Dit onderwerp is gesloten.

quote:guus van driel schreef op 27 juni 2007 @ 19:18:
kort maar krachtig. De AT/alp is betrouwbaarder en dus wat duurder?
quote:3LDré schreef op 26 juni 2007 @ 21:11:
Op de 850 heb ik trouwens een 530 ketting ipv de originele 520 die in vergelijking met die 530 wel een fietskettingkje lijkt. Kijk ff in de kedogids maar volgens mij is het prijsverschil niet zo heel groot, zou ik voor de 530 gaan.
quote:guus van driel schreef op 27 juni 2007 @ 19:18:
kort maar krachtig. De AT/alp is betrouwbaarder en dus wat duurder?
quote:Peke Esu schreef op 28 juni 2007 @ 15:19:
[...]
Oja nog even terugkomend op het balhoofverhaal waarvan bij sommige de onderkant gelast is.
Waar is dat eigenlijk voor, de mijne is niet gelast maar het stuur zit er scheef op als ik rechtuit rij (bovenste kroonplaat ook) Het rare is dat me dat al eerder opgevallen is bij een andere XTZ waar ik op gereden heb.
Zijn mn vorkpoten dan krom of kunnen ze verdraaid zitten in de "triangels"om ze maar eens zo te noemen.
Heb vanmiddag de boel losgehad maar kan het nog niet goed voor elkaar krijgen.
quote:Peke Esu schreef op 28 juni 2007 @ 15:19:
[...]
Dat denk ik ook, Honda is volgens mij meer foolproof. Bij een XTZ moet je toch altijd goed kijken voordat je er een koopt.
Bij een Honda heb je gewoon vaker dat het wel klopt, is misschien ook een gevoelskwestie maar zo kijk ik er tegen aan.
Ik denk idd dat een Honda dus beter is maar.................
Een AT is veel saaier dan een XTZ, komt bij dat de meeste ouwe Yamaha's cultfietsen worden en dat heb je bij een Honda dus veel minder.
En een XTZ ziet er gewoon veel ruiger uit vooral in die snoepkleurtjes uitvoeringen.![]()
My 2 cents.
Oja nog even terugkomend op het balhoofverhaal waarvan bij sommige de onderkant gelast is.
Waar is dat eigenlijk voor, de mijne is niet gelast maar het stuur zit er scheef op als ik rechtuit rij (bovenste kroonplaat ook) Het rare is dat me dat al eerder opgevallen is bij een andere XTZ waar ik op gereden heb.
Zijn mn vorkpoten dan krom of kunnen ze verdraaid zitten in de "triangels"om ze maar eens zo te noemen.
Heb vanmiddag de boel losgehad maar kan het nog niet goed voor elkaar krijgen.

quote:Peke Esu schreef op 29 juni 2007 @ 10:59:
Het stuur zit volgens mij wel recht op de bovenste kroonplaat.
Heb gisteren bovenste kroonplaat en onderste kroonplaat losgehad alsmede het voorwiel.
Toen de boel proberen te richten op het oog, zonder al te veel succes
Als een poot krom is kan gaat het wiel er ook scheef in staan toch? Hopen dat dat niet het geval is.
We zullen er binnenkort eens even weer induiken, bedankt voor de tips Dre en Baffo.
quote:Peke Esu schreef op 29 juni 2007 @ 13:17:
Ja dr staat echt wel wat scheef, volgens mij staat de bovenste kroonplaat iets naar links verdraaid tov de onderste
En als ik de poten in beide kroonplaten losmaak ga ik niet remmen, ben bang dat ze me dan naar boven toe dr door vliegen.
![]()
Heeft emand nog een net hitteschildje trouwens voor op de originele demper?
Die van mij is wat gekrast.
Garoetsels,
Hans

quote:Baffo schreef op 30 juni 2007 @ 14:34:
Mja hele uitlaat meenemen voor 25€, zelf demonteren, alleen offie meer/minder gekrast is...
Enne Rene, je knippers liggen klaar/los reeds
quote:ErnstB69 schreef op 01 juli 2007 @ 21:22:
Hallo,
Ik heb drie plaatjes gemaakt van een paar zaken die ik op mijn ST heb gewijzigd. Misschien nuttig voor de liefhebber? Misschien ook al wel bekend....
Allemaal - hoera! - lekker goedkoop.
Ik vind de originele uitlaat mooi dik en passend bij de motor. Maar hoe krijg je er een zwaarder geluid uit? Ik ben als volgt gaan knutselen:
Ik heb eerst m'n uitlaat gedemonteerd. En dan blijkt dat echt alles is dichtgelast. Ik heb uiteindelijk de einddemper via de eerste lasnaad zo'n 3 cm ingekort. De eerste lasnaad rondom - met beleid! -doorzagen en daarna dwars erdoor heen. Dan kijk je in in een hele bups gaten. Prima! Daarna de bocht en demper helemaal ontroest, geschuurd en de hele zaak in een keer met zwarte hittebestendig verf gespoten (Flexa € 9,95).
Daarna het eindkapje er weer in schuiven en met een paar popnagels vastzetten. De bescherkap ook afgeplakt en met een ijzerzaag ingekort en weer netjes rondgevijld.
Beetje kopervet en weer monteren
Resultaat: ziet er weer keurig uit, topsnelheid lijkt iets hoger, (veel)zwaarder geluid. Op snelheid is hij juist weer een stuk stiller....handig als je eens je oordoppen niet in hebt!
Grt., Ernst[afbeelding]
quote:3LDré schreef op 01 juli 2007 @ 22:07:
[...]
Ziet er netjes uit. Lijkt me wel wat voor dutchdude, die wilde ook in de originele demper gaan rommelen.
quote:ErnstB69 schreef op 01 juli 2007 @ 21:31:
laatste plaatje is van mij verhoogde verhoogde scherm.
Ik rijdt met een endurohelm, ben 1,96. Dan helpt zo'n verhoogd schermpje ook niet echt.
Ik heb bij de PMMA (afkorting van Plexiglas) shop in Groningen een stukje "smoke" plexiglas van 3 mm dik gekocht (€ 10).
Afplakken en een beetje in model decouperen en vijlen/schuren. Met lijmtangen op elkaar. Gaatjes boren...rubber strips ertussen...boutjes en moertjes erin. En EINDELIJK uit de wind.
Grt., Ernst [afbeelding]
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2