Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou dat is dus die bewuste B12 uitlaat, die had ik als standaard voor de RF gekocht, niet wetende dat die dus niet helemaal past. Ik heb die uitlaat ook nooit op mijn RF gemonteerd. En inderdaad het is een loeizwaar ding. Ik had trouwens bij de verkoopomschrijving (je kunt het nog naslaan op MF) geen standaard uitlaat genoemd.

Hmm,oke dus je hebt niks aan zo'n uitlaat.
Volgens mij hebben jullie daar toen een keer nog ff over gemaild toch?
Tsja sorry ik weet het niet meer......zou het nog even navragen aan hem hoe dat nu precies zit (tenminste als hij helder kan nadenken)

:W
 
Ja, wordt inderdaad wel eens tijd, is er eigenlijk nooit van gekomen, ben al een paar jaar lid zag ik net |(

Vandaag even de achterlichten+complete houder vervangen en de elektriek opnieuw aangelegd en gekrimpkoust en alles schoongemaakt, vorige eigenaar was denk ik van plan geweest om 2 lampen erbij te plaatsen voor knipperlichten bij het remlicht want er zaten 2 gaten in die in de andere houder niet zaten. en hij heeft er een beetje een zooitje van gemaakt met kroonsteentjes en plakband B| B|


Ik heb ook gelijk de achterdemper 1 stand harder gezet (standaard 4 nu 5), wat zat dat ding strak :X heb echt met volle kracht aan die c/spanner moeten trekken, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar nooit iets verzet hieraan, ik heb ook de rebound iets strakker gezet, ben benieuwd morgenvroeg naar mijn werk of ik veel verschil merk :] :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo RF rijders;

Na lang aarzelen ben ik vorig jaar begonen met mijn motorrijbewijs en heb ik deze nu 3 maanden.
Na lang zoeken zag ik de RF 600 en heb deze gekocht.
Ik zag sinds gisteren via Motorforum dat er wel degelijk meerdere RF rijders zijn.
Volgens berichten van collega's, zou dit geen veel verkochte motor zij.( Strijkplank)
Gelikkig heeft iedereen zijn eigen smaak.
Nu ik jullie verhalen lees, zie ik dat er meerdere personen zijn wie deze motor goed vind rijden.
 
Hallo RF rijders;

Na lang aarzelen ben ik vorig jaar begonen met mijn motorrijbewijs en heb ik deze nu 3 maanden.
Na lang zoeken zag ik de RF 600 en heb deze gekocht.
Ik zag sinds gisteren via Motorforum dat er wel degelijk meerdere RF rijders zijn.
Volgens berichten van collega's, zou dit geen veel verkochte motor zij.( Strijkplank)
Gelikkig heeft iedereen zijn eigen smaak.
Nu ik jullie verhalen lees, zie ik dat er meerdere personen zijn wie deze motor goed vind rijden.

Het zijn ook niet de rij eigenschappen waarom de motor niet veel verkocht werd. Vruger, stond de 900 bekend als 'fireblade killer'(nu volgen naturlijk weer tig reacties van blade rijders :P )

Het was de styling en de manier waarop de motor als vreemde eend een bepaald markt segment probeerde te vullen denk ik , dat er voor zorgde dat het geen verkoop kanon is.

De styling is uiteraard een kwestie van smaak.

Suzuki mikte op het stukje tussen GSX-R en F en dan ook nog tussen de 750 en 1100 denk ik, de motor werd beschreven als sportieve toerder. We weten zelf wel inmiddels dat het doorgaans meer sport dan toer is, mogelijk dat dat een echte toerder afschrikt. Aan de andere kant zal het voor veel 'echte' sporters wel weer niet sportief genoeg zijn, de zit houding is minder extreem etc etc.

De RF is dus niet zozeer een vreemde eend in de bijt, maar weet niet altijd in welke bijt ie uberhaupt eens moet gaan kijken :P

Das dan mijn bescheiden mening, zoals beschreven na een paar glazen zeer goede bordeaux van 17 jaar oud, die mijn pa toevallig tegenkwam ergens onder in zijn collectie :P
 
Laatst bewerkt:
Hmm,oke dus je hebt niks aan zo'n uitlaat.
Volgens mij hebben jullie daar toen een keer nog ff over gemaild toch?
Tsja sorry ik weet het niet meer......zou het nog even navragen aan hem hoe dat nu precies zit (tenminste als hij helder kan nadenken)

:W

Klopt, we hebben er al eens over gemaild. Strikt genomen zou je hem kunnen gebruiken, met een verloopbeugel, maar het is geen verbetering.
Ik heb je nog een krabbel gestuurd *O*
gr
Aad
 
Zo was het B| B|

full


en nu is het weer origineel, volgens Suzuki WPH *O*
 
en iedereen vertrouwt je sneller denk ik omdat je een kvk-nr hebt en te traceren bent...! bij zo'n bedrijven koop ik dus wel vaker online :+
Ik heb nu rond de 70 tevreden klanten tot aan belgie en duitsland toe, ook via ebay, maar het verkopen via ebay werd me te duur.

Eryq tja waarom niet, verplichte opgave elke 3 maanden aan de belasting ook als ik niks verdien, risico als ik me inschijf als eenmanszaak, alles is dan op mij te verhalen, ookal ga ik niet de schuld in, ik wil voornamelijk curiosa oude boeken en spullen uit grootmoeders tijd gaan verkopen, ik vind dat gewoon zelf leuke spullen ipv wat ik nu bij veel mensen zie alleen ikea en xenos spul(niet dat er iets mis mee is heb er ook wel wat dingen van, maar als decoratie zijn er veel leuke dingen te vinden.

Ik heb alleen nog een probleem ik heb 2 namen voor de site en weet niet elke ik het beste vind, dus ik claim ze maar allebij :9

Ontopic :uhm lekker weer om te rijden vandaag he :+
 
Vanmorgen motor starten......een paar zachte snelle tikjes maar wilde niet aanslaan,
na 3 keer proberen accu leeg.
Ik ben gisteren wel bezig geweest met de verlichting, maar de lichten hebben maar 5 minuten aangestaan ongeveer, lijkt mij dat de accu al slecht was, en omdat de motor altijd gelijk starte dat dit nooit is opgevallen :?

Vanavond de accu maar eens aan de druppel lader gooien, misschien dat de accu dan iets wordt bij geladen ofzo, en anders nwe accu '(
 
Hallo RF rijders;

Na lang aarzelen ben ik vorig jaar begonen met mijn motorrijbewijs en heb ik deze nu 3 maanden.
Na lang zoeken zag ik de RF 600 en heb deze gekocht.
Ik zag sinds gisteren via Motorforum dat er wel degelijk meerdere RF rijders zijn.
Volgens berichten van collega's, zou dit geen veel verkochte motor zij.( Strijkplank)
Gelikkig heeft iedereen zijn eigen smaak.
Nu ik jullie verhalen lees, zie ik dat er meerdere personen zijn wie deze motor goed vind rijden.
Hallo Welkom bij de "club" :W
 
Vanmorgen motor starten......een paar zachte snelle tikjes maar wilde niet aanslaan,
na 3 keer proberen accu leeg.
Ik ben gisteren wel bezig geweest met de verlichting, maar de lichten hebben maar 5 minuten aangestaan ongeveer, lijkt mij dat de accu al slecht was, en omdat de motor altijd gelijk starte dat dit nooit is opgevallen :?

Vanavond de accu maar eens aan de druppel lader gooien, misschien dat de accu dan iets wordt bij geladen ofzo, en anders nwe accu '(
Je kan hem ook aanlopen, ik heb geen idee hoe, maar het kan :Y
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem ook aanlopen, ik heb geen idee hoe, maar het kan :Y

Ja, de bekende LeMans start, maar met de RF is het behoorlijk zwaar, wel in z'n 2 proberen en niet vergeten het contact aan te zetten O-)

succes *O*


edit: probeer het op een stuk weg wat naar beneden loopt, scheelt ' de wereld' :Y
 
Laatst bewerkt:
Het zijn ook niet de rij eigenschappen waarom de motor niet veel verkocht werd. Vruger, stond de 900 bekend als 'fireblade killer'(nu volgen naturlijk weer tig reacties van blade rijders :P )



:P




gister samen met een blade getourd en vond en we hebben hier NOG geen ruzie over gehad. :P
 
Klopt, we hebben er al eens over gemaild. Strikt genomen zou je hem kunnen gebruiken, met een verloopbeugel, maar het is geen verbetering.
Ik heb je nog een krabbel gestuurd *O*
gr
Aad


Oww,dan heb je er idd weinig aan.
Een krabbel? Leuk :) ben dol op krabbels krijgen *O*
Heb de krabbel inmiddels al gelezen, kan mij heel goed voorstellen dat je bent geschrokken van de foto's en hij zou idd een behoorlijke klap hebben gehad.
Vind het zo sneu voor hem maar het is nu eenmaal gebeurd -O-
En dan te bedenken dat hij bijna bij mij was en dan onderuit gaan door aquaplaning :(
Tsja,we zouden de TT-nacht in en dan is het leuker om met de motor te komen :]
Ik heb er verder helemaal niks van meegekregen van de TT.....volgend jaar maar weer.
Weet ook nog niet wat hij met de RF gaat doen, hij zegt dat hij geen snelle motor meer wil terwijl hij er zo blij mee was.
Maar goed hij heeft altijd nog zijn Honda Revere ;) :]
 
hallo allemaal

Nog even terug komend op het benzine verbruik van mijn rf.
Nu hoorde ik dat er ook verschil in zit bij welk tankstation je tankt.
Ik heb nu getankt bij de BP en die keer ervoor bij Tango.
Hoor er verschillende reaktie over
Zou het kunnen dat daar ook verschil in kan zitten????
 
Ja, de bekende LeMans start, maar met de RF is het behoorlijk zwaar, wel in z'n 2 proberen en niet vergeten het contact aan te zetten O-)

succes *O*


edit: probeer het op een stuk weg wat naar beneden loopt, scheelt ' de wereld' :Y

Ik zet mijn auto er wel vlak naast, en dan met startkabels :Y
Dat scheelt een hoop zweet denk ik 8-)
 
hallo allemaal

Nog even terug komend op het benzine verbruik van mijn rf.
Nu hoorde ik dat er ook verschil in zit bij welk tankstation je tankt.
Ik heb nu getankt bij de BP en die keer ervoor bij Tango.
Hoor er verschillende reaktie over
Zou het kunnen dat daar ook verschil in kan zitten????

Lijkt me niet dat dat zo veel zou uitmaken, ik denk dat regen, wind, heuvels, stad, snelweg, meer uitmaakt dan welk station
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan