X J 750 seca Rijders verzamel hier, en laat wat van je Horen

oldtimer

Die hard MF'er
13 jul 2003
388
0
Misschien kan dit een Topic worden om xj 750 seca rijders eens bij elkaar te brengen en om gedachten over de xj en eventuele veranderingen en foto,s teplaatsen

zelf heb ik twee xj750 seca,s beide uit 1982 de grijze rijdende en de tweede wordt er een in wit zwart uitvoering

ik ben benieuwd naar de reacties.
full
 
Nou ehh.. om te beginnen dus maar eens wat van me laten horen.. Ik heb er dus ook eentje.... Rode SECA uit 1982 in nogal.. ehh.. gebruikte staat :o

:]
 
Laatst bewerkt:
geinig spul
20 jaar geleden ook 1 gehad (tering word oud)
had zo'n simpel kenteken dat ik hem nu nog weet ...MG-44-GG in het grijs
had er ook van die spiegels van een RD opzitten stond stuk beter
heb hem niet zo lang gehad maar wel relaxt mee naar spanje geknald :]
 
Nou ehh.. om te beginnen dus maar eens wat van me laten horen.. Ik heb er dus ook eentje.... Rode SECA uit 1982 in nogal.. ehh.. gebruikte staat :o

:]

Zo er komt een beetje leven in het xj 750 topic , de zwart/witte uitvoering was ook rood en de uitlaten waren zo slecht dat ik ze een nieuw jasje hebt gegeven.

zie foto. de 750 heeft een lekkere zit, en zeker goed voor de lange afstanden.
 
Dit was mijn eerste motor, kenteken MD-50-TN. Origineel grijs, maar rood-metallic laten overspuiten.
Op een gegeven moment een olielekkage bij de dynamo gekregen en zelf niet kunnen verhelpen.
Ik heb de motor toen verkocht (hij rijdt nog steeds rond volgens de RDW).
Vervolgens een aantal jaartjes rondgecrost op een GS450E en daarna op een XJ600.
Ik heb nu al een tijdje geen rijdende motor meer. Wel nog een CB350F met een hoop werk, maar dat is een meerjarenprojectje voordat deze weer de weg op kan.
Misschien dat ik m'n oude Seca hier nog tegenkom.
 
Mag een opgeboord seca-blok ook?

Zeker,

Uit de xj 750 seca is de xj 900 ontstaan, de eerste twee jaar van de xj 900 was het een opgeboord xj 750 blok naar 850cc wat later door ontwikkeld is naar 900 cc

Dus de xj 750 staat voor veel km rij plezier
 
Zeker,

Uit de xj 750 seca is de xj 900 ontstaan, de eerste twee jaar van de xj 900 was het een opgeboord xj 750 blok naar 850cc wat later door ontwikkeld is naar 900 cc

Dus de xj 750 staat voor veel km rij plezier

In dat geval:

Foto-GN6GWBQO.jpg


mijn 83er XJ
 
Laatst bewerkt:
Uit de xj 750 seca is de xj 900 ontstaan, de eerste twee jaar van de xj 900 was het een opgeboord xj 750 blok naar 850cc wat later door ontwikkeld is naar 900 cc

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Yamaha XJ750 blokken zijn er in 8 klepps (2 per cylinder) en 20 kleps (5 kleppen per cylinder) uitvoeringen, terwijl de XJ900-blokken altijd 4 kleppen per cylinder hebben....
 
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Yamaha XJ750 blokken zijn er in 8 klepps (2 per cylinder) en 20 kleps (5 kleppen per cylinder) uitvoeringen, terwijl de XJ900-blokken altijd 4 kleppen per cylinder hebben....

Wij hebben het hier op het brikken forum wel over de oude type motoren de xj 600 - xj 750 en xj900 zijn gelijk aan het aantal kleppen en is 2 per cilinder, dus 4 inlaat en 4 uitlaat kleppen
zelf de diameter van de klepstelpaaltjes zijn gelijk.

Ps,van de xj 750 seca heb ik de antiduik verwijderd (zie foto) remt gewoon beter en remolie verversen gaat gemakkerlijker.

full
 
Hoe verwijder je eigenlijk die anti-dive? Heb van de Yamaha-dealer begrepen dat die van mij niet functioneerd maar ik kan er niet echt achter komen hoe je iets dergelijks kunt verwijderen.
 
iemand intresse in zo'n ding voor onderdelen of om op te knappen ?
zag vendaag bij mijn motorboer dat er 1 stond
geloof ook dat hij er nog wat onderdelen van heeft
www.martinsmotorservice.nl
staat (nog) niet op de site dus als je wat nodig hebt even bellen
 
Hoe verwijder je eigenlijk die anti-dive? Heb van de Yamaha-dealer begrepen dat die van mij niet functioneerd maar ik kan er niet echt achter komen hoe je iets dergelijks kunt verwijderen.

De anti-dive heeft geen meerwaarde daarom is yamaha er snel van af gestapt

Je kan het kleine remslangtje onderaan bij de anti-dive los koppelen zonder dat er wat gebeurt (wel nog even van je rem afblijven anders knijp je de rem olie er uit) en de enkele rembanjo die dan vrij komt, kan je gebruiken voor bij de remklauw , de dubbele rembanjo en het kleine remslangetje die dan vrij komt is dan over. je kan de anti-dive afdoppen met een bout en netjes afwerken , en dan nog je rem olie bijvullen. en ontluchten
en je kan rijden

Wil je dan nog van die dikke anti-dive knobbel af kan je de 4 inbus boutjes los halen olie er uit laten lopen en een alminium plaatje maken, en dat met een pakking er tussen terug plaatsen met de 4 inbus boutjes , die misschien iets korter gemaakt moeten worden afhangkelijk van de dikte van het alminium plaatje. en dan van bovenaf de poot opnieuw met vorkolie vullen.

Als je dit niet ziet zitten, dan zeker niet doen
 
Het is toch de bedoeling de standaard vorkveren te vervangen door een setje progressieve vorkveren dus dan kan die anti-dive ook wel gelijk mee worden genomen.
 
Vervolg van de zwart -wit uitvoering van de xj 750 seca en wel de cockpit.
 
okee ik heb geen 750..
maar ik vind dat kontje zooooo gaaf :} :} :}
dat zou denk ik ook op een XJ900 F kunnen?
die ziet er niet uit in vergelijking mat een seca.. :N
 
ex seca 750 rijder meld zich :) schermpje op die grijze heeft vroeger op mijn rode gezeten, fijn groot scherm........

ik rijd nu een GL500
 
ex seca 750 rijder meld zich :) schermpje op die grijze heeft vroeger op mijn rode gezeten, fijn groot scherm........

ik rijd nu een GL500

hallo zealot

weer even terug op het fotum ,scherm zit er goed op zoals je ziet.

weet jij nog iemand die de orginele spiegels heeft.

groeten
 
ik zou het een en ander voor je kunnen navragen
spiegels voor een 750 seca?


Ja dat zijn gewoone yamaha spiegels met die korte dikke dochten met zwart kunststof aan de achter zijde

en wat ik ook nog zoek om mijn motor leuker temaken zijn die kleine valbeugels van zo,n 13cm breed en zo,n 18 cm hoog

mvg.
 
Hallo alle,

Ik ben in het bezit van een XJ750.
Deze ben ik aan het verbouwen,
hij is volledig uitelkaar gehaald waaronder ook het blok.
Frame en blok laten caote heel mooi geworden.

Mogelijk dat iemand nog een monteur weet voor het blok,
het is namelijk zo dat hij moeilijk wilt schakkelen en ook zou ik
de kleppen willen laten reviseren.

Groet Frank

http://members.chello.nl/f.tepas/ (Detachering werving & selectie van freelancer en vast personeel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan