Hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk...??? Wieken tingels 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
moesten ze met al die boetes is iets doen aan de verkeersveiligheid voor motorrijders bvb k zou al veel liever een boete betalen... maar aangezien verkeersveiligheid niet het zelfde orgaan boven zich heeft als de schatkist die moet gevuld worden...
zien we dus bitter weinig zinvolle dingen terug...

them bastards...

moest er per boete slechts nen euro naar vernieuwing van de wegen gaan we hadden al lang een autostrade die er op voorzien was om sneller en vooral veiliger verkeer toe te laten...

soit... in Duitsland wil europa ook al aanpassingen treffen op dat gebied... zegt dus nogmaals dat "europa" niet per se ten goede van de mensen is, maar vooral van de multinationals en andere goed verdienende sectoren... open grenzen, ok, maar das vooral voor de geldstroom...
wat is er mis met "een land in een overkoepelende naam" te zijn, ipv gewoon alles plat te leggen en een groot europa te gaan wonen... is al even erg als de komende north american union...

ma soit, boetes dus, nooit leuk... en, errrm waar ben je dan geflitst? toch niet toevallig op een rechte baan die NIET aan een kruispunt ligt?

das dus nog zoiets... vroeger dacht ik: flitsen enzo doen ze op plaatsen waar er problemen zijn... maar k zie meer en meer palen tevoorschijn komen op plaatsen waar je gerust wat sneller zou kunnen daar er geen zijweg, of geen bocht of weetikveel ligt... ah, en het liefst van al nog goed verstopt achter een "50/h" bord...
als ze toch met onze veiligheid inzitten da ze dan eerst die flitspalen fluo geel kleuren zodat ze goed opvallen zodat wij niet constant moeten spioneren of er na elk bosje wel is ene zou kunnen staan of bijgekomen zijn...

een rijk persoon zou zeggen: installeer u nen deftige GPS en een radarverklikker...
NOG rijkere mensen die zeggen: fuck it, heb toch een diplomaten plak, ik betaal gewoon niet....

en nog veel rijkerder mensen... die zorgen ervoor dat een deel van het boetefonds in hun zakken verdwijnt...

ah en ja, heb wel degelijk een probleem met autoriteit, lol...
shame on me.. shame on me...
maar om het met een quote van Mark Twain te besluiten:

"whenever you find you are on the side of majority... it's time to reform..."

ter info die boetes gaan niet naar de schatkist (dacht ik) maar naar het boetenfonds. hiermee kan politie en andere diensten wel dingen kopen die achteraf kunnen bijdragen in verkeersveiligheid. Ware het niet dat dit meestal materiaal omvat om nog meer boetes te kunnen uitschrijven of meer geavanceerd materiaal desalniettemin is het dus onrechtstreeks verkeersveiligheid en niet de schatkistvulling die er goed bij vaart.

mvg ken
 
gevonden..... het is zelfs ergens in België,
heb net een mailtje verstuurd of het ook voor mijn motor geleverd kan worden,
en de prijs natuurlijk,
deze is wel een hele mooi
http://www.tankgrip.be/tankgrip/tankgriphome.htm


heb maar direct om wat meer info gevraagd, dit is de reactie die ik kreeg:

Hallo,

De tankgrip heeft een metalen frame,dit wil zeggen dat in de tankgrip een metalen plaat zit en dat de handvaten ook stalen beugels hebben die op de metalen plaat geschroefd zijn.

De metalen plaat past net rond de benzinedop en de schroefjes van de benzinedop gebruik ik om deze te monteren,aan de andere zijde steekt de tankgrip onder het zadel in.

Een van deze schroefjes (en er zijn er minimum 4) breekt pas af op een kracht van 1000 kg, het enige waar ik als fabrikant naar moet kijken is hoe de benzinetank op het frame van de motor gemonteerd is(en dit is op enkele uitzonderingen na steeds voldoende om de motor op te heffen).

Ik heb proeven gedaan op een motor met tankgrip met een newtonmeter en een scharnierende tankgrip,tijdens deze proeven hebben we geconstateerd dat er een maximum kracht van 6 kg op de tankgrip kwam en dat dan telkens de motor omhoog kwam door de acceleratie.

Ook is de schelp zo opgebouwd(dit zijn wel fabrieksgeheimen)dat bij een eventueel ongeval er geen beschadiging kan gebeuren aan de bestuurder of duo.

Om een lang verhaal kort te maken als je zou willen kun je aan de handvaten de motor opheffen,er zou wel misschien beschadiging kunnen zijn aan de benzinetank dan maar de motor zou wel de lucht in komen.


Dus naar mijn bescheiden mening klinkt dat allemaal wel goed. k bedoel, je moet al enorm veel kracht zetten om dat ding er af te krijgen onderweg.
Behalve waarschijnlijk bij een BUELL. De tank zal daarvoor niet geschikt zijn ;)
 
ter info die boetes gaan niet naar de schatkist (dacht ik) maar naar het boetenfonds. hiermee kan politie en andere diensten wel dingen kopen die achteraf kunnen bijdragen in verkeersveiligheid. Ware het niet dat dit meestal materiaal omvat om nog meer boetes te kunnen uitschrijven of meer geavanceerd materiaal desalniettemin is het dus onrechtstreeks verkeersveiligheid en niet de schatkistvulling die er goed bij vaart.

mvg ken


indd, die schatkist was maar een overdrijving, maar zoals je zei gaat het naar een boetefonds, maar aangezien dat fonds (zoals de laatste tijd meerdere malen bewezen is) soms met een overschot komt te zitten zouden ze toch een wet mogen maken voor het oversluisen van die gelden naar ACTIEVERE en RECHTSTREEKSERE veiligheid...
En wat betekend dat voor mij? controles op plaatsen waar er effectief controles zouden moeten gebeuren (en niet per se op plaatsen waar men het meest mensen kan betrappen op te snel rijden op een "bij vergelijking" veiliger baan dan pakweg op een druk kruispunt waar wel meerdere ongevallen gebeuren. men kan eindelijk eens beginnen met de manier van verven van de markeringen globaal te veranderen ipv systematisch hier en daar een streep anti-slip verf te gooien en op andere plaatsen de zoiezo al dikkere laag van wegmarkeringen gewoon nog eens te oververven met gewone verf. de railings bij op en afritten motorvriendelijker maken. stratennet beter onderhouden en eventueel meer geld pompen in research en development van al het voorgaande... MAAR aangezien dat dus niet kan krijg je van die kluchten als: lotto-tickets uitdelen aan goede chauffeurs en zwaantjes in t weekend is extra toerekes laten malen op t circuit... motors aanschaffen in gemeenten waar niet eens zwaantjes zijn, ...

soit, k wil maar zeggen, men denkt daar nogal veel aan hun "quata's" ipv aan de medeburger...

k heb bvb nooit bij wijze van dank voor mijn braaf rijgedrag en vriendelijkheid bij een controle een bon gekregen van 150 euro...
k denk dat dat mensen een pak meer zou stimuleren om het braaf te houden dan ne fucking bob-sleutelhanger waar ge der trouwens twee van nodig hebt om "Brok" van te kunnen maken...

ma soit... is maar men bescheiden mening ;)

k wil gewoon eens terug meer op het rijden zelf concentreren dan op de bosjes langs de zijkant van de weg en men spiegels voor combi's...
iedereen rijdt al eens wat sneller...

k bedoel... hoe hypocriet is het niet om te stellen dat:
iemand die 120 rijdt: volledig braaf en conform de regels is, helemaal geen misdaad begaat (hij rijdt wel 120!!!! 100 jaar terug droomde men daar nog niet eens van) en als een braaf burger wordt aanschouwd, echt de topman van het jaar...
maar rijdt je 130!!! (10 per uur meer! ja, groot verschil op die snelheid, echt waar... accident bij 120 en je leeft nog zonder schrammetje, yeah right, maar 130, ho ho dan sleur je direct een familie der bij en sterft iedereen...)
maar dus bij 130 behandelen ze je al als crimineel. ah en trouwens, heb het dan niet enkel over de politie, maar over die andere politie, de burgerpolitie, het wakend oog van de grote hond. de gewone burger dus die niets liever doet dan andere op hun fouten te wijzen terwijl ze wrschnlijk zelf thuis hun dochter mishandelen... maar een echte heer in het verkeer zijn!

k weet ik klink nogal zwart wit in veel van men antwoorden, maar das dan ook de enige manier om te laten inzien dat het waar we nu naar toegaan, niet per se de juiste en goede oplossing is...

k bedoel, k moet al zien dat ik geen plastic bakje bij men PMD steek omdat het miss niet het juiste plastic is dat er in mag... krijg je een mooie rode sticker erop zodat iedereen kan zien hoe fout je eigenlijk wel niet bent (terwijl in mijn ogen plastic nu eenmaal plastic is en k weet zoiezo dat al die plastic toch bij elkaar terecht komt en opnieuw wordt gesorteerd... maar shhht, laten we vooral de schaapjes slapende houden.)

hehe, dus, conclusie: onrechtsreekse bijdragen aan de verkeersveiligheid is dus NIET via meer flitspalen plaatsen ed... is trouwens slecht voor milieu... optrekken, afremmen, terug optrekken :)

en wederom, t is de gewone man die betaalt... niet degene die al hogerop is beland...

(yup, stick it to the man!)
 
indd, die schatkist was maar een overdrijving, maar zoals je zei gaat het naar een boetefonds, maar aangezien dat fonds (zoals de laatste tijd meerdere malen bewezen is) soms met een overschot komt te zitten zouden ze toch een wet mogen maken voor het oversluisen van die gelden naar ACTIEVERE en RECHTSTREEKSERE veiligheid...
En wat betekend dat voor mij? controles op plaatsen waar er effectief controles zouden moeten gebeuren (en niet per se op plaatsen waar men het meest mensen kan betrappen op te snel rijden op een "bij vergelijking" veiliger baan dan pakweg op een druk kruispunt waar wel meerdere ongevallen gebeuren. men kan eindelijk eens beginnen met de manier van verven van de markeringen globaal te veranderen ipv systematisch hier en daar een streep anti-slip verf te gooien en op andere plaatsen de zoiezo al dikkere laag van wegmarkeringen gewoon nog eens te oververven met gewone verf. de railings bij op en afritten motorvriendelijker maken. stratennet beter onderhouden en eventueel meer geld pompen in research en development van al het voorgaande... MAAR aangezien dat dus niet kan krijg je van die kluchten als: lotto-tickets uitdelen aan goede chauffeurs en zwaantjes in t weekend is extra toerekes laten malen op t circuit... motors aanschaffen in gemeenten waar niet eens zwaantjes zijn, ...

soit, k wil maar zeggen, men denkt daar nogal veel aan hun "quata's" ipv aan de medeburger...

k heb bvb nooit bij wijze van dank voor mijn braaf rijgedrag en vriendelijkheid bij een controle een bon gekregen van 150 euro...
k denk dat dat mensen een pak meer zou stimuleren om het braaf te houden dan ne fucking bob-sleutelhanger waar ge der trouwens twee van nodig hebt om "Brok" van te kunnen maken...

ma soit... is maar men bescheiden mening ;)

k wil gewoon eens terug meer op het rijden zelf concentreren dan op de bosjes langs de zijkant van de weg en men spiegels voor combi's...
iedereen rijdt al eens wat sneller...

k bedoel... hoe hypocriet is het niet om te stellen dat:
iemand die 120 rijdt: volledig braaf en conform de regels is, helemaal geen misdaad begaat (hij rijdt wel 120!!!! 100 jaar terug droomde men daar nog niet eens van) en als een braaf burger wordt aanschouwd, echt de topman van het jaar...
maar rijdt je 130!!! (10 per uur meer! ja, groot verschil op die snelheid, echt waar... accident bij 120 en je leeft nog zonder schrammetje, yeah right, maar 130, ho ho dan sleur je direct een familie der bij en sterft iedereen...)
maar dus bij 130 behandelen ze je al als crimineel. ah en trouwens, heb het dan niet enkel over de politie, maar over die andere politie, de burgerpolitie, het wakend oog van de grote hond. de gewone burger dus die niets liever doet dan andere op hun fouten te wijzen terwijl ze wrschnlijk zelf thuis hun dochter mishandelen... maar een echte heer in het verkeer zijn!

k weet ik klink nogal zwart wit in veel van men antwoorden, maar das dan ook de enige manier om te laten inzien dat het waar we nu naar toegaan, niet per se de juiste en goede oplossing is...

k bedoel, k moet al zien dat ik geen plastic bakje bij men PMD steek omdat het miss niet het juiste plastic is dat er in mag... krijg je een mooie rode sticker erop zodat iedereen kan zien hoe fout je eigenlijk wel niet bent (terwijl in mijn ogen plastic nu eenmaal plastic is en k weet zoiezo dat al die plastic toch bij elkaar terecht komt en opnieuw wordt gesorteerd... maar shhht, laten we vooral de schaapjes slapende houden.)

hehe, dus, conclusie: onrechtsreekse bijdragen aan de verkeersveiligheid is dus NIET via meer flitspalen plaatsen ed... is trouwens slecht voor milieu... optrekken, afremmen, terug optrekken :)

en wederom, t is de gewone man die betaalt... niet degene die al hogerop is beland...

(yup, stick it to the man!)

kunt ge da keer kort samenvatten in een zin of drie vier?


_O- _O- _O-
 
indd, die schatkist was maar een overdrijving, maar zoals je zei gaat het naar een boetefonds, maar aangezien dat fonds (zoals de laatste tijd meerdere malen bewezen is) soms met een overschot komt te zitten zouden ze toch een wet mogen maken voor het oversluisen van die gelden naar ACTIEVERE en RECHTSTREEKSERE veiligheid...
En wat betekend dat voor mij? controles op plaatsen waar er effectief controles zouden moeten gebeuren (en niet per se op plaatsen waar men het meest mensen kan betrappen op te snel rijden op een "bij vergelijking" veiliger baan dan pakweg op een druk kruispunt waar wel meerdere ongevallen gebeuren. men kan eindelijk eens beginnen met de manier van verven van de markeringen globaal te veranderen ipv systematisch hier en daar een streep anti-slip verf te gooien en op andere plaatsen de zoiezo al dikkere laag van wegmarkeringen gewoon nog eens te oververven met gewone verf. de railings bij op en afritten motorvriendelijker maken. stratennet beter onderhouden en eventueel meer geld pompen in research en development van al het voorgaande... MAAR aangezien dat dus niet kan krijg je van die kluchten als: lotto-tickets uitdelen aan goede chauffeurs en zwaantjes in t weekend is extra toerekes laten malen op t circuit... motors aanschaffen in gemeenten waar niet eens zwaantjes zijn, ...

soit, k wil maar zeggen, men denkt daar nogal veel aan hun "quata's" ipv aan de medeburger...

k heb bvb nooit bij wijze van dank voor mijn braaf rijgedrag en vriendelijkheid bij een controle een bon gekregen van 150 euro...
k denk dat dat mensen een pak meer zou stimuleren om het braaf te houden dan ne fucking bob-sleutelhanger waar ge der trouwens twee van nodig hebt om "Brok" van te kunnen maken...

ma soit... is maar men bescheiden mening ;)

k wil gewoon eens terug meer op het rijden zelf concentreren dan op de bosjes langs de zijkant van de weg en men spiegels voor combi's...
iedereen rijdt al eens wat sneller...

k bedoel... hoe hypocriet is het niet om te stellen dat:
iemand die 120 rijdt: volledig braaf en conform de regels is, helemaal geen misdaad begaat (hij rijdt wel 120!!!! 100 jaar terug droomde men daar nog niet eens van) en als een braaf burger wordt aanschouwd, echt de topman van het jaar...
maar rijdt je 130!!! (10 per uur meer! ja, groot verschil op die snelheid, echt waar... accident bij 120 en je leeft nog zonder schrammetje, yeah right, maar 130, ho ho dan sleur je direct een familie der bij en sterft iedereen...)
maar dus bij 130 behandelen ze je al als crimineel. ah en trouwens, heb het dan niet enkel over de politie, maar over die andere politie, de burgerpolitie, het wakend oog van de grote hond. de gewone burger dus die niets liever doet dan andere op hun fouten te wijzen terwijl ze wrschnlijk zelf thuis hun dochter mishandelen... maar een echte heer in het verkeer zijn!

k weet ik klink nogal zwart wit in veel van men antwoorden, maar das dan ook de enige manier om te laten inzien dat het waar we nu naar toegaan, niet per se de juiste en goede oplossing is...

k bedoel, k moet al zien dat ik geen plastic bakje bij men PMD steek omdat het miss niet het juiste plastic is dat er in mag... krijg je een mooie rode sticker erop zodat iedereen kan zien hoe fout je eigenlijk wel niet bent (terwijl in mijn ogen plastic nu eenmaal plastic is en k weet zoiezo dat al die plastic toch bij elkaar terecht komt en opnieuw wordt gesorteerd... maar shhht, laten we vooral de schaapjes slapende houden.)

hehe, dus, conclusie: onrechtsreekse bijdragen aan de verkeersveiligheid is dus NIET via meer flitspalen plaatsen ed... is trouwens slecht voor milieu... optrekken, afremmen, terug optrekken :)

en wederom, t is de gewone man die betaalt... niet degene die al hogerop is beland...

(yup, stick it to the man!)


wow darkned, know you're frustrated, but this?????

_O- ;)
 
kunt ge da keer kort samenvatten in een zin of drie vier?


_O- _O- _O-

lol ik geef je voor een groot deel gelijk zoniet voor alles doch kleine verbetering. momenteel wordt er bij mijn weten niet meer geflitst voor 130km/h maar pas vanaf 140km/h

degene die geflitst wordt aan 140km/h rijdt op de teller ongeveer 145 en daar wordt op je flitsbrief dan nog is 6% afgetrokken. Nu iedereen weet dat remmen op een motor exponentieel is tov zijn snelheid dus laten we stellen dat als je tegen de 150km/h zit je toch al wel degelijk meer remafstand hebt + Reactie vermogen is minder daar je motor rechtdoor wil...

wat niet wegneemt dat ze geld heel vaak verkeerd besteden. doch heeft dit zeer vaak een reden van bevoegdheden en de bescherming van die gelden. Indien het geld van het boetenfonds zou mogen dienen om vanalles te financieren zouden er wss villa's gebouwd worden of opritten aangelegd van dat geld ipv motors aangekocht ;) (als je snapt waar ik naartoe wil) --> dan kan er teveel volk aan dat geld die er niet aan moeten zitten.

greetz sis
 
kunt ge da keer kort samenvatten in een zin of drie vier?


_O- _O- _O-


zeker:

boetefonds:
- steek het geld in nuttige ondernemingen als RnD van veiligheidsvoorzieningen.
- beloon degenen die zich aan de regels houden bij random controles
- schrijf niet steeds direct een boete uit maar zet de mensen gewoon even op hun plaats
(trust me, bij sommigen werkt dat!)
- de punten van de MAG is onder de loep nemen
- wegeninfrastructuur verbeteren
- verstaan dat de mens van nature uit hypocriet is (niet slecht bedoelt maar als we dat nu allemaal eens leren aanvaarden en zo goed mogelijk ons best doen daar aan te werken ipv dit te ontkennen en te doen alsof er enkel goede en slechte mensen zijn... in het verkeer... )
- van verkeerspolitie terug een opvoedende instatntie maken ipv een repressieve!
- van "richtsnelheden" maken wat het is: richtsnelheden...

k zeg niet per se: vroeger was het beter... want daarvoor ben ik nog te jong... maar ik zie ze binnekort nog het leger inzetten om random controles te doen en o wee als u kleine vanachter dan zijne gordel nie aanheeft.... 2 weken rijbewijs kwijt! (klinkt overdreven??? waarom denkt ge dat er meer vluchtmisdrijven gebeuren dan vroeger? gewoon de angst om gepakt te worden door zowel politie, media als het wakend oog van de grote hond, hehe. Fear is what controls us... )

(iets meer dan drie zinnen... maar wel goede samenvatting, en nu: motor rijden!!! jeeeeej)
 
Laatst bewerkt:
lol ik geef je voor een groot deel gelijk zoniet voor alles doch kleine verbetering. momenteel wordt er bij mijn weten niet meer geflitst voor 130km/h maar pas vanaf 140km/h

degene die geflitst wordt aan 140km/h rijdt op de teller ongeveer 145 en daar wordt op je flitsbrief dan nog is 6% afgetrokken. Nu iedereen weet dat remmen op een motor exponentieel is tov zijn snelheid dus laten we stellen dat als je tegen de 150km/h zit je toch al wel degelijk meer remafstand hebt + Reactie vermogen is minder daar je motor rechtdoor wil...

wat niet wegneemt dat ze geld heel vaak verkeerd besteden. doch heeft dit zeer vaak een reden van bevoegdheden en de bescherming van die gelden. Indien het geld van het boetenfonds zou mogen dienen om vanalles te financieren zouden er wss villa's gebouwd worden of opritten aangelegd van dat geld ipv motors aangekocht ;) (als je snapt waar ik naartoe wil) --> dan kan er teveel volk aan dat geld die er niet aan moeten zitten.

greetz sis

da van die bevoegdheden snap ik volkomen... maareuh, als tegenstander van een regering ( k vind dat het volk zichzelf wel kan regeren) kan ik er ook aan toevoegen dat met enige goede wil alles wel goed zou kunnen besteed worden, en corruptie is van alledag hoor ;) k bedoel, het voorbeeld dat ik aanhaal van de motors die aangeschaft worden maar niet gebruikt... zijt er maar zeker van dat er iemand is hogerop die de btw rustig in zijn zakken kan steken want k denk niet dat de staat veel btw betaalt, hehehehe)
enfin ja. ben niet in alles nen doemdenker zenne. der zitten wel degelijk goeie mensen tussen die het goed met ons voor hebben... maar toevallig altijd net iets minder met degenen die het WEL nodig hebben ;)
 
Joehoe, net een mailtje gehad: mijn naam komt op de MotoGp machine van Team Roberts! Wel in het klein tussen veel andere namen, maar toch... *O*
 
zeker:

boetefonds:
- steek het geld in nuttige ondernemingen als RnD van veiligheidsvoorzieningen.
- beloon degenen die zich aan de regels houden bij random controles
- schrijf niet steeds direct een boete uit maar zet de mensen gewoon even op hun plaats
(trust me, bij sommigen werkt dat!)
- de punten van de MAG is onder de loep nemen
- wegeninfrastructuur verbeteren
- verstaan dat de mens van nature uit hypocriet is (niet slecht bedoelt maar als we dat nu allemaal eens leren aanvaarden en zo goed mogelijk ons best doen daar aan te werken ipv dit te ontkennen en te doen alsof er enkel goede en slechte mensen zijn... in het verkeer... )
- van verkeerspolitie terug een opvoedende instatntie maken ipv een regressieve!
- van "richtsnelheden" maken wat het is: richtsnelheden...

k zeg niet per se: vroeger was het beter... want daarvoor ben ik nog te jong... maar ik zie ze binnekort nog het leger inzetten om random controles te doen en o wee als u kleine vanachter dan zijne gordel nie aanheeft.... 2 weken rijbewijs kwijt! (klinkt overdreven??? waarom denkt ge dat er meer vluchtmisdrijven gebeuren dan vroeger? gewoon de angst om gepakt te worden door zowel politie, media als het wakend oog van de grote hond, hehe. Fear is what controls us... )

(iets meer dan drie zinnen... maar wel goede samenvatting, en nu: motor rijden!!! jeeeeej)

dit leest idd al een stuk beter :)
 
Hallo,

Als alles goed gaat zou er hier een foto moeten staan van mn moto: bandit 1200. Ik volg dit forum al een tijdje, tof dat er zo'n actief Belgen thread is. Ik ben Adriaan, 27jr en woon in Brugge.
full
 
Voor diegene die nog steeds niet genoeg bedenktijd hebben gehad, vandaag worden de bestellingen voor de Fleece/t-shirt/pet aktie afgesloten.

Laatste update :

Fleece

Evil Kim
Muisje
Zappa II
Sheldon
RotaxMax
Supathaifly
Deusjevoke
Jim
Rider of the Storm

T-Shirt

Zappa II
De Rekker 2X
Supathaifly
Ska-Man
Jim
RotaxMax

Pet

Zappa II
Supathaifly
Ska-Man
Rider of the Storm
Ioclevius


De petjes zijn al zo goed als klaar. :Y


En,

*O* *O* *O* WELKOM MANNEKE *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan