cardan

caruso

Die hard MF'er
8 jun 2007
398
0
millingen ad rijn
cardan maakt schaaft een beetje ,geeft iets geluid als ik het wiel rond draai
maar wiel draait wel lichtjes rond,wat kan dat zijn ?


mvg henk.
 
Op welke plek hoor je het.
Is het in het deel wat je wiel in gaat of elders? (bv blok)

Principe is dat er een as in een behuizing draaid, niets meer en niets minder.
Meestal is de ruimte tussen de as en de behuizing vrij ruim en kan hij daarin bijna niet aanlopen zou ik denken.
 
ik hoor het als ik achter de motor sta en het wiel draai ,komt niet van het blok
is ook niet zo dat het echt flink geluid maakt en het wiel loopt ook vrij.
alleen weet ik dus niet of een cardan uberhabt geluid mag maken,het is een soort schaafend geluid maar niet echt storend.maar je weet maar nooit.merk wel als ik de motor hoog in de toeren trek en dan overschakel voelt het net of het achter wiel even stopt?? is moeilijk te beschrijven.als ik de motor normaal optrek 4 tot 5000 toeren merk ik niets.

groet henk.
 
<> als ik de motor hoog in de toeren trek en dan overschakel voelt het net of het achter wiel even stopt?? <>

is dat niet gewoon cardan-eigen?


wat is 't hier verschrikkelijk stil geworden zeg, ff naar die ander .. spieken :)
 
Je kan altijd even controleren of er olie in het cardanhuis van je achterwiel zit.
Maar met de mijne hoor ik ook wel wat bijgeluiden en die rijdt al vanaf 1986.
Dat hokkerige is cardan eigen.

En nog even een tip:
Schakel hoog in je toeren niet twee versnellingen terug.
Daar ga je van legge.
 
hallo cooperboy ,oke dan zal het wel normaal zijn .
zal morgen even kijken naar de olie
bedankt voor de tips

mvg henk.

Heeft de motor dat geluid altijd gemaakt of hoor je het nu pas. Wat voor merk is het ? niet dat ik dan iets meer kan zeggen maar ik ben gewonn benieuwd.
 
hallo kilowat weet niet of dat geluid al was heb de motor nog niet lang ,is ook niet storend maar ik wilde wel weten of het normaal was.en olie zit er in dus zal het wel goed zijn ?


henk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan