frame en de rdw

ja kan ook je moet even naar de fabory of een goede materialenhandel daar hebben een doorzichtige krimpkous buisjes met de tin er al in verhit je deze dan krimpen en solderen ze tegelijk volgens mij zijn ze van wurth ik heb er een heel doosje van doorgejast bij de xb en ze werken als een tiet
 
ja kan ook je moet even naar de fabory of een goede materialenhandel daar hebben een doorzichtige krimpkous buisjes met de tin er al in verhit je deze dan krimpen en solderen ze tegelijk volgens mij zijn ze van wurth ik heb er een heel doosje van doorgejast bij de xb en ze werken als een tiet

ik ben ouderwets.... gewoon aan elkaar solderen (of verjongen) en dan krimpkousje... en is minder dikke verbinding ook.
 
Je kunt ook gewoon een los kenteken proberen te bemachtigen van de motor die je wil bouwen en dan de nummers overslaan in dat nieuwe frame.......

Geen rdw, geen keuring e.d. Ook klaar? ;)
 
de rdw wil dus gewoon de maten van het frame weten om het op het kenteken te kunnen zetten. elke fabrikant weet of het nou amerikaans is of nederlands ze weten wat voor materiaal het is .het lijk me ook als je een frame bestelt dan krijg je een factuur en een pakbon en daar staat alles op lijkt me.maar het beste lijkt me om hetv in nederland te kopen inverband met info en vragen
 
de rdw wil dus gewoon de maten van het frame weten om het op het kenteken te kunnen zetten. elke fabrikant weet of het nou amerikaans is of nederlands ze weten wat voor materiaal het is .het lijk me ook als je een frame bestelt dan krijg je een factuur en een pakbon en daar staat alles op lijkt me.maar het beste lijkt me om hetv in nederland te kopen inverband met info en vragen
Wat jou lijkt, kan hij niets mee.
Hij wil gewoon zekerheid.
Als je bij die Americano's een frame koopt, dan heb je aan zo'n pakbon niets. Op een pakje boter staat zelfs meer.
 
inplaats commentaar opmij kan je ook gewoon antwoordt geven aan diegene die deze topic geopend hebt en zeker als je aleens een frame hebt bestelt uit amerika.

dus dan moet jij maar zeggen waar hij wel wat aan hebt!
 
inplaats commentaar opmij kan je ook gewoon antwoordt geven aan diegene die deze topic geopend hebt en zeker als je aleens een frame hebt bestelt uit amerika.

dus dan moet jij maar zeggen waar hij wel wat aan hebt!
Wat een dom gelul.
Dan heb je waarschijnlijk de rest van het topic niet gelezen, want dan had je deze reactie niet gegeven.
Maar ik wil het speciaal voor jou wel herhalen hoor!!!

Dat "kunstje" gaat je never lukken.
Waarom niet?
Omdat je voordat je een frame laat maken of gaat maken al bij de RDW een plan had moeten aanbieden.
Met een tekening en frame naar de RDW gaan en zeggen van "kijk eens, klaar" werkt zo niet.
Bovendien "even een paar maten er in zetten" werkt ook niet.
Je moet een exacte tekening van het frame hebben en hierin de maten die overeenkomstig zijn van het frame er op hebben staan. Dus ook de tekening moet exact op schaal zijn en verhoudingsgewijs.
Ook 'even een paar fotootjes maken en overtrekken' werkt niet. Denk je nu werkelijk dat ze bij de RDW uit een ei komen of zo?
Tekening maken gaat behoorlijk ver. Van radius tot wanddiktes, soort staal (getrokken buis of anders) enz enz.
Tegen die tijd dat je dat klaar heb is het goedkoper en makkelijker om een frame met eigen kenteken aan te schaffen.
Koop in Engeland een type goedgekeurd frame met Engels kenteken en haal deze hier heen.
Kost je stukken minder, je bouwt je brommert, gaat langs de RDW en hebt dan binnen enkele weken een kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je deze: http://link.marktplaats.nl/128820439?
Leuk ding. Maar wat bedoel je met "is dat te doen"?

Het schijnt belabberd te rijden, plunjervering.
Maar om op kentekens terug te komen, er zit een kawasaki kenteken bij. Als dat betekent dat er een kenteken van een ouwe Z1000 bij zit waarvan het nummer overgeslagen is, dan heb je gewoon een illegaal apparaat met alle mogelijke ellende van dien.
Maar ik heb ook wel eens papieren gezien met daarop:

merk: kawasaki
type: eigenbouw

en dan lukt het weer wel legaal.

Jammer genoeg is het kenteken niet helemaal leesbaar. Ik ben wel benieuwd wat er in het kentekenregister staat.

Even wat zitten proberen, het is XL 83 53, volgens register een kawa Z750. tweecilinder 750 cc uit 1976.
Leuk apparaat maar iedere leek kan zien dat dit geen kawa Z750 is dus voldoet je voertuig niet aan het kenteken, onverzekerd etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel ook een beetje die vering ,er staat op marktplaats ook een andere eigenbouw met santeeframe(ook plunjervering)en ik had ook al eens een uncle bunt frame gezien op de beurs in bleiswijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan