Vanaf windkracht 7 niet meer rijden?

Ik rij niet meer op de motor vanaf...

  • windkracht 5 of meer

    Stemmen: 8 6,5%
  • windkracht 6 of meer

    Stemmen: 4 3,3%
  • windkracht 7 of meer

    Stemmen: 7 5,7%
  • windkracht 8 of meer

    Stemmen: 22 17,9%
  • windkracht 9 of meer

    Stemmen: 13 10,6%
  • windkracht 10 of meer

    Stemmen: 26 21,1%
  • windkracht 11 of meer

    Stemmen: 3 2,4%
  • windkracht 12 of meer

    Stemmen: 7 5,7%
  • bij een orkaan rij ik nog

    Stemmen: 33 26,8%

  • Totaal aantal stemmers
    123
Ik ben met storm een keer over de afsluitdijk gekomen, geen probleem, je gaat (automatisch) gewoon "hangen"
Rukwinden zijn minder, hou dan maar je gulp dicht en de motor staan :+
 
Vandaag met de motor naar werk.
Vond het wel ff spannend aangezien het de eerste keer was met redelijk veel wind.
Vooral bij vrachtwagens is het ff opletten. Eerst wegvallen van de wind en dan na de vrachtwagen een sterke vlaag.
Met nog maar 1 week echte rij ervaring na mijn examen wel ff opletten. :]
 
Als de wind goed staat (buienradarcheck) .. dan rij ik gewoon met 7. Maar niet vaak. Kust routes zijn niet zo lekker met die ruk windjes. Vooral als t regent. (bah).

Maar vanmorgen was t goed te doen. Heb t erger meegemaakt. (vorig jaar)
 
Als de wind goed staat (buienradarcheck) .. dan rij ik gewoon met 7. Maar niet vaak. Kust routes zijn niet zo lekker met die ruk windjes. Vooral als t regent. (bah).

Maar vanmorgen was t goed te doen. Heb t erger meegemaakt. (vorig jaar)

ik heb zelfs wel eens met sneeuw en harde wind moeten rijden. Ik kon toen geen hand voor mijn ogen zien.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelfs wel eens met sneeuw en harde wind moeten rijden. Ik kon toen geen hand voor mijn ogen zien.

Ook ervaring mee, vorig jaar , zomaa rin de middag nat sneeuw en gladde wegen ineens. Toen maar met een open klep gereden .. wegens ophopend sneeuw. Toen voelde het wel heerlijk aan toen ik thuis was. Maar ik was teminste weer ervaring rijker. En doe het nog eens over :P
 
Vorig najaar (t was op een donderdag, dat weet ik nog wel :Y ) met die enorme storm zou ik wel even op m'n lichte naked die ik toen nog had gaan rijden. Heb t geweten ook. Voor de kenners; reed vanaf de N206 richting wassenaar langs vliegveld valkenburg. Daar heb je die mooie bochten als je net weer 80 mag gaan rijden.

Werd daar dus verrast door zijwind en tikte met m'n elleboog tegen de spiegel van een tegenligger... we reden alletwee zo'n 80 km/h. Scheelde dus echt niks. Schrok me wel de pl3uris, de autmobilist ook wel denk...

Ben sindsdien een stuk voorzichtiger geworden met wind... O-)
 
alléén gladheid is een reden voor mij om de motor te laten staan. Verder: rijden.
 
Die echoDelta is een echte die hard...
heb respect voor hem.. ik rij niet meer nu mij te koud!

Zet hem op!!


Bedankt Twan.
Zal zeker door blijven rijden deze "winter", zo lang de weersomstandigheden het toelaten.
Bij gladheid of sneeuw laat ik hem staan, maar probeer zo veel mogelijk te rijden.
 
Pfff, het waait hier aardig en ga straks terug op de motor.
Gisteren was het ook al aardig aan het waaien, maar nu lijkt het wel wat heftiger.
Vooral die korte vlagen. Straks maar rustig aan rijden .....

Nog meer wegridders die het gaan wagen straks?
Schijnt vrijdag nog erger te worden.
 
moet zeggen dat mijn xl500 alle kanten op waaid op de snelweg met zo'n winden.
maarja, zal toch naar huis moeten (en morgen weer naar het werk trouwens :))
 
Op mijn BMW GSA was het gisteren ook boeiend. Ik reed over de Haringvlietbrug en dacht toch wel zijwindgevoelig die hoge ruit met spoiler er op. Maar goed aan de linker kant van de rijbaan gebleven, dankan je nog een paar meter opzij voor je tegen een auto gekwakt wordt.
 
Voor mijn lol zou ik niet zo snel met heel veel wind gaan rijden, ben er overigens niet angstig voor. Als het moet, dan moet het.

heb een tijdlang woon/werk gedaan met de motor, en bij veel wind pakte ik altijd gewoon de snelweg, 2 versnellingen terugschakelen en de teller op 170 houden, dat werkte prima, motor tegen de wind in afschuinen, en vrachtwagens met een zo groot mogelijk snelheidsverschil inhalen, dan kom je een heel eind. Heb trouwens wel altijd de mazzel gehad dat de file aan de andere kant van de snelweg stond/staat. dus doorjekkeren kon altijd.


1 keer met duo door een bizarre storm gegaan toen we naar huis moesten, dat was eigenlijk net iets te veel van het goede, 11000 tpm, druk op de weg en van de ene naar de andere kant geblazen worden... was blij dat we heel thuis kwamen. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan