spuiten. ik doe het met mooi weer gewoon buiten. soms wel vier lagen. ik heb sneldrogende verf dus binnen een uur heb ik de vier lagen klaar. wel een nacht laten drogen voor de montage (spatbord ofzo iets).
 
kwasten moet ook makkelijk kunnen. droogtijd verschilt per verfsoort dus dat moet je effe op het blik/spuitbus/wat dan ook waar het in zit lezen. (of gewoon met je vinger voorzichtig voelen)
 
Bedankt voor jullie tips allemaal!!!

Als ik heel het frame matzwart wil maken, zonder de motor uit elkaar te halen, kan ik dan trouwens niet beter aan de slag met een klein kwastje ipv met een spuitbus, of maakt dat niet uit?

En weet iemand hoeveel tijd ik hier ongeveer in ga steken? Moet je elke verflaag bijvoorbeeld een nacht laten drogen?

Alvast bedankt weer he!
 
Oh sorry! Er was al gereageerd... Ik had helemaal niet gezien dat er al een 2e pagina was en ben eigenlijk gewend dattie daar dan vanzelf heen gaat. Vergeef mij m'n onwetenheid! En bedankt weer allemaal voor jullie tips, ik zie het intussen best zitten.
 
ik begrijp alleen de combi 'matzwart' en 'het moet mooi worden' niet echt..

wat wil je voor fiets creeeren? een ragbak of een glimbak?

als je een rauwe fiets wilt plak je hier en daar wat af, spuit je hem gewoon uit de losse pols matzwart en veeg je hier en daar wat overspray weg.
als je hem mooi wilt hebben zit er niks anders op dan demonteren en los spuiten...
 
Hm, dat begrijp ik dan weer niet.

Wat heeft matzwart met een ragbak te maken? Ik wil het chroom van mijn motor zoveel mogelijk laten glimmen, maar ik vind matzwart voor het frame en de rest, weer mooier dan gewoon zwart. En dat wil ik dan graag zo mooi mogelijk. Wat is daar voor onbegrijpelijks aan?:)
 
Is natuurlijk wel zoals Matt Black zegt: wil je hem " mooi " matzwart hebben , moet je alles demonteren en je frame laten poedercoaten. Wil je gewoon een ragbak , beetje afplakken en maar spuiten of kwasten.

En vergeet het chrome...gaat alleen maar roesten ( of scheuren op een vt600 :P )
 
Wat een onzin, of je een mooi frame alleen maar kunt verkrijgen door poedercoaten....
Nou niet hoor, spuiten is een goede en mooie optie. Dan zit er tenminste grondverf onder, en is de laklaag nog bij te werken ook.
Tevens past alles weer, wat bij poedercoaten nog wel eens de vraag is...
Enne, goed chrome gaat niet roesten hoor, als je de beschadigde plekjes maar goed bijhoudt!
 
Ik dacht dat Honda's wel redelijke kwaliteitsproducten waren...
(Mag ook wel gezien de nieuwprijzen)
Blij, dat ik Kawa rij!:P

Mijn Kawasaki is 21 jaar oud, maar het chroom blinkt nog "als een lul in de maneschijn"

PS: Goed lezen, ik had het over "Goed Chrome"
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Honda's wel redelijke kwaliteitsproducten waren...
(Mag ook wel gezien de nieuwprijzen)
Blij, dat ik Kawa rij!:P

Mijn Kawasaki is 21 jaar oud, maar het chroom blinkt nog "als een lul in de maneschijn"

PS: Goed lezen, ik had het over "Goed Chrome"
honda kwaliteitsproduckt? toevallig bij t poetsen kwam vriendinlief een gebroken remklauwophanging tegen ;( :( spontaan afgebroken (lekker veilig)
brengt me bij punt twee Nieuwprijs van zo'n stukje alu: 102 Euro's de afzetters,


en geloof me het chroom op een vt/vlx is echt slechte kwaliteit, geef mij maar harley chroom. tenminste het chroom van mijn 1991 is stukken beter dan dat van de 88er shadow. en t 90er suzuki chroom is ook beter dan dat van de shadow
 
oh oh...volgens mijn is dat niet waar. Ik rijd al 3 maanden op een shadow en heb hem pas 4 x gepoest. En het groom is nog heel mooi. En het is toch een Honda. EN als je echt groom wilt moet je gewoon dingen erbij kopen bij de dealer, want dan wordt ie pas echt mooi. En hoe krijgen jullie die leuke plaatsjes erbij wat jullie zeggen ???
 
oh oh...volgens mijn is dat niet waar. Ik rijd al 3 maanden op een shadow en heb hem pas 4 x gepoest. En het groom is nog heel mooi. En het is toch een Honda. EN als je echt groom wilt moet je gewoon dingen erbij kopen bij de dealer, want dan wordt ie pas echt mooi. En hoe krijgen jullie die leuke plaatsjes erbij wat jullie zeggen ???

3 maanden oud en al 4x gepoetst...
Ik heb me motor al 3 maanden en heb hem nog steeds niet gepoetst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan