Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

op 1 dag, 2 motorongelukken....echt bizar...

Pagina's:
«
»

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
vannochtend (woendag) rij ik naar me werk, (vanaf halfweg naar sloterdijk doorlopende weg voor de kenners), staat er bij het viaduct een aantal auto's en een r1 voor me. die r1'ner rijdt weg sluit aan bij het volgende stoplicht maar aan de linkerkant van de weg. licht op groen...een wit busje rijdt ipv rechtdoor links af...en die r1'ner wilde m net inhalen...

*kleun*. busje, r1 en gozer allemaal in 1x links af. die gozer blijft erop zitten...(soort geleiding) en stopt...

ik stop ook, zeg tegen die gozer gaat het? ja vet pijn in zijn knie, en ik kijk naar zijn motor, alle tupperware aan de rechterkant geschaaft, en zijn uitlaat (standaard) naar de klote.

politie gebeld e.d. althans dat deden hun, en ik ben naar me werk gegaan, want ik kon er niet zo heel veel aan helpen.

voorzover deel 1
----------------------------------

rij ik terug bij alkmaar, kwam bij de mac vandaan sta ik bij het stoplicht, trekt er een vet mooie 748 sps op, op het rechtdoorgaande gedeelte zeg maar, dus ik zit ff lekker te genieten van zijn open termignoni's een paar autoos volgen, en na een sec of 15 springt het licht op groen voor mij.

ik rij dus de weg op...200meter verder op (op de brug) net voor de afslag purmerend bij de oude vuilverbranding, beetje file geneuzel, zie ik die gozer vet remmen en tegen een de achterkant van een grijze ford mondeo station klappen (auto ging van rechterbaan naar midden baan en die duc man kon niet meer remmen...)

met motor en al pleurt ie zo op het asfalt...dus ik rij er naar toe, die gozer staat op en die man stapt uit. ik zet me motor midden op de weg om het verkeer te blokkeren...(tijdelijk) die duc gast en die mondeo man pakken die motor van het asfalt, en ik loop er naar toe en help die duc op het stoepje duwen.

mondeo man loopt naar zijn auto toe om die ff van de weg af te halen, en ik blijf bij die duc man:

zeg ik tegen m:"alles ok met je, heb je ergens pijn?"
hij kijkt me aan: ja gaat wel hoor beetje pijn in me arm.

hij leunde een beetje tegen de railing en ik stond voor m, in eens zakt ie gewoon in mekaar (viel dus voorover in me armen), dus ik hou m tegen (hij had alles nog op en aan, helm en pak enzo) en ik kan nog net in zijn helm kijken, ogen wijd open, maar reageert helemaal niet meer op signalen :? fuk, dacht ik schrok me de pleures, die gozer gaat helemaal gestrekt das niet goed...

probleem was, ik had die kerel vast en wilde m neerleggen alleen de motoren van mij en van hem stonden zo dicht op mekaar dat ik hem niet kon omdraaien om rustig op de grond te leggen.

dus ik schreeuwen naar die vent van die mondeo dat ie moest helpen...hij komt aanrennen en samen leggen we m neer....na 30 sec out geweest te zijn komt ie weer bij, en begint vet te kermen van de pijn....

hij grijpt naar zijn arm, en maken zijn jas voorzichtig los, en wat we dus al vermoeden sleutelbeen stak uit...gebroken...(althans dat leek erop)

hij was aanspreekbaar, en ik zei tegen hem of alles nog voelde, voeten,benen, armen, tenen e.d. dat werkte allemaal nog...
hele lichte krasjes op zijn helm, dus duide in ieder geval niet op een zware klap met de helm. hij had nog steeds zijn helm op, en officieel moet je die ook op laten totdat de ambu komt, maar die man lag op de grond en probeerde met zijn goeie arm zijn bandje los te maken. wij dus geholpen met die helm af te doen...

inmiddels stoppte er nog 2 automobilisten, en die kwamen met een deken en ehbo kit aangerend.

we zijn bij die man gebleven totdat de cops en de ambu erwas, en toen ben ik maar voorzichtig naar huis gereden...

nou ...ik kan je zeggen..ik heb me portie wel weer ff gehad....
ik was blij dat ik die man in ieder geval geholpen heb, en hoop dat het goed met m komt...zal vast wel...

en zijn duc? die lag aan de rechterkant pittig in mekaar,....
anyway, ik weet niet of je een forummer bent...maar sterkte kerel!! :)

einde van een bizarre dag.... '(
ikke op mn S1000rr (2012)@Circuito de Catalunya http://www.youtube.com/watch?v=ADuusCXEtTM

Captain Lovestar

Reg. datum:
15 nov. 2001
Bizar!

Maar goed werk, Nappie. :}
Sorry ik zag je niet, m'n ego stond ervoor.
Homines quod volunt credunt.
Overdag gaat het wel, maar 's nachts schreeuw ik de schreeuw die niemand hoort.

ik weet het zeker.. denk ik!

Reg. datum:
15 mei. 2003
knap werk, ik maak nooit zoiets mee.... GELUKKIG.
When I want your opinion, I'll beat it out of you....

Dé suffe toerder

Reg. datum:
14 aug. 2001
Altijd weer die sportmotoren :+

Nee hoor...netjes Nap. Doe hetzelfde ('beroepsmatig' of spontaan) maar twee op een dag heb ik nog niet meegemaakt (spontaan dan).

Original Chick

Reg. datum:
03 jan. 2002
Tjee das echt bizar.
Ik hoop dat het met beide snel herstellen.

:} voor Napo ;)
Motorloos ** Mijn website ** Lara's webwinkeltje

Dat ding geeft licht !

Reg. datum:
17 okt. 2002
Brrrrr....

Goed gedaan man.
Vonken! Jong Geleerd
Sick Sick 6!

Dè [Banned User]

Reg. datum:
25 aug. 2002
Pfff....
Ik doe wat ik zeg, niet wat me gevraagd wordt!

Dark Side

Reg. datum:
07 mei. 2003
:} voor napo :)

Hopen dat het snel goed komt met beide
Papa ThaRuler!

huh?

Reg. datum:
10 aug. 2003
Klasse actie nap..

Dit soort dingen zetten je wel aan het denken. Niet alleen voor als je op je bek gaat maar dat je ook als hulpverlener je nuttig zou kunnen maken. Misschien dat ik toch maar eens een ehbo cursusje moet gaan doen. Kan levens redden.

Goed dat ook die bus-, automobilisten niet gelijk door het lint gaan want dat heb ik wel een paar keer gezien bij een normaal (auto-auto) ongeval.

Dat hij out ging is opzich niet zo heel erg (raar). Als je goed pijn heb dan wordt het gewoon langzaam zwaart voor je ogen. Een paar keer zelf meegemaakt. Vaak ben je ook verstijft van de schrik waardoor het bloed niet meer zo naar je hoofd wilt en ga je gestrekt.. Maar wel schrikken !!
shades wijzigde dit bericht op donderdag 14 augustus 2003 07:45 (100%)
ZX-12R; R1200GS; binnenkort : CBR1100XX

YZF 750 R :D

Reg. datum:
01 aug. 2003
das niet mis napo, wel goed werk van je!! :}

sterkte voor de duc gast!
Vertrouw nooit op koekblikken!!!

ouwe BMW man....

Reg. datum:
20 mrt. 2003
Poeh, daar word je niet vrolijker van. Hoop het zelf niet mee te maken. Goed dat je hebt kunnen helpen Napo :}
Kawawsaki KZ700 > BMW R1100RT > R1100RT > R1150RT > K1200GT > R1200RT 2010

Reg. datum:
14 apr. 2003
Nice job Napo! :}
Wel lekker geslapen vannacht?
Whoop whoop

going for a 29'er

Reg. datum:
05 apr. 2002
die r1 was wel iemand van het forum volgens mij...staat in het NH topic

Tiger 1050i

Reg. datum:
03 jun. 2003
Goed werk NapO, maar eh, waar ga je vandaag allemaal heen, dan zorg ik dat ik een beetje uit de buurt blijf :P
Foto's Noorwegen
Dyno Valkyrie

Fotograaf Racesport/MotoPlus

Reg. datum:
19 jan. 2002
Knap werk.. :}

Je begint op Fabian te lijken, die komt ook bij iedere crash uit.... :+
Bodi R.I.P. ik mis jou...

http://www.hiqualphoto.nl

Dé .....euh.... ja diÃ

Reg. datum:
12 dec. 2002
Aan de ene kant zit je dit verhaal te lezen met een gevoel alsof iemand je darmen door je navel peutert en aan de andere kant voelt het als een helden verhaal door de geweldige actie van NapO. Zoals hij zouden er meer moeten zijn.

Het is niet fijn als je iemand ineens inelkaar ziet zakken en ik ben van mening dat je mooi strak en koel gehandeld hebt. :}

M-Fer van de maand : NapO

:P
Bitches rule and are then F*cked
Frankly my dam, I don't give a dear

deskundige

Reg. datum:
12 mrt. 2003
Zo dan. Gelukkig alles netjes kunnen afhandelen, klasse.
Je wordt zelf nog eens een puddingbrood!

snoep verstandig, lik m`n reet

Reg. datum:
27 aug. 2002
So, das idd een hoop ellende op 1 dag, dat van die r1 had ik geloof ik ook al gelezen, en dat in elkaar zakken heb ik ook een keer gehad toen ik een keer op de A9 plat ben gegaan. Ik was op de vangrail gaan zitten, en lag binnen 2 minuten voor de tweede keer met mijn poffertjesporum op het asfalt
if everything seems to be under control, you`re not going fast enough -mario andretti- *My wife hates it. Which means it is great.*

Reg. datum:
19 nov. 2002
Dat inelkaar zakken van die duc-gozer is redelijk 'normaal'. Heb het zelf ook gehad bij mijn ongeluk, je staat direct op...loopt naar je (verrotte) moto en na 2 minuten wordt alles zwart voor je ogen. Komt allemaal door spanning en adrenaline

Banned User

kneus op wielen

Reg. datum:
16 jan. 2003
Functie:
Banned User
pffff,leuk zo een verhaal lezen net voordat je je nieuwe moto gaat ophalen :(
KLasss NApo dat je mede bikers zo helpt,niet iedereen kan dat. 8-)

Save the mice, eat a pussy !

Reg. datum:
30 mrt. 2002
Als ik je verhaal zo lees ben jij een bofferd, en gaan we nooit samen :] ....
Honda XL-1000 "Varadero" en een Suzuki Cavalcade GV1400GD

When I'm on the road, I own it!

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 08:56 schreef SpeedyJay het volgende:
Dat inelkaar zakken van die duc-gozer is redelijk 'normaal'. Heb het zelf ook gehad bij mijn ongeluk, je staat direct op...loopt naar je (verrotte) moto en na 2 minuten wordt alles zwart voor je ogen. Komt allemaal door spanning en adrenaline

t was in ieder geval heel gek om het mee te maken en dat een kerel van een kilo of 80 in je armen valt....hij heeft dus uiteindelijk als ik het zo terug kijk met een gebroken sleutelbeen zijn motor weer rechtop gekregen samen met die mondeo dude...

daarna van de pijn dus inmekaar gezakt...
ikke op mn S1000rr (2012)@Circuito de Catalunya http://www.youtube.com/watch?v=ADuusCXEtTM

Dé laagvliegende Belg

Reg. datum:
04 feb. 2002
Dat niet afnemen van de helm is redelijk overroepen, als het een echte zware rotklap is dan laat je hem best op. Als het slachtoffer gewoon naast jes taat te praten en er zijn geen beschadigingen aan de helm kan je hem wel voorzichtig afdoen vastnemen aan de kin en zo naar achter trekken terwijl je de nek ondersteunt.

Het niet afnemen is vooral om geen nek/rug wervelbeschadigingen te verergeren maar bij een stevige shock kan je al wel eens beginnen braken of hyperventileren en dan moet hij zowoezo af, anders verzuip je er in...

:} om te helpen Napo, ik denk dat het altijd een goed gevoel geeft als je na een klap een andere motorrijder bij je hebt die snapt hoe je je voelt. (een opgevouwen Duc is redelijk erger den aan deuk in je koffer maar leg dat maar eens aan en koekblikker uit |( )
Hitlist paintball1. Viccie2. Viccie3. euh.... Viccie ?Motordvd's te koop

deskundige

Reg. datum:
12 mrt. 2003
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 09:41 schreef NapO het volgende:
[...]
t was in ieder geval heel gek om het mee te maken en dat een kerel van een kilo of 80 in je armen valt....hij heeft dus uiteindelijk als ik het zo terug kijk met een gebroken sleutelbeen zijn motor weer rechtop gekregen samen met die mondeo dude...

daarna van de pijn dus inmekaar gezakt...

That's the spirit, eerst de motor optillen, en dan pas tijd nemen om flauw te vallen.
Je wordt zelf nog eens een puddingbrood!

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 09:43 schreef Sigma het volgende:
Dat niet afnemen van de helm is redelijk overroepen, als het een echte zware rotklap is dan laat je hem best op. Als het slachtoffer gewoon naast jes taat te praten en er zijn geen beschadigingen aan de helm kan je hem wel voorzichtig afdoen vastnemen aan de kin en zo naar achter trekken terwijl je de nek ondersteunt.

Het niet afnemen is vooral om geen nek/rug wervelbeschadigingen te verergeren maar bij een stevige shock kan je al wel eens beginnen braken of hyperventileren en dan moet hij zowoezo af, anders verzuip je er in...

dit wist ik inderdaad....maar grote voorzichtigheid is geboden, want als het verkeerd gaat zit die vent misschien wel met meer letsel dan dat ie al heeft... en dat hebben we liever niet

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True