Dit onderwerp is gesloten.
quote:axewood schreef op 06 november 2007 @ 23:42:
[...]
Hallo Belgske,
wat kan jij mij allemaal vertellen over het Tenere Treffen Europa?
Als lid van de DTA/redactielid ben ik hier erg in geinteresseerd!
Wie organiseerd dit treffen? Heb je contact met deze mensen? Wanneer is het treffen geplant en op welke lokatie/land?
Laat aub wat van je horen!
quote:dutchdude schreef op 10 november 2007 @ 23:39:ik voel me vereerd dat mijn naam + nummer in je portemonee zit
gelukkig goedgekomen

quote:3LDré schreef op 27 november 2007 @ 17:14:
Ik heb je adres in de startpost aangepast.
Maar ff over dat Dynojet ringetje. De plaats waar die, op het tekeningetje zou moeten zitten, daarvan ontgaat mij het nut even. Ik zou 'm omwisselen met het clipje. Het extra ringetje is toch om de naald een halve stand te verplaatsen? Wat heeft het dan voor 'n nut om 'm boven het clipje te plaatsen?
quote:Wat is nu eigenlijk de reden dat je nog niet tevreden bent? Loopt ie in 't geheel niet goed of alleen bij bepaalde toerentallen?
quote:Is het mogelijk dat je benzinepomp het probleem is? Of had ik dat al eens geopperd? Naja kweetniemeer.
quote:Ik heb namelijk zelf tijdens m'n ritje naar Nepal ook heel lang moeten zoeken waarom ie, vooral op grotere hoogte dat dan weer wel, niet goed liep. Uiteindelijk bleek dat na vervangen van de benzinepomp het probleem verholpen was. De pomp zelf is moeilijk/niet te testen op een juiste werking maar volgens mij moet je het met een goed gevulde tank wel redden zonder benzinepomp dus....... Ik zou zeggen, ontkoppel de pomp en ga zo eens rijden.
Ik heb inmiddels wel een motor die heerlijk loopt, echter wel met een vulstehoog verbruik. Ik kom nu zo rond de 1:13/1:14 uit. Eigenlijk moet ik de naalden vervangen (naaldbuizen al wel gedaan) maar ik ben er bang voor dat ik dan weer moet gaan kloten om 'm weer zo lekker te laten lopen als dat ie nu doet.
Ik heb er trouwens een 175 sproeiers inzitten maarja ik denk niet dat dit te vergelijken is met jou brommerd gezien mijn 850 blok met 4tx carbs.
quote:dutchdude schreef op 26 november 2007 @ 23:01:
En dan las ik nog ergens om de vlotterhoogte opnieuw af te stellen als de lufi's zijn schoongemaakt. Maar hoe stel ik dat nivo af? Ik heb Haynes, maar die pagina's zijn niet ingescand....![]()
quote:Diesmer schreef op 27 november 2007 @ 21:48:
[...]
Ik zal me best doen v/h weekend voor de missende pagina's maar beloof nix...

quote:Met die carbs heb ik nu bijna alles gehad:
Dit deed ik al:
* ketting schoongemaakt en met stok vuil eruit geslagen
quote:* gat geboord in uitlaat 22mm doorsnede
quote:Baffo schreef op 28 november 2007 @ 01:02:
[...]
Proest, kettingsmeerder 'spoelt' continue schoon en smeert ook nog ns, Scottoiler of Osco bv en dan cheapo Hema olie drin
quote:Baffo schreef op 28 november 2007 @ 01:02:
Balhoofdlagers: vervangen, no 2 ways about it, leunt er nl op en drukt nieuw vet er toch weer uit, enne vaker/meer slalomen en vaker nastellen, filmpje en foto's op mn site bij '08-2004 40.918 Steering head bearings replaced :'. Je hebt nl niet 1 dood punt maar net zoveel als er lager rollen zijn (of balletjes nog if oud)
[...]
Proest, kettingsmeerder 'spoelt' continue schoon en smeert ook nog ns, Scottoiler of Osco bv en dan cheapo Hema olie drin
[...]
En dat zou nou net je prob kunnen zijn, tenzij ervoor ook al last...
quote:3LDré schreef op 27 november 2007 @ 17:14:
...
Is het mogelijk dat je benzinepomp het probleem is? Of had ik dat al eens geopperd? Naja kweetniemeer.
Ik heb namelijk zelf tijdens m'n ritje naar Nepal ook heel lang moeten zoeken waarom ie, vooral op grotere hoogte dat dan weer wel, niet goed liep. Uiteindelijk bleek dat na vervangen van de benzinepomp het probleem verholpen was. De pomp zelf is moeilijk/niet te testen op een juiste werking maar volgens mij moet je het met een goed gevulde tank wel redden zonder benzinepomp dus....... Ik zou zeggen, ontkoppel de pomp en ga zo eens rijden.
...
quote:3LDré schreef op 04 december 2007 @ 20:42:
Vandaag een nieuw achterbandje laten monteren. Een Bridgestone BW502 (BattleWing). Tja weer eens wat anders, ben benieuwd hoe die gaat bevallen. De Tourance heeft het zo'n 18000km uitgehouden, eens kijken wat deze gaat halen.
Even wat anders.
Ik ken iemand die het verbruik van z'n blik ineens erg op zag lopen. Bij de garage vonden ze geen oorzaak hiervan. Toch maar eens ergens anders gaan tanken dan de standaard "goedkope" pomp, en het verbruik zat weer op het oude niveau. Scheelde toch zo'n 100 km op een volle tank (auto he).
Dit zette mij aan tot een testje. De test is nog gaande maar wat ik al wel weet is dat er tussen de Supertank (goedkope Flevoland keten) en de BP wat betreft verbruik geen verschil is. Nu is Shell aan de beurt.
Wat mij wel opviel was dat m'n motor minder goed liep op de BP benzine. Dit kan natuurlijk net ff een verkeerde voorraad zijn geweest, maar toch. Nu met de Shell benzine loopt ie veel netter. Het verschil merkte ik voornamelijk bij lage toeren en stationair lopen, met BP peut liep ie gewoon niet lekker.
@dutchdude: zou dit bij jou ook een rol kunnen spelen?
Lijkt me overigens niet erg waarschijnlijk als je er al zo lang mee zit, ik neem aan dat je inmiddels al verschillende benzinesoorten in je tank hebt gehad.
quote:Joe Tosh schreef op 04 december 2007 @ 21:52:
[...]
Straf verhaal!![]()
Rij al bijna 20 jaar motor en tank zowat overal en nergens en nooit enig verschil gemerkt eigenlijk...
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2