Geen twijfel, t is mooi in de Eifel

weer een frank

Die hard MF'er
5 jul 2005
562
0
Utrecht
Mijn broer en vriendin waren een maandje terug nog te bewonderen in een speciale aflevering van het programma klasgenoten, dit omdat ze eind mei vanuit Nederland waren verhuisd naar de Eifel. Voor mij als motorrijder kat in t bakkie. Op bezoek bij de familie en tegelijk een weekeindje motorrijden in motorrijders luilekkerland. :]

Op een goede kaart van de Eifel vind je zo'n 30 km ten oosten van de Nürnburgring het dorpje Kollig, alwaar de familie de Kolliger Mühle bewoont. Natuurlijk heb ik het weekeinde benut om een toerrit uit te zetten en vast te stellen of die de moeite waard is. En dat was ie! Het eerste stuk brengt me van Kollig via de B258 na een klein half uurtje sturen bij de ring. Vergis je niet, op de B258 moet je al meteen aan de slag met je bochtentechniek. Gelukkig is het er niet al te druk, want ondanks de bordjes ' rasen ist out' komen de meeste motorrijders je ver boven legale snelheden voorbijsuizen.

Natuurlijk moet ik een tussenstop maken op de Nürnburgring omdat daar altijd wel iets te beleven is. Daarna volg ik de B257 via Daun naar Bitburg om in het zuidwesten van de Eifel uit te komen. Nu via de B50, ook wel Grüne strasse Eifel Ardennen genoemd, :9~ helemaal naar Vianden in Luxemburg. Ik volg de N10 langs de Our en steek vlak voordat de N10 linksaf dieper Luxemburg inbuigt, de Our weer over. Ik ben weer in Duitsland. Nu volgt een stukje kleinere wegen richting Dasburg, K149 en L1 naar Dahnen, K148 naar Tentismuhle. Al slingerend gaat de K148 de Our weer over en rij ik weer door Luxemburg. Nog snel even de tank volgooien en door over de CR339 naar Heinerscheid. Na 168km stopt de geplande route, ik moet weer naar huis. Als ik op m'n GPS kies voor 'de kortste route' leidt hij me over de Wanne naar Stavelot, een verrassend mooi toetje. Daarna is de echte pret ten einde. Via Luik, Maastricht, Eindhoven volg ik de A2 naar Utrecht en stal de motor moe maar voldaan in de garage..

Hier kan je de gereden route downloaden:

En hier wat foto's om jullie nog lekkerder te maken:

kollig1.jpg


kollig2.jpg


kollig3.jpg


kollig4.jpg


kollig5.jpg


kollig6.jpg


kollig7.jpg
 
Klinkt heel tof, en leuke foto`s ook! Als mijn GPS er is, ga ik deze zeker eens uitproberen!
 
Klinkt leuk!

Ik was maandje geleden twee weken op vakantie in Gerolstein, en heb erg veel 'getourd' door de omgeving.
De B258 is idd een erg mooie weg met erg veel lekkere bochten!
 
Gelukkig ga ik 1 september naar de Eifel *O* *O* *O*

Nog maar een paar nachtjes slapen.... :) :) Heb er echt heeeel veel zin in!
 
Frank, ik heb je een mailtje gestuurd, hopelijk kun je er iets mee.
Laat wel weten wat je ervan vind mocht je het geprobeerd hebben.

O-)
 
Tip voor een mooie aanrij route naar de Eifel.

Stel je komt uit brabant of het noorden...

Eindhoven A50
A58 Best/Maastricht/veldhoven
Bij Geleen A76 richting Heerlen (E314)
Aachen A4/E314
Afslag 4/4 naar A44/E40
Afslag 3 Aachen/Brand
Onderaan rechtsaf
richting Monchau
Kornelimunster
Walheim B258
Friesenrath
Roetgen
Konzen
Haag
Dreistegen
Kaltherberg
Elsenborn
Bulgenbach
Bullingen B265
Losheim
Kehr
Prum A60/E29/E42
Richting luxenburg E29
Bitburg/Irrel

Vanaf Aachen /Brand ga je heel mooi binnendoor richting Bitburg (Lekker bier daar Trouwens :9 ) ik rij dit zelf al vanaf 1985 verveeld nooit ( Behalve de uitzichtbederfers Windmolens genaamd :( )
Foto-CMMRIERH.jpg


mooi plaatje van het voorjaar April 2007
 
Tip voor een mooie aanrij route naar de Eifel.

Stel je komt uit brabant of het noorden...

Eindhoven A50
A58 Best/Maastricht/veldhoven
Bij Geleen A76 richting Heerlen (E314)
Aachen A4/E314
Afslag 4/4 naar A44/E40
Afslag 3 Aachen/Brand
Onderaan rechtsaf
richting Monchau
Kornelimunster
Walheim B258
Friesenrath
Roetgen
Konzen
Haag
Dreistegen
Kaltherberg
Elsenborn
Bulgenbach
Bullingen B265
Losheim
Kehr
Prum A60/E29/E42
Richting luxenburg E29
Bitburg/Irrel

Vanaf Aachen /Brand ga je heel mooi binnendoor richting Bitburg (Lekker bier daar Trouwens :9 ) ik rij dit zelf al vanaf 1985 verveeld nooit ( Behalve de uitzichtbederfers Windmolens genaamd :( )
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMMRIERH.jpg (afbeelding)]

mooi plaatje van het voorjaar April 2007

Helemaal mee eens. Heb je die route ook in GPS-formaat?
 
Tip voor een mooie aanrij route naar de Eifel.

Stel je komt uit brabant of het noorden...

Eindhoven A50
A58 Best/Maastricht/veldhoven
Bij Geleen A76 richting Heerlen (E314)
Aachen A4/E314
Afslag 4/4 naar A44/E40
Afslag 3 Aachen/Brand
Onderaan rechtsaf
richting Monchau
Kornelimunster
Walheim B258
Friesenrath
Roetgen
Konzen
Haag
Dreistegen
Kaltherberg
Elsenborn
Bulgenbach
Bullingen B265
Losheim
Kehr
Prum A60/E29/E42
Richting luxenburg E29
Bitburg/Irrel

Vanaf Aachen /Brand ga je heel mooi binnendoor richting Bitburg (Lekker bier daar Trouwens :9 ) ik rij dit zelf al vanaf 1985 verveeld nooit ( Behalve de uitzichtbederfers Windmolens genaamd :( )
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMMRIERH.jpg (afbeelding)]

mooi plaatje van het voorjaar April 2007

tip, rijd op de ring van aken 1 afslag verder, naar afslag 2, en ga dan op het einde links , richting monchau, dan rijd je op de L233, monschauer strasse, das veel rustiger dan dwars door aken heen vanaf afslag brand, na een tijdje kom je weer op de 258 uit en kun je je weg vervolgen.

l233.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan