tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
Ach, vroeger was sex veilig en motorrijden gevaarlijk, toen de schepen van hout en de mannen van staal waren. :Z


[http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/7/7b/250px-Robotarchie.jpg (afbeelding)]

aanvulling:
toen de sex nog vies was, de kraaien nog achteruit vlogen en de politie nog op houten zwienen reed.... (dit laatste is een vrije vertaling uit een dialect) :)
 
aanvulling:
toen de sex nog vies was, de kraaien nog achteruit vlogen en de politie nog op houten zwienen reed.... (dit laatste is een vrije vertaling uit een dialect) :)

toen kwamen de vogels toch nog te voet, waren de guldens van hout en werd poep met lange oe geschreven, toch? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop op mn 60e nog wel een harley davidson te rijden.
Nu niks voor mij ben er te jong voor maar later zeker wel en dan wel een Phatboy
 
Laatst bewerkt:
hangt natuurlijk gewoon van je rijstijl af. Boven de 85 verwacht ik niet dat je nog plat door elke bocht zal gaan. Doe je dat wel moet ik je dat toch afraden :p Zintuigen en alles gaan natuurlijk wat achteruit, maar als je kan auto rijden kan je ook motor rijden is mijn mening
 
Gaat toch om hoe je je voelt op de motor. Iemand van 85 kan hartstikke fit zijn en iemand van 65 een wrak.
 
een plaatje zegt meer dan 100 posten:
full
 
aanvulling:
toen de sex nog vies was, de kraaien nog achteruit vlogen en de politie nog op houten zwienen reed.... (dit laatste is een vrije vertaling uit een dialect) :)
Vroeguhh dat de schepen door de waal stoomde,en dat sinterklaas nog stopppels had.....
 
Ik vind dat er,,,..voor zowel autorijbwijs als motorijbewijs,..na het zeventigste leeftijdsjaar een verplichte keuring moet komen.

70-75jaar: 3 jaarlijkse herkeuring (met praktijk)
75-78jaar: 2 jaarlijkse herkeuring (Met praktijk)
78+ : elk jaar!!!
 
Deze vind ik ook zo goed, denk ook al aardig op leeftijd:
[afbeelding]
en kijk die ouwe op dat stoeltje ff uitrusten en weer gaan voor de volgende race.. :}
Is dat in Raamsdonksveer genomen? Daar vindt eind september ook altijd een oldtimerrace plaats. Dit jaar ook op zondag de 30e.
 
Is dat in Raamsdonksveer genomen? Daar vindt eind september ook altijd een oldtimerrace plaats. Dit jaar ook op zondag de 30e.


Nee dat was volgens mij vorig jaar zomer in Barneveld, met een feestje van MC Barneveld. De Hell's Angels waren er ook en Satudarah. 8-) Mooie motoren te zien.
Veel bier voor weinig. En ZZ Top op de zijspanrace :+
 
Laatst bewerkt:
De eigenaar van m'n dealer ('vader' Groenewold) is pas 70 geworden
(niet echt te zien trouwens)
springt nog net zo makkelijk op een GSX-R1000 om een proefritje te maken
Ik zie hem er ook nog lang niet mee stoppen (en na een klein 'achtervolgingkje'
naar mijn ervaring ook niet nodig)


Tja, LOL... maar Leo heeft dan vroeger ook zelf veel geraced.
Zit hem in het bloed of moet ik zeggen kerosine?

Leuke annekdote:
Ik kwam vroeger meermaals als eerste bij hem aan in Vlaardingen van ons Haagse clubje op mijn Guzzi V50 Monza (1982), als een van ons voor onderhoud of reparatie naar Leo moest. Leo werkte toen nog in de garage aan huis tegen vriendelijker tarieven dan de doorsnee motorzaak.
Ik had de groep dan, met het door hen oneerbiedig benoemde "brommertje", op de kleine bochtige binnenwegen zoekgereden.
Steevast werd er dan natuurlijk gezegd dat het voor hen geen enkele moeite zou zijn om mij zoek te rijden, maar ze hadden dan ineens geen haast/zin ofzo...
(De anderen reden op GS1000E, GSX1100E, Z1000, Z1300 e.d.)
Leo heeft ze toen eenmaal goed op hun nummer gezet door ze tegemoet te rijden op mijn fiets en ze uitgedaagd voor een sprintje en is vervolgens als eerste weer voor de deur aangekomen. :)
Samen hebben we ze met een big smile op ons gezicht opgewacht, commentaar was verder overbodig. Wauw, wat kan/kon die man rijden!
Voortaan ging dan ook de rit van ons clubje naar Leo over de snelweg als ik meeging.
Fijne bijkomstigheid was echter wel dat mijn Guzzi geen "brommertje" meer werd genoemd. :+

Nu hoop ik net als Leo ook op hogere leeftijd nog motor te kunnen rijden, dus heb ik optimistisch als ik ben ook maar gestemd op 85+

Motorgroetsels, :]

Frank
 
Is dat in Raamsdonksveer genomen? Daar vindt eind september ook altijd een oldtimerrace plaats. Dit jaar ook op zondag de 30e.
Nee dat was volgens mij vorig jaar zomer in Barneveld, met een feestje van MC Barneveld. De Hell's Angels waren er ook en Satudarah. 8-) Mooie motoren te zien.
Veel bier voor weinig. En ZZ Top op de zijspanrace :+
Ja klopt, vorigjaar classicrases Barneveld, zie voor alle schitterende plaatjes: classic races Barneveld 22 juli~[/b]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan