Het tegengaan van vervuiling topique

... Ze hebben dat spul ook gewoon op een rolletje, blanke laklaag erover en klaar....
+
Welnee, is juist harstikke leuk om zo met je span bezig te zijn :Y
Zo leer je hem kennen en weet je op den duur precies wat je wel en niet met je combi kan. Ik vind het aanbouwen van mijn spannetje bijvoorbeeld fantastisch. Tijdens de eerste rit gister was ik verschrikkelijk trots dat ik deze combi zelf gebouwd heb.


:?



})



;)
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond geen tijd gehad om een rondje te doen :(


De verlichting van het bakkie moet ik nog helemaal aansluiten.

Hoe kan ik het achterlicht en de verlichting naar de voorzijde (op het spatbord) het beste aansluiten?
Zowel het achterlicht als de koplamp van de fiets allebei doorlussen?
Of wordt dit meetsal anders gedaan? Met een direkte lijn vanaf de accu of contactslot?
 
ik was van plan mijn achter en remlicht gewoon parallel op het achterlicht van de motor aan te sluiten.
mij lijkt wel dat die schakelaars die extra stroom moeten kunnen hebben.
 
Bij mij ook aan de achterzijde erbij gestoken. (ik heb met een paar stekkertjes & draadjes een soort splittertje gemaakt, zodat ik bij wat stekkertjes onder het zadel kan aftakken)


Ik merkte wel dat mijn dynamo wat minder goed de accu vol hield, toen ik op een gegeven moment continu een Watt of 50 extra gebruikte.

Dus ff rekenen hoeveel extra watt en ivm. zekering ook de amperes, dan komt het vanzelf goed. ;)
 
M'n accu staat wel bijna altijd aan de druppellader thuis, kandie weer een beetje bijladen. :)

Dropje heeft niet zo veel kaas gegeten van electro, eens kijken of ik broerlief of een vrind van me binnenkort eens een avondje kan arresteren.
 
Net even een rustige provinciale weg opgezocht en moeiteloos de 110 km/h gehaald. Nog veel gas over. Nu merkte ik toch wel zeer duidelijk dat het spul naar rechts wil.
De schoren maar even verlengen en nog eens proberen. *O*

Het zwabberen van het stuur (nog steeds zonder demper) was minimaal.
 
Laatst bewerkt:
Net even een rustige provinciale weg opgezocht en moeiteloos de 110 km/h gehaald. Nog veel gas over. Nu merkte ik toch wel zeer duidelijk dat het spul naar rechts wil.
De schoren maar even verlengen en nog eens proberen. *O*

Het zwabberen van het stuur (nog steeds zonder demper) was minimaal.

Halve spin aaan linkerzijde wil ook helpen *O*
 
Net even een rustige provinciale weg opgezocht en moeiteloos de 110 km/h gehaald. Nog veel gas over. Nu merkte ik toch wel zeer duidelijk dat het spul naar rechts wil.
De schoren maar even verlengen en nog eens proberen. *O*

Meestal ga je tussen 50 en 90kmu & dan soms nog een flinke portie snelweg. Je kan tussentijds wel eens wat veranderen eraan, maar persoonlijk hou ik het nu op een middenweg van rond de 80kmu. Dan is zowel snelweg als binnen bebouwde kom redelijk om te doen.


Het zwabberen van het stuur (nog steeds zonder demper) was minimaal.

Met goeie schokdempers en goeie en gebalanseerde wielen zal dat zeker mee vallen. (tot je over een hobbelweggetje gaat en 't allemaal net begint te resoneren) })



Maarem, ik wil ook wel plaatjes zien van je bevestigings spullekes. :Y
 
Maarem, ik wil ook wel plaatjes zien van je bevestigings spullekes. :Y


U vraagt, wij draaien :P

full



Voorste spul, vers gespoten
 
Andere kant.

Ik zie nu eigenlijk pas dat ik de gaffel beter een kwart slag kan draaien :X

full
 
En bij mijn hoef, vanaf onderen.
Deze delen moeten nog gespoten worden, maar ik kon niet wachten. Toch maar snel doen, begint een beetje te roesten zag ik.


full



Laagste punt wellicht nog aanpassen om wat meer grondspeling te krijgen. (nog geen last gehad bij drempels, of de oprit, die vrij 'stijl' is


p.S. als jullie denken dat het vertikale deel al verbogen is. B| Dat is wel zo, maar dat heb ik zelf gedaan met een zware bankschroef en een zgn 'sergeant' (home made zetbank) omdat het onderste deel net een paar mm te kort was.
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er mooi massief uit :}

ik zou alleen die oogbout een stuk inkorten.
dan zaag je de punt weg en heb je meer draad en je hebt wat minder flex omdat de bout domweg korter is.

oh, nog een korte cursus basis vliegtuigtechniek:
boutjes van boven naar onder monteren.
dan blijven ze ook nog hangen als de moer er af trilt.
onder je bips zit het verkeerd om (vliegtechnisch)
 
Laatst bewerkt:
Vanaf boven

full


Het spul nog een keer gekoppeld met een strip naar een 'Velorex-klem' om de onderste framebuis.wellicht niet het meest geschikt om zijdelingse krachten op te nemen.
Maar ik heb nog geen bewegingen/verplaatsingen kunnen waarnemen.
Deze strip moet ik wel nog even een beetje zetten om hem beter aan te laten sluiten en vervolgens nog even laten lassen.
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er mooi massief uit :}

I => ik zou alleen die oogbout een stuk inkorten.
dan zaag je de punt weg en heb je meer draad en je hebt wat minder flex omdat de bout domweg korter is.

II> oh, nog een korte cursus basis vliegtuigtechniek:
boutjes van boven naar onder monteren.
dan blijven ze ook nog hangen als de moer er af trilt.
onder je bips zit het verkeerd om (vliegtechnisch)

I => bedoel je die waar de gaffel van de bak aan hangt of de voorste?
Edit; Ik snap ineens wat je bedoelt, je bedoelt die van de voorste aansluiting. Is idd een goed plan.



II => Weet ik, heb ik ook wel eens geleerd op de MTS
Echter de boutje kunnen er niet uitvallen omdat ze klem tussen dat kappie eronder zitten. Als ik ze omdraai dan komt heel de klem scheef naar boven te zitten omdat ik anders de restanten van de boutjes niet kwijt kan.

Overigens wel overal borg-moeren gebruikt
 
Laatst bewerkt:
En als laatste; het huifje is nog niet helemaal zwart, maar wel al donkergrijs. Scheelt al wel vind ik zelf.

full



Lang leve de 'drogist om de hoek'
 
Bij mij ook aan de achterzijde erbij gestoken. (ik heb met een paar stekkertjes & draadjes een soort splittertje gemaakt, zodat ik bij wat stekkertjes onder het zadel kan aftakken)


Ik merkte wel dat mijn dynamo wat minder goed de accu vol hield, toen ik op een gegeven moment continu een Watt of 50 extra gebruikte.

Dus ff rekenen hoeveel extra watt en ivm. zekering ook de amperes, dan komt het vanzelf goed. ;)

:^

maar dan zonder het rekenen, gewoon strippen in elkaar draaien en klaar O-) :P
 
Uhm, zal ik dan maar toegeven dat ik ook niet heel hard gerekend heb. :P

(heel klein beetje grofstoffelijk om te 'gokken' of m'n zekering er tegen zou kunnen)

Het is net als het afstellen van het span denk ik, een beetje proef-ondervindelijk :P



(En dan met de BOT ergens in Groningen staan met alle zekeringen kapot)
:X :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan