Dit onderwerp is gesloten.

quote:Peke Esu schreef op 14 juli 2007 @ 12:26:
@Ernst Ik kan je ook oppikken in Loppersum de 19e
Heb nu een Anakee voor, lekker bandje waarmee ik toch het terrein niet inkom. Daarvoor heb ik de 600 Tenere.![]()
Mn koppeling fluit ook niet maar heb verder ook geen idee of ie gemodificeerd is, terugschakelen kon wel wat stiller en makkelijker maar misschien is dat wel standaard bij een ST, Yamaha's staan niet bekend om boterzachte versnellingsbakken.
Mijn koppeling is sowiezo aan het eind gezien de instelling op het kopp.huis en handle dus haal hem voor die tijd niet meer los.
Hoe zit het bij jullie met het verbruik, mijne doet 1 op 14.5 dus zal wel een carb revisie aankomen zeker? Nieuwe emulsiebuizen e.d.
Verhogen lijkt mij ook wel wat maar dan moet ook weer het onderste geleiderolletje wat aangepast worden, hansseman heeft dat al gedaan meen ik.
Afijn genoeg te doen.
Cheers
[afbeelding]
Peke
quote:grolschdrinker schreef op 14 juli 2007 @ 10:45:
is het normaal eigenlijk dat de koppeling een beetje "fluit" ,heb bij de aanschaf eigenlijk gelijk de koppelingskorf vervangen door 1 van een tdm. maar weet niet meer goed hoe het was voor de tijd.
...
quote:ErnstB69 schreef op 14 juli 2007 @ 11:31:
[...]
Nog even over de achtervering.
Ik heb wel alvast - dat is namelijk goedkoop - andere trekstangen (kortere) gemonteerd. Die trekken je achterbrug naar beneden. Daardoor wordt de hoek groter...en zit je - jawel - maarzo 3 cm hoger! Een beetje handige ijzerzager maakt ze trouwens zelf. Anders te bestellen op bv
http://www.bikefarmmv.de/sitemap/yamaha.php
Door achter te verhogen wordt de hoek aan de voorkant wel steiler. Dat gaat dan iets meer trillen in je stuur. En je ketting moet iets slapper en loopt over de brug. Daar heb je wel teflon stukken voor.
En qua band? Tsja...ik rijdt op Pirelli Scorpions. Goedkoper als Michelin. Zien er wat terreinachtig uit. Maar ik rijdt vooral op de weg (woon/werk). Ik rijdt ook, helaas, veel in de regen. Zeker de laatste tijd. Mijn bandenkeus zal dus anders zijn... Misschien zijn er anderen met tips?
Van de koppeling heb ik geen verstand. Hij fluit in elk geval niet. Ik heb uit voorzorg wel de veren laten vervagen. Hierdoor moest er harder aan de koppelingshendel worden getrokken...waardoor mijn koppelingskabel knapte. Uiteraad in de middle of nowhere. En dan is zo'n ST niet echt heel practisch........
quote:ErnstB69 schreef op 14 juli 2007 @ 10:43:
[...]
Voor zover ík weet is de (originele) achtervering niet in te stellen. Ik wil hem om die reden tzt ook maar eens vervangen voor een instelbare.
Oh ja... als er geen grint ligt:
http://nl.youtube.com/wat...;mode=related&search=
quote:Peke Esu schreef op 14 juli 2007 @ 12:26:
...
Mn koppeling fluit ook niet maar heb verder ook geen idee of ie gemodificeerd is, terugschakelen kon wel wat stiller en makkelijker maar misschien is dat wel standaard bij een ST, Yamaha's staan niet bekend om boterzachte versnellingsbakken.
Mijn koppeling is sowiezo aan het eind gezien de instelling op het kopp.huis en handle dus haal hem voor die tijd niet meer los.
Hoe zit het bij jullie met het verbruik, mijne doet 1 op 14.5 dus zal wel een carb revisie aankomen zeker? Nieuwe emulsiebuizen e.d.
...
Afijn genoeg te doen.
Cheers
[afbeelding]
Peke

quote:
Idd. je blijft altijd bezig met die fiets![]()
quote:
Ja schakelen... Mama Yamaha heeft erkend dat met een kleine modificatie aan de (3LD)binnenkorf het schakelen wat makkelijker cq. minder "plakkerig" kan gaan. Zie hiervoor de brief en afbeelding op mijn site:
http://3ld.webhop.net/7nuttig.htm
quote:
Als ik wat rapper rijd dan doet de motor ong 6,5 op 100 dus tja, die van jou doet bijna 7 op 100.... als je dan ook van het gas open houd, zou ik me nog even nergens druk om maken. Ik heb destijds dyno2 en K&N gedaan omdat-ie 8 op honderd lustte, dat was echt te gortig, of zoals grandmaster Baffo zou zeggen.... als een roestige opel met caravan!
quote:Peke Esu schreef op 14 juli 2007 @ 18:57:
...
Heb de koppeling nog niet losgehad maar als het zover is zal ik mij eens gaan verdiepen in dat korf verhaal en stel dat er nog een normale korf in zit wat is dan de beste oplossing. Een TDM korf of de mijne laten modificeren of deirect een gemodificeerde kopen. En dan samen met de platen ook sterkere veren?
...
quote:dutchdude schreef op 14 juli 2007 @ 19:29:
[...]
Maar nogmaals, de kans is klein dat het er zo bij jou uitziet.
quote:Peke Esu schreef op 14 juli 2007 @ 20:45:
[...]
Waarom denk je dat dutch dutchdude, ken je mn motor misschien van de vorige eigenaar?
Als het zover is laat ik het je wel weten. Zal wel weer een winterprojectje worden.
Wil nu eerst rijden.
quote:dutchdude schreef op 14 juli 2007 @ 17:18:
[...]
Een fluitend geluid is mij onbekend.
Heb je de oorspronkelijke korf nog> ik heb evt. interesse

KLR600 sm, XTZ 750
quote:3LDré schreef op 13 juli 2007 @ 22:25:
[...]
Ook hoi.![]()
Dat stuurtje wilde ik op de 850 zetten maar het stuur dat daar al opzat beviel toch beter (is hoger). Op de 750 zit nu ook zo'n tomasseli stuurtje, bij baffo vandaan.
Lang verhaal, maar het komt er dus op neer dat ik er nu 1 tje ver heb. en nee ik heb geen handkappen (over).

quote:Thomasso schreef op 17 juli 2007 @ 11:01:
@ Baffo: Ik heb RVS bochten op mijn ST zitten en het gaat mij daarom voornamelijk om de demper, is die gewoon nog wel goed? (buiten het feit dat hij standaard is...)![]()
quote:grolschdrinker schreef op 14 juli 2007 @ 10:33:
zijn er verder nog mensen hier uit het oosten van het land? (omg holten ov?)
de 19de is 11 uur een goede tijd.
quote:Thomasso schreef op 17 juli 2007 @ 11:01:
[...]
Hey 3LDré, ik ben wel geinteresseerd in dat stuurtje. Ik werk in Lelystad, kom jij daar wel eens? Misschien kunnen we daar dan even een keer afspreken. Handkappen moet ik dan even ergens anders vandaan opsnorren of weet jij daar dan wel een adresje voor?
quote:Baffo schreef op 17 juli 2007 @ 16:56:
[...]
Onderste foto (snif)
http://westerbaen.tweakdsl.nl/XTZ750/xtz/parts.htm
quote:Peke Esu schreef op 18 juli 2007 @ 00:02:
[...]
Zijn dat nou allemaal sloopfietsen
Zo ja dan hoef ik dus niet bang te zijn dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn.

quote:Peke Esu schreef op 18 juli 2007 @ 11:26:
Oke, kan ik mee leven.
Maar tis wel een slopert dus.
[afbeelding]
quote:
Peke: ik sta zondag de 19e om 08.45 bij de bushalte: op de weg Delfzijl - Groningen, Afslag Loppersum.
GrE

quote:
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1