vannochtend (woendag) rij ik naar me werk, (vanaf halfweg naar sloterdijk doorlopende weg voor de kenners), staat er bij het viaduct een aantal auto's en een r1 voor me. die r1'ner rijdt weg sluit aan bij het volgende stoplicht maar aan de linkerkant van de weg. licht op groen...een wit busje rijdt ipv rechtdoor links af...en die r1'ner wilde m net inhalen...
*kleun*. busje, r1 en gozer allemaal in 1x links af. die gozer blijft erop zitten...(soort geleiding) en stopt...
ik stop ook, zeg tegen die gozer gaat het? ja vet pijn in zijn knie, en ik kijk naar zijn motor, alle tupperware aan de rechterkant geschaaft, en zijn uitlaat (standaard) naar de klote.
politie gebeld e.d. althans dat deden hun, en ik ben naar me werk gegaan, want ik kon er niet zo heel veel aan helpen.
voorzover deel 1
----------------------------------
rij ik terug bij alkmaar, kwam bij de mac vandaan sta ik bij het stoplicht, trekt er een vet mooie 748 sps op, op het rechtdoorgaande gedeelte zeg maar, dus ik zit ff lekker te genieten van zijn open termignoni's een paar autoos volgen, en na een sec of 15 springt het licht op groen voor mij.
ik rij dus de weg op...200meter verder op (op de brug) net voor de afslag purmerend bij de oude vuilverbranding, beetje file geneuzel, zie ik die gozer vet remmen en tegen een de achterkant van een grijze ford mondeo station klappen (auto ging van rechterbaan naar midden baan en die duc man kon niet meer remmen...)
met motor en al pleurt ie zo op het asfalt...dus ik rij er naar toe, die gozer staat op en die man stapt uit. ik zet me motor midden op de weg om het verkeer te blokkeren...(tijdelijk) die duc gast en die mondeo man pakken die motor van het asfalt, en ik loop er naar toe en help die duc op het stoepje duwen.
mondeo man loopt naar zijn auto toe om die ff van de weg af te halen, en ik blijf bij die duc man:
zeg ik tegen m:"alles ok met je, heb je ergens pijn?"
hij kijkt me aan: ja gaat wel hoor beetje pijn in me arm.
hij leunde een beetje tegen de railing en ik stond voor m, in eens zakt ie gewoon in mekaar (viel dus voorover in me armen), dus ik hou m tegen (hij had alles nog op en aan, helm en pak enzo) en ik kan nog net in zijn helm kijken, ogen wijd open, maar reageert helemaal niet meer op signalen

fuk, dacht ik schrok me de pleures, die gozer gaat helemaal gestrekt das niet goed...
probleem was, ik had die kerel vast en wilde m neerleggen alleen de motoren van mij en van hem stonden zo dicht op mekaar dat ik hem niet kon omdraaien om rustig op de grond te leggen.
dus ik schreeuwen naar die vent van die mondeo dat ie moest helpen...hij komt aanrennen en samen leggen we m neer....na 30 sec out geweest te zijn komt ie weer bij, en begint vet te kermen van de pijn....
hij grijpt naar zijn arm, en maken zijn jas voorzichtig los, en wat we dus al vermoeden sleutelbeen stak uit...gebroken...(althans dat leek erop)
hij was aanspreekbaar, en ik zei tegen hem of alles nog voelde, voeten,benen, armen, tenen e.d. dat werkte allemaal nog...
hele lichte krasjes op zijn helm, dus duide in ieder geval niet op een zware klap met de helm. hij had nog steeds zijn helm op, en officieel moet je die ook op laten totdat de ambu komt, maar die man lag op de grond en probeerde met zijn goeie arm zijn bandje los te maken. wij dus geholpen met die helm af te doen...
inmiddels stoppte er nog 2 automobilisten, en die kwamen met een deken en ehbo kit aangerend.
we zijn bij die man gebleven totdat de cops en de ambu erwas, en toen ben ik maar voorzichtig naar huis gereden...
nou ...ik kan je zeggen..ik heb me portie wel weer ff gehad....
ik was blij dat ik die man in ieder geval geholpen heb, en hoop dat het goed met m komt...zal vast wel...
en zijn duc? die lag aan de rechterkant pittig in mekaar,....
anyway, ik weet niet of je een forummer bent...maar sterkte kerel!!
einde van een bizarre dag....