Vanaf windkracht 7 niet meer rijden?

Ik rij niet meer op de motor vanaf...

  • windkracht 5 of meer

    Stemmen: 8 6,5%
  • windkracht 6 of meer

    Stemmen: 4 3,3%
  • windkracht 7 of meer

    Stemmen: 7 5,7%
  • windkracht 8 of meer

    Stemmen: 22 17,9%
  • windkracht 9 of meer

    Stemmen: 13 10,6%
  • windkracht 10 of meer

    Stemmen: 26 21,1%
  • windkracht 11 of meer

    Stemmen: 3 2,4%
  • windkracht 12 of meer

    Stemmen: 7 5,7%
  • bij een orkaan rij ik nog

    Stemmen: 33 26,8%

  • Totaal aantal stemmers
    123

EchoDelta

MF veteraan
13 mrt 2007
2.822
12
Bergum
Er is al veel gesproken over het rijden onder winterse omstandigheden. Bij kans op gladheid laat bijna iedereen de motor staan, i.v.m. de veiligheid. Maar bij welke voorspelling, met betrekking tot de wind, nemen wij afscheid van onze stalen ros?
Ik heb al eens mogen rijden bij windkracht 7 en dat is mij niet goed bevallen.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Ga ook een poll toevoegen, maar weet niet of het mij lukt. Zal de eerste worden dus...
 
Eea. hangt nogal vast aan de te rijden afstand, de wegen, kans op takken op het wegdek. Ik heb het afgelopen jaar 1x omwille van windstoten de motor laten staan, maar hoe hard de windkracht toen exact was.. geen idee :?
 
Voor een beetje wind laat ik 'm niet staan. Bij een tornado misschien :P
 
ik heb ooit eens over de moerdijkbrug gereden met windkracht 10 vol in de zij... was geen pretje.. :X
 
Ik moest vorig jaar op 5 december afrijden met veel wind.
Het was nog even "Kiele Kiele" en het examen was niet doorgegaan.
Uit eigen ervaring weet ik dat de hoogste oversteek op het kleinpolder plein niet prettig is met windkracht 7 á 8. -O-
Wel geslaagd maar rijden met veel wind voorkom ik liever.

Gisteren nog even wezen rijden omdat ik mijn nieuwe BOS demper even wilde horen :9
Maar ook veel wind en ik vindt het toch niet prettig rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest vorig jaar op 5 december afrijden met veel wind.
Het was nog even "Kiele Kiele" en het examen was niet doorgegaan.
Uit eigen ervaring weet ik dat de hoogste oversteek op het kleinpolder plein niet prettig is met windkracht 7 á 8. -O-
Wel geslaagd maar rijden met veel wind voorkom ik liever.

Gisteren nog even wezen rijden omdat ik mijn nieuwe BOS demper even wilde horen :9
Maar ook veel wind en ik vindt het toch niet prettig rijden.

In een dergelijke situatie lijkt het me wel zo, áls je overkomt is het goed :+ dan kan men moeilijk zeggen dat je geen motorbeheersing hebt O-)
 
Ik heb nog nooit m'n motor laten staan...
Niet voor weersomstandigheden iig.

Wat voor windkracht heb je als je 280 km/u rijd? Je moet gewoon goed opletten!
 
Heb zo'n regenjack/broek, dus moet wel een beetje consequent doorrijden :] .

20022509_00.jpg


Ja, er staat stormchaser, en is afkomstig bij Polo : http://www.polo-motorrad.de/Suche.448.0.html?tx_indexedsearch%5Bpointer%5D=0&tx_indexedsearch%5Bresults%5D=12&dmc_mb3_search_pi1%5Bsearchstring%5D=stormchaser&searchType=0 (klikkerdeklik) en water-/winddicht en ademend *O* *O* .


Oja, bij zoiets ga ik ook twijfelen:

lighting-and-tornado-storm-wallpaper.jpg



Maar of ik dan blikker word...


** Edit: ik mis de optie windstil / < kracht 1
:+
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat het KNMI een stormwaarschuwing afgeeft wil ik de trein nog wel eens pakken. Eerder blijft hij echt niet staan.
En dat komt gemiddeld 2x per jaar voor.
 
Stormwaarschuwinkje, of "weer"alarm?

Het ene is v.a. windkracht 6 en die andere v.a. 9 of zoiets.


En ik denk dat het ook scheelt of je over hoge bruggen in de kuststreek wil gaan rijden :] , of in de binnenlanden van Nederland.

Zie ook: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/waarschuwingen_wegverkeer.html (www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/waarschuwingen_wegverkeer)
 
Laatst bewerkt:
...ik mis de keuze << niet >>.......

ik heb met alle weer al gereden .... 't is maar net hoe het uitkomt.... maar de auto is altijd derde optie....

:^

Niet motorrijden? Dan is het alternatief: thuiswerken :Y

Trouwens, afgelopen januari, donderdag: weeralarm wegens harde wind.
Rustig door naar huis gereden, over een vrijwel lege weg.
Volgende ochtend, 7:15, windstil, droog, ...
wordt ik overhoopgereden door een Mondeo Station.

Dus, ook storm is relatief in geval van veilig motorrijden B|
 
Laatst bewerkt:
Pas nog gereden met zware storm. Alleen lange stukken ga ik echt niet op de motor met weer ala vandaag. Poosje geleden 2 banen opgeschoven op de Moerdijk brug door in windvlaag :X
 
Ben van de motor afhankelijk. Blik is van vrouwmens en met openbaar vervoer is 't niet te doen 's nachts... Motor is me altijd trouw, weer of geen weer.

En ja, ik rij dus ook met storm. Pas daarbij overigens wel m'n stijl wat aan.
 
Als het echt niet meer gaat, merk je dat vanzelf. Dat kan zijn omdat je zelf zoeits heb van:"Nu is het wel ff welletjes!" of omdat je gewoon niets meer ziet door regen, of er van allerlei straatmeubilair om je oren gevlogen komt...

Een paar jaar terug reed ik vanuit Apeldoorn naar huis terug. Langs Utrecht. Ik kon de regen al zien hangen toen ik bij Den Dolder reed, en hoe dichter ik bij de A12 kwam, hoe minder ik dacht van:"Nou daar ga ik hopelijk nèt langsaf... :) "
Ik was de A12 nog niet goed en wel op en het kwam met liters tegelijk naar beneden. Moest met m'n linkerhand m'n vizier wissen. Zo snel als stand 2 in het koekblik. En met dat weer heb ik niet graag bumperklevers (achter me ;) ) dus kruissnelheid 130/140 en dan koekblikkers die je aan zitten te kijken of je niet goed wijs ben...
Dan denk ik weleens "waar ben ik nou mee bezig" Maar als je dan op je bestemming bent, natte zooi allemaal uit... Dan heb je weer een leuk verhaal...
 
Ben van de motor afhankelijk. Blik is van vrouwmens en met openbaar vervoer is 't niet te doen 's nachts... Motor is me altijd trouw, weer of geen weer.

En ja, ik rij dus ook met storm. Pas daarbij overigens wel m'n stijl wat aan.


Jij? :+
 
Ik ben vorig jaar eens door een storm gereden. Ongeveer 3 keer dat ik bijna dood was:

Door zijwind bijna tegen vrachtwagen geknald
Bijna uit de bocht geblazen (letterlijk bijna omvergeblazen)
1 keer zwaar moeten tegenhangen en toen viel de wind ineens weg achter de huizen

Edit: Dat was Windkracht 8 - 9, dus nee, dat doe ik nooit meer. Iedereen die bij zo'n weer op een lichte motor of brommer de baan op gaat is een held of een idioot.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan