Advies van jullie experts gevraagd!

uitzetter

MF'er
10 sep 2007
55
0
Emmen
Hallo mensen,

Mijn naam is Mark en ben net ingeschreven. Ik ben 33 jaar en wil graag een chopper gaan rijden. Mijn motorrijbewijs volgt hoop ik in oktober.

Ik kies voor een chopper omdat ik niet zoveel geef om ontzettende snelheid, dan wel voor lekker relaxed touren.

Nu heb ik een vraag aan jullie. Ik ben op zoek naar een motor die:
- Heel erg zuinig is (1:35), want ik rij dagelijks zo'n 150 km.
- Minimaal 250cc, maar meer mag natuurlijk altijd. Maar verbruik is wel een issue voor mij
- Liefst goed meekomen op de snelweg, is een pre.

Welke motoren denken jullie dat wat zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie advies.
 
Wat zou je zeggen van een doodeenvoudige racefiets? Ja, ik weet het, je mag er niet mee op de snelweg maar die is wel zuiniger dan 1:35, je betaalt geen wegenbelasting of verzekering en is slechts 1 mk (menskracht).

Of als alternatief het openbaar vervoer........
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet dat b.v. de Jinlun 250cc een verbruik heeft van 2.8 l op 100 km. Maar omdat ik liever een wat bekendere motor heb, stel ik hier dus mijn vragen.

Als 1:35 geen optie is, dan maar iets wat daar zo dicht mogelijk bij in de buurt komt.

Enneh, over die racefiets, een chopper lijkt mij juist zo leuk door de ontspannende waarde, lijkt me niet dat die racefiets dat biedt. Lol.

Dus als jullie zouden willen, zou ik toch graag een aantal suggesties ontvangen.
 
Ok, dank je, daar heb ik wat aan! Had de link van de dieselmotorfiets al gezien.

De shadow en de intruder vind ik allebei erg mooi. Zou een lichtere versie van één van deze motoren geen optie zijn?
 
Een Intruder VS700 of een Shadow VT700 zijn gemiddeld vergelijkbaar qua verbruik, iets zuiniger dan de 1100+ grote broertjes/ Met netjes rijden moet meer dan 1:20 haalbaar zijn

Denk dat je zou moeten kijken wat het lekkerst zit en rijdt naar je eigen smaak/stijl en dan pas een beslissing moet nemen.
 
Met mijn Dragstar rijdt ik gemiddeld met woon/werk 1-20
maar met lekker toeren haal ik de 1-25 ook wel.

goedkoop in onderhoud door de cardan
 
Intruder en Shadow hou ik zeker in gedachten, indien een zuinigere motor niet te realiseren is.

Mag ik vragen wat voor Dragstar je rijdt? Ga ik eens kijken wat dat voor een motor is. 1:25 klinkt al een stuk aantrekkelijker. Aangezien het feit dat ik alleen lange stukken rijdt van ongeveer 75km enkele reis, moet ik toch het tourverbruik kunnen halen lijkt me.
 
Intruder en Shadow hou ik zeker in gedachten, indien een zuinigere motor niet te realiseren is.

Mag ik vragen wat voor Dragstar je rijdt? Ga ik eens kijken wat dat voor een motor is. 1:25 klinkt al een stuk aantrekkelijker. Aangezien het feit dat ik alleen lange stukken rijdt van ongeveer 75km enkele reis, moet ik toch het tourverbruik kunnen halen lijkt me.

71Oora.jpg


XVS650 custom
 
Intruder VS 700 1 op 22 ongeveer bij rustig rijden
GSX 1100 type 80 tot 1 op 24 haalbaar, maar 1 op 14 ook

Veel zuiniger zul je niet vinden
 
Een CM250C is wellicht iets voor je.
Oldtimer verzekering en wegenbelastingvrij.
Die van mij loopt makkelijk 1 op 33 en is snel genoeg voor de snelweg.
Top van 140 km maar 110 is ideale kruissnelheid.

Hij is half/half te koop.

Laat maar weten..

Gr Peter
 
Hoi Peter,

Dat klinkt interessant! Half/Half te koop?

Kun je me iets meer van de motor vertellen, bouwjaar, of ie goed loopt etc. Een foto'tje zou ik ook erg op prijs stellen.

Gr, Mark
 
khad een cm450e, reed iets van 1:22 /1:25 open filters/uitlaat erop dus. maar ook in de winter altijd doen. echte werkpaard

ben ook nog weer opzoek naar zoiets, rij nu elke dag op me boldor maar benzine en olie verbruik is niet bij te houden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Intruder VS 700 1 op 22 ongeveer bij rustig rijden
GSX 1100 type 80 tot 1 op 24 haalbaar, maar 1 op 14 ook

Veel zuiniger zul je niet vinden
he huls ,wil je dannie ruilen met mijn gsx1100 bj80 want die haalt met moeite
1:10.

mzzl bigjohn
 
Terug
Bovenaan Onderaan