Opknappen van een CB750 F2 SOHC

ik vind het kontje te lomp en groot op deze motor. Tenopzichte van bijvoorbeeld de tank.

Maar misschien vind ik het wel goed als hij blauw is en niet meer zo op valt.
 
Wat betreft dat kontje (of kont zoals je wilt :X ) dat ben ik deels met je eens, het mag van mij ook graag wat korter zoals ik al eerder schreef, zier hieronder. Daarom is dat ding nog niet gespoten dus... Maar ik vind het wel al een verbetering tov de originele oplossing, met de lamp en knipperlichten als een kerstboom er achteraan bungelend.
[afbeelding]
Eigenlijk wilde ik een soort cafe-racer achtig kontje fabriceren, maar ben hier maar even halverwege mee gestopt omdat het weer er wel erg goed begint uit te zien :] . Dat wordt volgende winter dus.

Zie hier het eerste begin...
full

Ik heb dit ding ook al wat in model gesneden, maar daar heb ikmeven geen foto van. Er gaat nog wel flink werk in zitten. En nu met dit fijne weer is het toch tijd om te :]. Tijdens rijden zie je er niks van trouwens... 8-) .
1-zits zal hij toch sowiezo niet worden, want ik wil er wel nog een passagier op mee kunnen nemen dus dit zadel blijft erop.

Wie weet trouwens of deze giuliari-zadel met kont origineel geleverd zijn? De motor is mei 1978 op kenteken gezet en onder op het zadel stond "february 1978"?
 
Nog een paar foto's genomen nadat ik de achterkant heb gespoten in de kleur van tank en zijkapjes, en een blauwe kentekenplaat erop heb gezet:
full
 
(de plaat heeft narmaal gesproken natuurlijk witte letters en cijfers... :X ;) )
full
 
De laatste:
full

Rijdt lekker, alleen de ontsteking blijft afstellen om de 200 km... tijd voor een electronische versie denk ik.
Ook wat olieverbruik, maar dat wordt volgende winter nieuwe zuigerveren, dan gelijk die kleppendekselpakking fixen, die lekt nu een klein beetje...
Maar nu natuurlijk :] :] :] !
 
Ik heb ze bij Rene van Maanen vandaan:
http:\\www.honda4.nl
De prijs staat daar vermeld, maar 3 dagen klooien en de luchtfilterdoos er nog niet op was het toch niet waard...
De prijs staat daar vermeld, iets rond de 30-40 eur volgens mij.
 
Nou oma kwam al langs dus tijd voor een update... :+

De CB rijdt in ieder geval nog steedt :)

Wat olieverbruik, heeft volgens mij met olieschraapveren te maken, daar twijfelde ik al aan afgelopen winter B| . Nou ja de compressie is goed lijkt met hij start alstijd met 1 ructige kick (of startmotor, maar das een beetje saai he)

Heb electronische onsteking erin gezet om van dat gekloot met die contactpuntjes af te zijn. Ik stelde de zaak nl om de 200 km en steeds verstelde het zaakje zich weer. Nu was dus er iets gaar, en aangezien het hele spul vervangen moest worden...
full
 
Dat lostte trouwens nog niet direct alles op, aangezien hij boven de 4000 toeren "erg buiten adem" kwam Na eens een keer met de stroboscooplamp (van de auto) gekeken te hebben bleek dat het bij stationair niet helemaal klopte met de ontsteking, maar bij hogere toeren klopte er geen bal van. Als de motor niet liep klopte het wel...

Nu werkt die vervroeger dus tot aan 2500 toeren en daarboven ligt hij tegen zijn eindaanslag als alles goed werkt. Daarna eens de onstekerplaat zo gedraaid dat het boven de 2500 toeren tenminste klopt... stationair is nu wat onregelmatiig, maar hij trekt weer als een beer! *D

Zie de foto voor die vervroeger, volgens mij zijn de veertjes wat opgerekt:
full


Kan nu wel weer fatsoenlijk rijden, ik heb trouwens wel al weer 2500 km erop zitten sinds het blok helemaal uit elkaar is geweest :] *O*
 
Laatst bewerkt:
nou ja weer die oma, dus tijd voor een update O-)

mooi plaatje van het OBT te nederweert (lekker in de buurt):
Ik was daar met 1 van de oudste motoren blijkbaar, iig met genoeg brik-gehalte :X
full
 
Toch was de zithouding verre van ideaal, met een m-stuur en de originele plaats van de voetsteunen zit nogal op elkaar gepropt, zeker als je niet al te kort bent. Tijd voor wat meer naar achteren geplaatste voetsteunen, van Raask dus :9
full


 
Bij inbouwen moet ook de lange bout waarover de achterbrug scharniert, eruit. Lekker vastgerot dus allemaal, maar de doorzetter wint...
full
 
En dan wat nieuwe lak en vooral nieuwe bussen, nu van brons ipv plastic.
Bij deze brug was er trouwens ook geen vet meer in te krijgen door de vetnippel, blijkt dus dat alles aan elkaar geroest was |( En het scharnierde niet eens meer over de lagerbussen, maar over de boutbevestiging...
Maar nu weer tiptop:
full

 
De voetsteunen pasten, na enkele aanpassingen (draad bijtappen, busjes, andere boutjes e.d.) , alhoewel het wel voor dit model bedoeld was. Maar dan nu waarom het dan allemaal te doen was:

full
 
toch vreemd, ik hield eea aan veertjes over! (iemand een idee :? ). Het werkt trouwens wel gewoon...
full
 
Als ik het goed heb zijn die veertjes wat je overhebt om te zorgen dat je rempedaal ook weer omhoog komt. Anders zou het kunnen zijn dat je rem blijft slepen.

Jammer dat ik niet gezien heb dat de OBT in Nederweert was. Dat is voor mij maar 20 minuten -O- :(

:edit:
Ziet er mooi uit dat setje *D
Ook maar eens gaan kijken voor welke modellen ze die nog meer maken.
 
Laatst bewerkt:
Lange veertje voor je remlicht, korte veer idd voor het pedaal. Mooi setje, maar wel aan de prijs (nieuw). Heb je nou ook daadwerkelijk het idee dat je relaxter zit? ik had bij de Raaskset op mijn 750 9en op de 550 ook, trouwens) het gevoel nóg opgepropter te zitten...Steunen zaten niet alleen verder naar achteren,. maar ook hoger. Sportiever wel, maar minder opgevouwen....nee...

Wel érg coole looks, overigens ;-)

Mooi om te zien dat ze bij Raask inmiddels wél geleerd hebben dat inklapbare steuntjes een stuk handiger zijn dan starre steuntjes, die bij een aaraking met een paalje direct verbuigen/afbreken
 
Laatst bewerkt:
Relaxter is niet het goede woord idd. -O- Maar dan had ik beter er een origineel stuur erop kunnen zetten... ;) . Wel zit dit een stuk beter qua rijgedrag, zoals de zit eerst was zat je met de benen wat uit elkaar, en dus vrijwel geen contact met de tank. Nu heb ik veel meer het gevoel 1 met de motor te zijn, het bochtenwerk gaat echt stukken beter zo. Ook in het begin had ik nog wel wat last van kramp na een tijdje, en met zo'n M-stuur is het sowieso niet aan te bevelen een hele dag te gaan rijden. Wel heb ik het idee dat je aan deze nieuwe zitpositie toch wel wat went, wat met de vorige zithouding niet te zeggen was. Ik heb ze er nu nl ongeveer 1/5 maand opzitten. Voor comfort zouden de voetsteunen idd wat lager mogen, maar de kans bestaat dat je dan weer het contact met de tank verliest. Desnoods boor ik er ooit nog eens een tweetal lagere gaten bij in de grondplaat.

Wel moet ik zeggen dat ze bij Raask goed advies geven, heb een paar keer gemaild met Sivert Raask (de eigenaar volgens mij). Uiteindelijk heb ik ze trouwens in overleg bij M&P in engeland besteld.

Ik heb gisteren nog eens gemaild naar Raask wat de bedoeling met die veren is, en bovenstaande klopt idd. Alhoelwel die originele veer voor het remlicht gewoon nog werkt en het pedaal goed omhoog komt. Heb er wel overal flink wat vet tussen gesausd :9
 
potverdorie, zit nu je topic dor te lezen, jij bent goed bezig geweest zeg! Complimenten en geniet ervan, veel succes met je motor!
 
Lange veertje voor je remlicht, korte veer idd voor het pedaal. Mooi setje, maar wel aan de prijs (nieuw). Heb je nou ook daadwerkelijk het idee dat je relaxter zit? ik had bij de Raaskset op mijn 750 9en op de 550 ook, trouwens) het gevoel nóg opgepropter te zitten...Steunen zaten niet alleen verder naar achteren,. maar ook hoger. Sportiever wel, maar minder opgevouwen....nee...

Wel érg coole looks, overigens ;-)

Mooi om te zien dat ze bij Raask inmiddels wél geleerd hebben dat inklapbare steuntjes een stuk handiger zijn dan starre steuntjes, die bij een aaraking met een paalje direct verbuigen/afbreken


aan dat inklapmechanisme heb je zo ook helemaal niks want het scharnierpunt zit helemaal op de verkeerde plaats.

tenzij de paaltjes van onderen komen natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan