Oudere goedkope chopper gezocht

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hallo allemaal.

Naast mijn VFR lijkt het mij leuk om er een oude pruttelpot bij te hebben.
Ik heb vroeger ook choppers gehad (Savage en vt1100 shadow)

Ik zoek een betrouwbare!!!!! en betaalbare chopper voor rond de 1000 euro.
Deze moet cardan hebben en comfortabel zijn voor de bestuurder en passagier.
Dus graag met een sissybar (rugsteun) erop.

Na wat speurwerk op marktplaats heb ik de volgende modellen in mijn hoofd:
VT700 shadow
VT500 shadow
XV750 virago
XV920 virago

Van de virago heb ik gehoord dat de oudere modellen problemen hebben met de startmotor. Bij de honda's komt er vocht in het frame waardoor het van binnenuit gaat rotten.

Wie kan mij nuttige info geven hierover en mij adviseren welke motoren wellicht nog meer interessant zijn?

Gr. Peter
 
Misschien een Kawasaki VN750 Vulcan? Deze hebben ook cardan-aandrijving. Maar comfortabel voor een passagier? Kan dat dan op een chopper?

Die van mij staat trouwens te koop op Marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Naast mijn VFR lijkt het mij leuk om er een oude pruttelpot bij te hebben.
Ik heb vroeger ook choppers gehad (Savage en vt1100 shadow)

Ik zoek een betrouwbare!!!!! en betaalbare chopper voor rond de 1000 euro.
Deze moet cardan hebben en comfortabel zijn voor de bestuurder en passagier.
Dus graag met een sissybar (rugsteun) erop.

Na wat speurwerk op marktplaats heb ik de volgende modellen in mijn hoofd:
VT700 shadow
VT500 shadow
XV750 virago
XV920 virago

Van de virago heb ik gehoord dat de oudere modellen problemen hebben met de startmotor. Bij de honda's komt er vocht in het frame waardoor het van binnenuit gaat rotten.

Wie kan mij nuttige info geven hierover en mij adviseren welke motoren wellicht nog meer interessant zijn?

Gr. Peter

De XV750 + XV920 hebben problemen met startmotor..

Misschien een honda Magna vf700 of vf750.. Zijn leuke choppers en rijden fijn.
 
Ik zoek wel een 2 cillinder chopper. Dus een magna is niet wat ik zoek.
Een vulcan 750 kan ik niet krijgen voor rond de 1000 euro's.

Mijn grootste interesse gaat uit naar een VT750 shadow. Liefst belastingvrij en in goede staat. Wie kan mij de voor en nadelen van deze fiets vertellen?
 
Niet de startmotor, maar de startkoppeling is het probleem (rammelt). Met een ring van 4,95 op te lossen.

Ik heb een VT500 staat, voor veel minder dan 1000 euro. Toevallig ook een XV920, maar dan met ketting (en verbouwd).
 
Check eens een XS 650se , oerbetrouwbaar, makkelijk sleutelen (als het nodig is), Goede club:
www.xs650.nl met veel technische know -how.
Lekker twin geluid. Heb er 2 gehad, nog steeds wat spijt dat ik er niet eentje voor erbij heb gehouden.
 
xv920 xv750. Ben yamaha gek vandaar. Heb ook shadow gereden en intruder. Maar luchtgekoeld blijft voor mij het echte werk. BTW een kapotte radiator kost al gauw 600 Euro. XS650 is ook zeer goede keus maar net weer iets duurder in aanschaf. Wil je goedkoop dan zou ik voor een xv920 of xv750 gaan. Die startmotor blijft ratelen maar ze gaan altijd. Blok kan zonder revisie 150000 km draaien. Geen overbodige technische shit dus geen tot weinig onderhoud. Kawa vulcan lees ik hier op dit forum eigenlijk alleen maar horror verhalen over.
 
Vulcan is inderdaad geen optie. Ben niet echt kawa freak.
Qua betrouwbaarheid neig ik wel naar de Honda's.
Over de XV920 ben ik bang dat hij wat te zwaar is. Het is half/half de bedoeling dat mijn vriendin ook haar rijbewijs gaat halen namelijk.

Ik ga in het najaar op zoek naar ofwel vt750 of xv750 denk ik.
Eerst ff een schuur kopen waar de motorfietsen in kunnen :)
 
Op zich is er helemaal niks mis met een Vulcan. Ik heb de mijne te koop staan omdat ik vanwege m'n lengte last van de onderrug kreeg en dus een andere motor heb gekocht.
 
Intruder vind ik zelf niet fijn zitten.
Een Savage heb ik vroeger gehad. Super fijn fietsje.
Maar een van de redenen dat ik er een ouder chopper bij wil is het zitcomfort van de passagier. Dit is echt bagger op een Savage met dat kleine zadeltje.
Virago en Shadow blijven geloof ik favoriet.
Neig nu meer naar Virago, goedkoper en luchtgekoeld.
Echte pruttelbak :)
 
Zonder een oordeel te vellen over Honda in het algemeen wil ik dit toch wel even kwijt.

Ik heb (in 2000) een Shadow 1100VT gekocht (Bj 1987).

Je wil niet weten wat een ellende ik daarmee gehad heb.
Dynamo stuk, radiator stuk, schakelvork stuk, complete versnellingsbak moeten vervangen en nog wat van dat soort ellende. :( :( :(

Dat ding heeft meer gekost aan reparaties dan aan aanschaf.

Na twee jaar heb ik het opgegeven en die bak weggegeven. :W :W :W
(Ik kan geen geld vragen voor een motor waarvan ik weet dat hij gewoon niet goed is)
 
Hallo allemaal.

Naast mijn VFR lijkt het mij leuk om er een oude pruttelpot bij te hebben.
Ik heb vroeger ook choppers gehad (Savage en vt1100 shadow)

Ik zoek een betrouwbare!!!!! en betaalbare chopper voor rond de 1000 euro.
Deze moet cardan hebben en comfortabel zijn voor de bestuurder en passagier.
Dus graag met een sissybar (rugsteun) erop.

Na wat speurwerk op marktplaats heb ik de volgende modellen in mijn hoofd:
VT700 shadow
VT500 shadow
XV750 virago
XV920 virago

Van de virago heb ik gehoord dat de oudere modellen problemen hebben met de startmotor. Bij de honda's komt er vocht in het frame waardoor het van binnenuit gaat rotten.

Wie kan mij nuttige info geven hierover en mij adviseren welke motoren wellicht nog meer interessant zijn?

Gr. Peter

Voor minstens duizend meer heb je mijn intruder:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan