Hoog Benzineverbruik EVO met S&S Super G

MAF

Rookie
9 sep 2007
3
0
Eindhoven
Hey,

Ik heb een vraag over het benzineverbruik van mijn motor. De motor loopt ongeveer 1 op 7. Ik heb geluk dat de tank nogal groot is zodat ik niet bij ieder tankstation hoef te stoppen.

Ik start de motor met de choke iets open en zet de choke bij het wegrijden meteen weer dicht.

Is dit verbruik normaal of aan de hoge kant? Misschien heeft iemand een tip om dit verbruik een stuk naar onder te brengen

Hieronder wat gegevens:
S&S 1600CC/97Cui EVO
S&S super G carb.
3" BDL open belt
2 in 1 Supertrapp uitlaat.

THANX
full
 
Hey Murph,
bedankt voor jouw reactie.

Hoe kan ik zien of de sproeier lekt?

Ik zal tevens even kijken welke maat sproeiers er nu inzitten. Volgens het overzicht van S&S (heb ik gisteren gedownload) moeten er de volgende sproeiers inzitten bij een blok groter dan 96".
Intermediate Jet: 0.032 tot 0.036
(High Speed) Main Jet: 0.074 tot 0.086


Zijn deze makkelijk te vervangen door andere, of moet de vakman hier aan te pas komen?
 
Hey Murph,
bedankt voor jouw reactie.

Hoe kan ik zien of de sproeier lekt?

Ik zal tevens even kijken welke maat sproeiers er nu inzitten. Volgens het overzicht van S&S (heb ik gisteren gedownload) moeten er de volgende sproeiers inzitten bij een blok groter dan 96".
Intermediate Jet: 0.032 tot 0.036
(High Speed) Main Jet: 0.074 tot 0.086


Zijn deze makkelijk te vervangen door andere, of moet de vakman hier aan te pas komen?

Sproeiers lekken niet. MOgelijk lekt je vlotternaald of staat je vlotter te hoog afgesteld. Ook kan een vlotter lek zijn. Als de vlotter demonteerd, kan je de naald ook verwijderen. Let bij de naald op slijtage en vuiligheid.

Die sproeier maten van jou zijn in inches, deze moet je dus keer 2,54 doen. Verder lijken die maten wel OK.
 
Vlotterbal lostrekken en ff kijke wat je hebt zitte.Gewoon gaan rije met kleinere middensproeier.Kijken wat ie doet.stationairs[proeier ook ff stelle.Zelfde voor de hoofd.Jecwilt zo klein mogelijk terwijl hij goed loopt.Bekijk ff de bougies.hoe zien ze eruit?Moet niet te arm lopen.Beetje zoeken tot je de optimale bezetting hebt.Je kunt niet zegge die sproeierbezetting is goed.Elke motor is anders.Als je een vlotternaald hebt die niet afsluit zie je benzine liggen.Als je motor te rijk loopt zie je zwarte rook.DraAI BIJ STILSTAND EENS FLINK AAN HET GAS EN KIJK WAT ERACHTER UITKOMT.
 
Mooie motor hoor! ;)

Ik rij met super E, sproeier 72 en interm. 0.0295 maar ja das "maar 1340cc" moet hem wel gaan vervangen voor een 0.032 zal die wat meer gaan gebruiken maar hij heeft het nodig.

de maten staan er trouwens op hoor en de demantage stelt niets voor. 4 schroefjes en hopela

en hier een mooie voor bougie controle http://motorvitamine.eu/?q=node/70
verbruik bij mij ligt op 1 op 15
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan