Honda Deauville NT 700 V

Goofjohn

Rookie
28 jul 2003
10
0
Maastricht
Hoi, mijn naam is goofjohn en ik ben sinds enkele weken de 'trotse' bezitter van een Honda Deauville, na 21 jaar niet meer gereden te hebben wilde ik toch wel weer beginnen, de weg ging van een Honda Shadow naar een Honda Pan European en nu dus een Honda Deauville, de Shadow was te klein, de Pan vond ik te zwaar, en de Deauville die is in één woord perfect. Het gewicht (50 kg minder dan de pan) de handelbaarheid is goed en de motor geeft mij een prettig gevoel bij het rijden. Het enig waar ik aan moet wennen is het dichtdoen van de koffers, je moet ze op de juiste plaats dichtduwen (gooien) anders valt deze niet in het slot. Hij laat zich gemakkelijk sturen en is toch pittig genoeg om eens af en toe lekker te scheuren. Ik ben aan het denken om een topkoffer te kopen, maar de prijs (400 Euro) valt tegen. Maar wie weet wat de toekomst brengt. Met de Pan ben ik op vakantie geweest naar Frankrijk (perfect) met de Deauville alleen nog in de Benelux en Duitsland geweest, misschien volgend jaar Oostenrijk of Schotland.
Groetjes uit Maastricht
 
veel plezier met je deauville.
Ik ben zelf ook deauvillerijder 700, maar mis de viercilinder wel een beetje van mijn Diversion. De koffers zijn ideaal. Als je met mooi weer even wil gaan zitten op een terrasje dan doe je de jas gewoon even in de koffer. WE rijden in de weekeinden vaak samen en dan is de topkoffer ideaal. je kan er twee helmen in kwijt en dat scheelt gewoon veel gesleep. Medepassgaier zit als een vorst; zeker met de topkoffer in de rug als steun. De remmen zijn geweldig.
Minder te spreken ben ik over het schakelen: een deauvillekwaal heb ik begrepen. Ook moet je soms moeite doen om de sleutel in het contact te krijgen. Olie helpt wel wat maar het komt toch regelmatig terug.
verder niets dan lof
 
Kijk ook ff op www.deauville.nl

Leerzame site, (internationale) tourritten en maandelijks een meeting centraal in het land
 
Welkom en veel plezier gewenst met jouw nieuwe aanwinst!

...ik vraag me eigenlijk af of je dat nou merkt, die 33cc meer ten opzichte van de "oude" Deauville. De oude heeft 647cc en de nieuwe 680cc, volgens mij. Wij rijden zelf nog op 'n oudere versie uit 2000. Zijn er verder nog veel verschillen in rij-eigenschappen? Ik zie overigens ook dat de nieuwe versie 239 kg weegt (edit: ik lees elders zelfs dat 'ie 256 kg weegt) en de oude 223 kg. Da's toch 16 kg meer (of zelfs 33kg ???).
 
Laatst bewerkt:
heb geen idee hoe de "oudere"versie reed. Deze is verrekte snel op de eerste meters. Mijn motormaat heeft een div 900. Ik moet zeggen dat ik makkelijk meekan; ook met passagier. In z'n 4 wordt het wat lastiger, dan moet je even terug naar 3 om lekker iets uit de motor te halen bij het inhalen. Maar ja, het is natuurlijk ook geen echt scheurijzer; het is niet voor niks een toerfiets
 
bedankt voor jullie reacties, wat betreft de rijeigenschappen van de Deauville, die vind ik perfect, ik heb eerst een Pan gehad, deze was met op een gegeven moment te zwaar, de Deauville was me een aantal jaren geleden reeds opgevallen, echter ik vond hem te klein voor mij. De zithouding was voor mij niet lekker, nu heeft de Deauville dezelfde zithoogte als de Pan, ok de vier cilinder is minder werken onder het rijden en wat betreft het schakelen, dat is correct. Maar na een tourritje verheug ik me al weer op de volgende tour, en dat is iets wat ik bij mijn Pan niet had.
 
Hoe schakelt de nieuwe Deauville eigenlijk? De "oude", zoals die van ons, schakelt best met een klappend geluid. Dit schijnt normaal te zijn. Alle NT650V's hebben dat. Maar ik ben benieuwd of de NT700V soepeler schakelt.
 
Schakelen is een probleempje bij de 700. Ik vond het zo opmerkelijk dat ik er mee naar de dealer ben gegaan. die heeft de koppeling beter afgesteld en toen was het wek iets beter, maar het gaat niet altijd even soepel: zeker niet van 1 naar 2. Ook rijdend van 2 terug naar 1 is soms erg lastig. Soms even in de vrij koppelen en dan naar 1.
 
Tja, hoe bevalt de NT700V zo na al die tijd? Wij staan op het punt om namelijk een nieuwe NT700V te bestellen bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd nu een jaar op de nieuwe 700. Het is een fantastische motor. Ach, die geluidjes etc, dat went. Schakelen gaat nu beter, want de koppeling hebben ze bij de motorzaak bijgesteld en dat scheelt wel.
Ik blijf het een heerlijke motor vinden. Je rijdt er makkelijk 1:20 mee. Ik heb de ruit wel hoog gezet. Je kan dan heerlijk met open vizier rijden. En .... hij is lekker pittig. neem van mij aan het is geen dufvile!!!
 
Ik rijd nu een jaar op de nieuwe 700. Het is een fantastische motor. Ach, die geluidjes etc, dat went. Schakelen gaat nu beter, want de koppeling hebben ze bij de motorzaak bijgesteld en dat scheelt wel.
Ik blijf het een heerlijke motor vinden. Je rijdt er makkelijk 1:20 mee. Ik heb de ruit wel hoog gezet. Je kan dan heerlijk met open vizier rijden. En .... hij is lekker pittig. neem van mij aan het is geen dufvile!!!

1 op 20 ....shit, dan ga ik er op achteruit ;) Ik rijd met de NT650V 1 op 22,5

Maar inderdaad, qua vermogen zijn ze er flink op vooruit gegaan. Ze hebben het blok best aardig onder handen genomen.
 
Hallo,

Zijn er hier mensen die een deaville rijden en niet langer zijn dan 1.70 mtr ?
Mijn vrouw rijdt nu een BMW F 600 CS Scarver en denkt aan een Honda.
Maar deze is net iets hoger dan de BMW en ook zwaarder.
Hoe bevalt dat in het algemeen en zijn er al vrouwen met een NT 700 op dit forum?
Wat waren jullie vorige motoren?
Tips voor aankoop?

Kortom alle tips zijn welkom.

gr.Brommert
 
Gefeliciteerd *O*

Thx ...tsja, op de foto's zullen we nog even moeten wachten, want ik wil 'm pas in januari 2008 hebben. Maar het is dezelfde (ook qua kleur) als deze:

Honda_nt700(2).jpg
 
Hoe hebben jullie de Deauville de eerste periode ingereden? Levert Honda hier een soort van schema bij? Mag je gedurende de inrij-periode wel of niet een duopassagier meenemen? Hoe lang duurt deze periode (in kilometers) en hoe is deze opgebouwd? Afijn allemaal vragen van iemand die voorheen altijd tweedehands heeft gereden en nog nooit een voertuig heeft in hoeven rijden. ;)
 
Ik rijd ook een deauville en ik kan het klapperen van het schakelen ook bevestigen.
Verder heb ik een hoop plezier van mijn deauville. Bj 2002.
Rijd lekker, voorspelbaar en kan best lekker optrekken als je dat wilt.
Nog nooit met duo gereden, wil ik nog wel eens proberen.
De deauville is mijn eerste motor, ik vind het een goeie fiets om mijn motor-rijervaring mee op
te bouwen! :]
 
Ik heb begrepen dat de claxon van een NT700V vrij magertjes klinkt. Zijn er Deauville-rijders die hun claxon al hebben vervangen door een luidruchtiger type?
 
Mijn vrouwtje rijdt een Deauville 650. Ikzelf houd het bij de Pan 1300. Maar zo af en toe kruip ik toch stiekem op het Deautje om een stukje te knorren. Ik kan het klappen bij het schakelen niet bevestigen. Komt bij ons niet voor. Ik heb een tijdje geleden trouwens op een 700 gereden als leenfiets, maar vergeleken met dat exemplaar vind onze eigen 650 toch lekkerder rijden, hoewel de 700 wel een stuk pittiger is.

Groetjes,
Panridder
 
Ik heb een poosje terug wat vocht achter de afdekruit boven de tellers opgemerkt. Was wat vochtig weer, dacht dat dat het was. Afgelopen vrijdag heerlijk tochtje gemaakt en toen viel het me op dat er nog meer vocht achter het ruitje kwam. Het waaierde weg naar opzij op het ruitje. Het was koud, maar kurkdroog weer;heel vreemd. Hij moet met 12.000 een beurt en daar ben ik bijna aan toe. Ga het toch maar even melden. Vreemd.
 
Ik heb een poosje terug wat vocht achter de afdekruit boven de tellers opgemerkt. Was wat vochtig weer, dacht dat dat het was. Afgelopen vrijdag heerlijk tochtje gemaakt en toen viel het me op dat er nog meer vocht achter het ruitje kwam. Het waaierde weg naar opzij op het ruitje. Het was koud, maar kurkdroog weer;heel vreemd. Hij moet met 12.000 een beurt en daar ben ik bijna aan toe. Ga het toch maar even melden. Vreemd.

Ik heb al meerder NT700V-eigenaren hierover horen klagen. Kwaaltje van deze motor? Ben benieuwd hoe ze dit oplossen, want begin januari 2008 ga ik die van mij ophalen.

Pepi, heb jij jouw Deauville nieuw gekocht, toevallig? Zo ja, hoe heb jij 'm ingereden (kilometers, max./min. toeren, beurtjes etc...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan