Het GROTE honda GL500/CX500 topic

de accu word na een stuk rijden niet helemaal meer leeggetrokken.
ik had er eentje liggen, dus maar vervangen.

vandaag even een stuk rijden,als het probleem dan zich nog voordoet heb ik een groot(er) probleem ben ik bang.

ik heb dit ook wel eens met een oude yamaha meegemaakt, had t zelfde probleem....
moets ik een verdeler kopen voor 75 euro :(
 
van een nieuwe Yamaha zijn ze nog een stukje duurder hoor :)


blingbling blanke lak :9

copyofherfst003tl1.jpg
 
rijd zo'n 500 eigenlijk nog een beetje?
ik bedoel gebeurd er nog wat als je gas geeft en wat is zijn topsnelheid ongeveer?
 
Is meer een toermotor. Dus vooral comfortabel & ook redelijk laagtoerig.

Veel vermogen en topsnelheid moet je niet verwachten. ;)


(50pk en 175kmu top)
 
Even een bijdrage aan dit Grote/Kleine topic, alleen al om te zeggen dat ik jaloers ben op het enorme sleutelgemak van zo'n dwarse V-twin :Y (in vergelijking tot mijn enorm onhandige in lijn geplaatste V4 B| ).
 
Even een bijdrage aan dit Grote/Kleine topic, alleen al om te zeggen dat ik jaloers ben op het enorme sleutelgemak van zo'n dwarse V-twin :Y (in vergelijking tot mijn enorm onhandige in lijn geplaatste V4 B| ).

Jaja, tot je de details kent van dit blok. :P

Zijn meerdere acties waar je bij een cb (ofzo) gewoon een dekseltje hoeft los te halen, terwijl je hier de carter helften mag splijten. :o
 
valt me toch mee, mijn bmw met 100cc meer heeft minder vermogen :)


Waar denk je dat die bmwees hun betrouwbaarheids 'voorsprong' vroeger vandaan haalden? Gewoon overdimsioneren & bescheiden peekaas.

Is beetje zelfde als bij veel autoblokken die gewoon lomp groot en zwaar zijn uitgevoerd. En er dan 70peekaa ofzo uit laten komen. ;)
 
Laatst bewerkt:
ff meeleze, 'grote' topics maken me altijd nieuwsgierig. Wel respect voor dit type fiets en Honda in het algemeen. Anderzijds hebben de Japanners vandaag de dag erg veel interesse in de oudere Europese merken. Zeer exclusief, sjiek om in het land van de reizende zon op een oud Europees merk te rijden. En overbemeten motorblokken, I luv' them! :W
 
rijd zo'n 500 eigenlijk nog een beetje?
ik bedoel gebeurd er nog wat als je gas geeft en wat is zijn topsnelheid ongeveer?


Ik krijg hem ook tot +/- de 170. Wat mij opviel is ondanks mijn grote postuur (2,00m) en de afwezige windafscherming op de caferacer de topsnelheid zowel tegen de wind in als met de wind mee gelijk is. De top wordt dus puur door de vermogenskromme icm he toerental in de versnelling behaald.

Persoonlijk voelt hij vlot aan. Je bent nogsteeds het eertse weg bij de stoplichten. Maar als ik mijn vriendin op de YZF750 zet en erachteraan rij op de caferacer merk je wel dat je flink aan het gas moet om een rustig rijdende moderne motor bij te houden.


Maar goed, de YZF doet 1 : 14 als je je gedraagd en ik heb met ernstig misdragen de caferacer nog niet onder de 1 : 19 gehad.

Gezien de leeftijd, de motoropstelling (V twin) en de beperkte inhoud is hij véél sneller dan ik had verwacht, ook met duo achterop.
 
ik kan er goed mee vooruit, heb motors gereden zoals: zzr1100 en ZX7R etc

ik vind de GL/CX500 nog redelijk vlot voor een 500'tje!
en indd lekker confortabel!
 
heb ook een cx500, zit ook op de cx500 site, zie hier mijne pracht (is nu anders met dubbelzuigerige remklauwen, andere schijven en luchtondersteunde voorvork)
zijklein2.jpg

zijklein.jpg
 
mooi CX'je! ziet er strak uit!

een cx500c met een B tank?
---------------------------------------------------------------------------------------


ik heb vandaag mijn achterveer vervangen, de oude veerde niet meer, hier kwam ik achter na een lang ritje met mijn vriendin achterop.......ze voelde echt elke drempel!

beetje pech de laatste tijd met mn GL'etje!
nahjah, is die zo ook weer helemaal in orde!beetje investeren levert weer een hoop lol en km op!

:]
 
heb ook een cx500, zit ook op de cx500 site, zie hier mijne pracht (is nu anders met dubbelzuigerige remklauwen, andere schijven en luchtondersteunde voorvork)
[afbeelding]
[afbeelding]


Mooie CX!! Sjiek!

Maar ehh, dubbele remklauwen? Heb je die voor de CX?

Ik zou namelijk heel graag de remmen een beetje willen verbeteren.
 
dank jullie wel, is idd een cx500c met een B tank omdat je anders niet zo ver kan rijden.

en dubbele schijven kan gewoon, ook op een c model, als je maar voorvorkpoten van een B hebt, die passen zo en zien er hetzelfde uit, maar toch dubbele schijven, die altijd zo op je velg passen (boutgaten zitten er al onder het plastic afdekkapje)

ik heb nu zelf dubbelzuigerige remklauwen zoals op het Eurosport model en een luchtondersteunde voorvork alá silverwing!!!
 
Waar denk je dat die bmwees hun betrouwbaarheids 'voorsprong' vroeger vandaan haalden? Gewoon overdimsioneren & bescheiden peekaas.

Is beetje zelfde als bij veel autoblokken die gewoon lomp groot en zwaar zijn uitgevoerd. En er dan 70peekaa ofzo uit laten komen. ;)


ja dat wist ik, daarom dat ik vroeg hoeveel vermogen een cx500 heeft.

en mijn BMW heeft dezelde sleutelgemakken en ongemakken wel zo'n beetje denk ik.
van het weekend nog de koppeling vervangen, dat is wel een beetje meer werk dan bij een japanner met natte platen die je er gewoon even aan de zijkant uit haalt.
 
weet niet of het superveel uitmaakt kwa remvermogen.
gooi er eens stalen remleidingen op, heb ik ook op mijn wing, werkt perfect!
 
Ik heb 2 halve cx-en, telt dat ook? :)

Ik heb samen met mijn vriendin een CX500 uit 77 in onderdelen gekocht en opgebouwd tot dit:

[http://img509.imageshack.us/img509/5016/copyofdsc06199pk1.jpg (afbeelding)]

[http://img509.imageshack.us/img509/6206/copyofdsc06201sh7.jpg (afbeelding)]

[http://img509.imageshack.us/img509/8504/copyofdsc06204ja2.jpg (afbeelding)]

Ik moet bij deze motor alleen de cockpit nog netjes maken.

Ik heb ook een paar jaar geleden samen met een vriend een extra rotte CX500 gekocht om helemaal om te bouwen. Deze zit nu in het laatste stadium van de verbouwing en staat er nu zo bij:


[http://img81.imageshack.us/img81/5706/copyofcxoranje012mp0.jpg (afbeelding)]

[http://img81.imageshack.us/img81/9234/copyofcxoranje021kf7.jpg (afbeelding)]


Overigens ligt ales op deze foto er los op of in. Het spatbord komt verder naar voren, de accubak wordt nog oranje, we gaan er nog logo-schildjes op zetten, het gele filtertje is inmiddels oranje en alles moet nog in de blanke lak.



hallo,erg leuk gedaan,ik heb ook nog een cx staan waarvan ik ook een cafe racer wil maken,heb je nog meer foto,s?
gr evert. de hondaman. :Y uit zwijndrecht
 
hallo,erg leuk gedaan,ik heb ook nog een cx staan waarvan ik ook een cafe racer wil maken,heb je nog meer foto,s?
gr evert. de hondaman. :Y uit zwijndrecht


niet zo heel veel meer, zal er een paar bijzetten. We hebben inmiddels de cockpit al mooier gemaakt, die staat nu wat dichter bij het stuur en de tellers zijn 'ingepakt' in gepolijst RVS buizen, maar daar heb ik nog geen foto's van.

Let wel, het was een no-budget project, dus het had allemaal net wat beter en mooier gekunt, maar ja, student hè....


dsc05438sh1.jpg


dsc05449me4.jpg


15919296nq0.jpg


cx3zk1.jpg


cx5.jpg


zadel006vs5.jpg


copyofxena009bd4.jpg


rijden004bzf8.jpg



xena007sd1.jpg



Het was ook een beetje een haastklus omdat mijn vriendin dus op het punt stond af te gaan rijden en ze wilde niet meteen op mijn andere motor (Yamaha YZF 750). Maar inmiddels wisselen we regelmatig af, ik vind de caferacer eigenlijk net zo leuk rijden.


Maar heb jij niet toevallig nog wat uitlaatlinnen over? We hoeven voor de chopper echt nog maar 30 cm uitlaat te bedekken ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik kewam net nog een paar hele gave CX foto's tegen van 1 of andere anmerikaan. ZO jammer dat je in Nederland echt niet hoeft te beginnen aan dit soort dingen ivm de regeltjes :(

S4020113.jpg


S4020118.jpg


S4020173.jpg


S4020168.jpg


S4020165.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan