Framebouwer gezocht in noord-holland

30 jul 2006
204
0
Beverwijk
hallo,

Ik ben op zoek naar een framebouwer.
Ik wil van het frame van mijn motor een hardtail laten maken en dan keuren op een eigenbouw kenteken.
Ik hoop dat jullie wat weten.
 
ja, L&L moet je kunnen helpen.. anders check marktplaats.nl daar zijn ook mensen die hun kunsten aan bieden..

binnenkort begin ik ook met het bouwen van een frame (met wat hulp natuurlijk) ;)
heb gister zojuist een ruwe schets van het toaal plaatje gemaakt.. zijn nu bezig met de gedetailleerde tekening te maken van het frame alleen.. 8-)
 
Maakt niet uit, ik wil eerst weten wat het ongeveer gaat kosten, want je moet de motor dan ook weer laten keuren natuurlijk, en wil dan een eigenbouw kenteken hebben.
Ik heb geen idee wat dat allemaal gaat kosten, en als je het zelf doet waar je dan op moet letten.
 
Ik heb het even verduidelijkt.

Met het oude xs650 kale(dus hellemaal niks erop), "opnieuw" gemaakte frame(dus dan heb je er al een hardtail op laten maken), met bouwtekeningen naar de rdw. Je motor laten keuren, oude papieren inleveren en dan krijg je, of
nieuwe papieren ''eigenbouw", of een aanpassing op het kenteken.
Dan als je dat geregeld hebt moet je de motor weer opbouwen en als hij klaar is weer laten keuren.
Volgens mij ging het zo.
Voor dat je een slijptol pakt kun je beter de rdw bellen, dan weet je precies hoe het zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil geen heel nieuw frame maar een bestaand frame naar een hardtail verbouwen , door de achterkant als hardtail te maken.
Bij van een xs650 fram een hardtail frame te maken.
 
Ik wil geen heel nieuw frame maar een bestaand frame naar een hardtail verbouwen , door de achterkant als hardtail te maken.
Bij van een xs650 fram een hardtail frame te maken.

dat gaat je niet lukken om de simpele reden dat er voor dat originele frame een type goedkeuring is afgegeven,en als je aan dat frame last of slijpt vervalt die type goedkeuring.
een frame keuren voor eigenbouw kenteken kan alleen met een geheel nieuw op gebouwd frame.
vroeger kon het vlgs mij wel maar dan niet als eigenbouw maar als toevoeging(hardtail) op het kentekenbewijs.
 
Ok, maar als je er een hardtail van maakt maar dan hoeft het geen eigen bouw kenteken te zijn dan krijg je toch geen heel nieuw kenteken, je oude kenteken blijft dan gehandhaaft met een aanpassing erop.
 
Een jaartje geleden heb ik info opgevraagd bij de RDW wat betreft laswerk. Het antwoord was dat het er deugdelijk uit moest zien.

Ik bouw een ander blok in en moet wat zagen, slijpen en lassen.
De wielbasis van een bestaande motor met kenteken mag max. 6cm verlengd worden. Bij grotere verlenging wordt de keuring zwaarder, en de bedragen ook.

Ik hoef alleen maar aan de eisen van "93 te voldoen . motor is van "93.
 
ik heb mijn HD fxe uit 1981. ook verbouwd naar een hardtail en laat deze niet laten keuren.

met de simpele reden dat niemand er na zal vragen en daar komt bij dat als je bijv een dik achterwiel inbouwd deze ook zou moeten worden herkeurd. maar dat doet ook niemand.

zorg gewoon dat het er orgineel uitziet.
full
 
Ik heb nog een frame van een 94er kawa GT750 staan, zonder kenteken.
Is dat misschien iets voor je
 
Terug
Bovenaan Onderaan