Custom Onderdelen, welke wil jij?

Dr. Lecter

MF'er
27 aug 2007
157
0
Lunteren
Voor een onderzoekje zou ik van jullie graag de volgende dingen willen weten.

1 Custom onderdelen zijn duur, dus heb ik een paar vragen voor jullie.

in welke prijsklasse (afhankelijk van grootte en complexiteit onderdeel) zouden custom en aftermarket onderdelen moeten zitten?
En, welke onderdelen zouden jullie het snelst aanschaffen als ze goedkoop(er) zijn. m.a.w., met welke onderdelen begin je te customizen?

Laat je reactie ff weten, zou ik wel leuk vinden.

greetzz,

E-J
 
Voor een onderzoekje zou ik van jullie graag de volgende dingen willen weten.

1 Custom onderdelen zijn duur, dus heb ik een paar vragen voor jullie.

in welke prijsklasse (afhankelijk van grootte en complexiteit onderdeel) zouden custom en aftermarket onderdelen moeten zitten?

.............tussen de €1,13 en de €7,35.
:?

Wat is dat nou voor vraag?
Of wil je horen 'de hoogste'of 'de laagste' prijsklasse. Hoeveel prijsklasses zijn er dan?


En, welke onderdelen zouden jullie het snelst aanschaffen als ze goedkoop(er) zijn. m.a.w., met welke onderdelen begin je te customizen?

Als je die vraag stelt, snap je niet wat customisen inhoudt, je doet het niet omdat het duur of goedkoop is, maar omdat het je fiets 'uniek' maakt. Dus mag het wat kosten, qua tijd & effort, als je handig bent (zoals jij), of geld als je minder handig met tools en materiaal bent.

Dus als je een gat in de markt aan het zoeken bent, bespaar je de moeite. De grote jongens (Zodiac, MCS, W&W etc.), doen de hele dag niets anders dan net díe onderdelen te (laten) fabriceren die voor kort alleen nog maar door de slimme garageboyz werden gemaakt en bedacht.


Tenzij je natuurlijk voor echt weinig hoogwaardige for- & rearwardcontrols, trumpet dempertjes, coole stuurtjes, kleine remhandle setjes, zadelpannetjes, internal trottles etc etc in elkaar kunt flansen. Dan kan de BV EJ de toekomst vrolijk tegemoet zien.
;)
 
Laatst bewerkt:
Tenzij je natuurlijk voor echt weinig hoogwaardige for- & rearwardcontrols, trumpet dempertjes, coole stuurtjes, kleine remhandle setjes, zadelpannetjes, internal trottles etc etc in elkaar kunt flansen. Dan kan de BV EJ de toekomst vrolijk tegemoet zien.
;)


Dat is wat E-J heel rustig en voorzichtig wil proberen te gaan doen, voor inde avonduren naast school.
 
Dat is wat E-J heel rustig en voorzichtig wil proberen te gaan doen, voor inde avonduren naast school.

Dus eigenlijk is E-J stiekum aan het proberen markt te krijgen voor zijn nog niet bestaande op maat gemaakte custom-parts bedrijfje :o



















SPAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!! :+
 
Laatst bewerkt:
Vind het eigenlijk helemaal niet zon stomme vraag. Sommige dingen zijn zo gillend duur dat je beter 2ehands kunt kopen. Nieuw uitlaat bijvoorbeeld kost rond de 5 a 600 Euries. 2e hands lukt het soms voor 100 Euro. Forward controls zijn al minimaak 400 Euro. Voor 150 Euro zou ik ze nog wel nieuw willen kopen. Nu denk ik er niet eens aan.

Dus vette SPAM maar geen gekke vraag. Je mag mij wel (stiekum) een mailtje sturen met wat je allemaal kunt maken.
 
internal trottles, spoolhubs,zadelpans,stuurtjes,uitlaat bochtensetjes,risers,kentekenplaathouders,headlight bevestigingen,you name it :9
 
Voorlopig gaat E-J woensdag eerst eens even met de bank praten over wat ik met hun overeen kan komen, krijg ik groen licht, dan kan ik zelf de noodzakelijkste machines aan gaan schaffen.
Zodra ik mijn werkplaats mooi op orde heb organiseer ik wel een open dagje.
 
I'll be there. Lunteren is voor mij nog wel te doen en een mooie rit in die omgeving dacht ik zo. 20 jaar en zulke ambities, dat mag ik wel.
 
Ik waardeer ook je ambities, maar ik denk dat je er niet van kunt leven.

Het probleem is dat iedereen bijvoorbeeld wel unieke en coole mid controls wil hebben, maar daar niet de hoofdprijs voor wil betalen.
Als jij dan een draaibank, freesbank, TIG lasapparaat en polijstapparaat wilt terug verdienen moet je of heeeel veel verkopen, of de onderdelen heeeel duur verkopen.

Misschien dat je chopperparts 'erbij' kunt doen (als je een machinefabriek hebt), maar je kunt er nooit van leven denk ik.
(en ik hoop voor je dat ik ongelijk heb)
 
Ik waardeer ook je ambities, maar ik denk dat je er niet van kunt leven.

Het probleem is dat iedereen bijvoorbeeld wel unieke en coole mid controls wil hebben, maar daar niet de hoofdprijs voor wil betalen.
Als jij dan een draaibank, freesbank, TIG lasapparaat en polijstapparaat wilt terug verdienen moet je of heeeel veel verkopen, of de onderdelen heeeel duur verkopen.

Misschien dat je chopperparts 'erbij' kunt doen (als je een machinefabriek hebt), maar je kunt er nooit van leven denk ik.
(en ik hoop voor je dat ik ongelijk heb)


Ik waardeer je meedenken erg, het is nl ook absoluut niet de bedoeling dat het daadwerkelijke broodwinning gaat worden. Zoals je mss wel weet zit ik nog op school in Apeldoorn, waar ik nog een pakweg 1.5 jaar bezig ben.
Wat ik nu op wil starten is puur voor erbij, in de avonduren en dagen dat ik vrij ben, zodat ik wat te doen heb in de richting die ik leuk vind.
Ik ben graag met het element Fe aan het werk, hou ervan om creaties te bedenk en te maken, en dan gaat het me niet om winst draaien of full-time baan aan hebben. maar gewoon lekker klussen.
 
Voor de liefhebbers, mijn spuitcabine is klaar. ben nu bezig met uitgebreide verlichting en krachtstroom aan te leggen
 
@XV-CHOPPER

Jouw fiets stond een poosje terug toch in Bigtwin?, ik vind em wel mooi met dat legergroene kleurtje. beter dan die gruwelijke hoeveelheid chroom op sommige fietsen
 
Yep. Maar is sinds 2 maand mn fiets niet meer. Was klaar en heb hem verkocht. Heb nu een dragstar voor woonwerkverkeer en wil tzt weer een xv920 maar dan met cardan om te verchoppen. Voor dat project wil ik zelf eigenlijk alles maken. Maar bijv een mooi achterspatbord voor mn dragstar. Unieke forward controls een vette Z-bar als stuur maar dan niet voor 350 Euries. EJ kun je ons met fotos op de hoogte houden? Ben benieuwd
 
Ja ik denk dat er zeker markt is voor goedkope onderdelen,want idd ik snap niet da een setje foreward contols 4>500 euries moet kosten.
Dat zouden ze inChina toch zeker voor 15 dollar moeten kunnen fabriceren :Y
Maar goed joh ik wens je veel succes.
En als je het doorzet moet je zeker wat van je laten horen.
Heb nu een Vukcan VN 750 maar mischien as zomer wel weer een ander.
Groeten Charl
 
Werkbank.nr 1 plus magazijntje achter dat muurtje
full
 
Even wat extra informatie.
Wat je op de foto's ziet is één afdeling van een varkensschuur, wegens bedrijfsbeeindiging van mijn pa stond dit gebouw al een paar jaar leeg. Het heeft 2 afdelingen en 1 tussenhok, afdelingen liggen tegenover elkaar met hok ertussen. Deze afdeling heb ik nu in gebruik, opgeknapt en al. Als alles goed gaat pik ik straks de andere kant ook in, kan ik mooi soortkantine met barretje, bureau e.d. van maken.
Tot Zover.
 
Hewlett-Packard begon in een garage die kleiner was, dus ziet er inderdaad uit als een leuke hobby plek voor d'r bij te hebben :)
 
Ja je weet tenslotte maar nooit, rij er wat machientjes in en wees gemotiveerd dan komen de klanten vanzelf,
Mond op mond reclame is tenslotte het beste wat je kan hebben.
Succes en laat maar af en toe wat zien, leuk om te volgen ;)

Groeten Charl
 
Klinkt goed EJ, dus mijn zegen heb je.
Je kan wel zeggen dat het hobby is maar je moet wel je hoofd boven water kunnen houden natuurlijk.
Good luck!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan