Het MV Agusta topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
anderen bouwen er een zijspan van

hinterrad2.jpg


meer:

MV Agusta - Gespann
 
Nee schiet niet los, maar doe ik voor de zekerheid tussen frame en paal, de rest is gewoon opgeknoopt er is ook borg pen, maar hendel is zo dat hij ook los blijft staan. In je eentje gaat heel makkelijk belangrijker is terug, heel gecontroleerd moglijk. en dat voor 200Kg!!

Als je een adres/contact info hebt graag. Zat al te kijken naar een Abba superbike stand maar die vind ik nogal klein, heb liever lomp en onbenullig :+ Mag op per mail (zie profiel) mocht het als spam opgevat worden hier op het forum.
 
Mooie standaard weet je ook of hij op een Duc 749 gaat passen?
Ok ik weet wel dat ik hier als duc liefhebber hier niks te zoeken heb maar vindt het erg mooie bikes die MV hier plaatje waar je gelijk verliefd op kan worden


[afbeelding]

Die fiets is van colin!! ergens in taiwan geloof ik.
Ik denk dat standaard wel op duc is aan te passen, meenemen om te meten!!
 
Hmmm... Dat klinkt voor mij dan weer heel erg passend! Leuk ding, die Shiver. En het is dan wel geen MV, maar zoals je zegt: heel cool. Wil 'm ook absoluut eens uitproberen!

En jouw eigen Brutaaltje mag er ook zeker wezen. Erg mooie motor! :} Vooral zonder roze handvaten. ;)


Heej meid ... wat leuk om weer eens een berichtje van jou te lezen! :)

Die Shiver is echt een leuke motor voor jou, gezien de lengte van jouw benen.
Ik zat er op en mijn voeten bungelden ergens halverwege... :X, veel te hoog voor mij, het Brutaaltje is standaard echt een stuk lager en zelfs die is nog voor mij verlaagd.
Op die "Shiver-foto" is niet echt duidelijk te zien hoe hoog mijn voeten nog van de grond af hangen, dus heeft het weinig zin om hem hier te plaatsen, maar het is echt een leuk ding :Y, dus zeker het uitproberen waard!




heb zojuist je mailtje gelezen, ik kom hier heel snel op terug.

Verder alles goed met de Maxi's?


:W
 
Italiaanse prijslijst van nov. 2007
Zal nog flinke schep BPM op moeten.

Pot./Kw...Cil. cc. MODELLO PREZZO IN EURO indicativo
101........910......BRUTALE 910 S........15.190
101........910......BRUTALE R...............18.190
104........989......BRUTALE 989 R........15.390
108........1078....BRUTALE 1078 RR....18.490
134........1000....F4 R312...................20.890
134........1000....F4 R312 1+1............20.990
140........1078....F4 RR 312................21.190
140........1078....F4 RR 312 1+1.........21.290

N.B. MV Agusta S.p.A. si riserva il dIritto di apportare, anche senza preavviso
Le spese di messa in strada sono a carico dell'acquirente. Secondo
le regioni interessate, possono quantificarsi in Euro 155,00
Il prezzo include il Servizio di Assistenza Totale Europ Assistance

€300 tussen een R en RR!!!

Ook oostenrijk doet er een schepje boven op!!

Dank unserer Regierung sieht die MV Preisliste bei uns in der Alpenrepublik so aus:


101........910......BRUTALE 910 S........17 950,-
101........910......BRUTALE R..............21 450,-
104........989......BRUTALE 989 R........18 190,-
108........1078....BRUTALE 1078 RR.....21 850,-
134........1000....F4 R312...................24 650,-
134........1000....F4 R312 1+1............24 790,-
140........1078....F4 RR 312................26 650,-
140........1078....F4 RR 312 1+1.........26 850,-
 
Ook oostenrijk doet er een schepje boven op!!

Dank unserer Regierung sieht die MV Preisliste bei uns in der Alpenrepublik so aus:


101........910......BRUTALE 910 S........17 950,-
101........910......BRUTALE R..............21 450,-
104........989......BRUTALE 989 R........18 190,-
108........1078....BRUTALE 1078 RR.....21 850,-
134........1000....F4 R312...................24 650,-
134........1000....F4 R312 1+1............24 790,-
140........1078....F4 RR 312................26 650,-
140........1078....F4 RR 312 1+1.........26 850,-


Lijkt NL wel.... :X
 
Net van importeur site gekopieerd, 1000R is ook in 2008 leverbaar, CC prijs opaanvraag ~€120.000,-:

NL inc BTW/BPM BE inc BTW
101........910......BRUTALE 910 S........18.499,- ........16.299
101........910......BRUTALE R...............21.999,-.........18.999
104........989......BRUTALE 989 R........nnb,-
108........1078....BRUTALE 1078 RR....nnb,-
134........1000....F4 R312...................nnb,-..,-..........23.399
134........1000....F4 R312 1+1............nnb,-
140........1078....F4 RR 312................nnb,-
140........1078....F4 RR 312 1+1.........nnb,-
 
@mvf411 bedankt zal eens bellen overigens de foto is in Japan gemaakt en de berg (vulkaan) op de achtergrond is Mount Fuji
 
Dag allen, een aantal vraagjes heb ik (als corsaro rijder)

1. de brutale 910R, heeft hier iemand een powercurve van? (zou graag willen zien hoeveel koppel+pk er wordt geleverd van 1000 tot 5000 toeren) ... of kan iemand mij zijn ervaring vertellen over de power 'onderrin' (aangezien het toch een raceblok betreft)?
(Als je (in zn 2) 1500 toeren maakt en je 'rukt' het gas open tot de 4000... zit je dan op je achterwiel? ofmoet je toch doorgaan tot de 5k a 6k tpm daarvoor?)

Ik zit te denken over die 1078, wat een geyle fiets is dat :9~ maar ik vraag me af of ik niet het gevoel krijg koppel te missen in de lage toeren in vergelijking met de corsaro

(zal wel minder zijn, maar hoeveel minder.. corsaro: 123nm (crank) bij 4000tpm.. op het achterwiel bijna het hele toerenbereik 100nm op achterwiel)
full

Morini.jpg

Ik ga er van uit dat de uidraai van een 910S of R hetzelfde zal zijn als een 1078 maar dan misschien 5 tot 10nm meer en 7 tot 15pk meer... dat klopt wel ongeveer toch?

2. wat zijn de oplossingen mbt baggage? zijn er 'mv' tanktassen of is er iets voor achterop? (ik hoef geen slaapzakken te vervoeren maar als je eens een iets langer ritje maakt is het wel makkelijk als je een opberplekje hebt..

3. waar (omgeving amsterdam) zou ik kunnen testrijden op een 910 (aangezien de 1078 er nog niet zijn)?


De hoofdreden waarom ik eens wil rijden op een brutale is om simpelweg de vergelijking te leggen met de corsaro.
Wellicht valt mijn hart voor de mv, in dat geval koop ik misschien een brutale v/h voorjaar...
Qua looks vind ik 'm beter bij me passen aangezien is 1.72m ben.. en ja, tis niet voor niks 3x achter elkaar "mooiste bike" ;)

4. wat kost zo'n arrow pijpje?

5. als je aan de slag gaat met een powercommander (+ dat arrow pijpje) hoeveel rendement is er dan nog te behalen?
en, kun je hem ook 'omlaag' tunen met die powercommander om hem meer koppel te geven (en minder topsnelheid... als ik van 270 naar 250 moet maar daar koppel voor terug krijg hoor je mij niet klagen)

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Dag allen, een aantal vraagjes heb ik (als corsaro rijder)



3. waar (omgeving amsterdam) zou ik kunnen testrijden op een 910 (aangezien de 1078 er nog niet zijn)?


Alvast bedankt voor de reacties.


Bruggeman in Nieuw-Vennep is MV-dealer, daar kun je terecht voor een proefritje.

Voor antwoorden op je andere vragen kan ik je niet helpen, maar er zitten genoeg techneuten in dit topic.

Succes!

:W
 
Dag allen, een aantal vraagjes heb ik (als corsaro rijder)

1. de brutale 910R, heeft hier iemand een powercurve van? (zou graag willen zien hoeveel koppel+pk er wordt geleverd van 1000 tot 5000 toeren) ... of kan iemand mij zijn ervaring vertellen over de power 'onderrin' (aangezien het toch een raceblok betreft)?
(Als je (in zn 2) 1500 toeren maakt en je 'rukt' het gas open tot de 4000... zit je dan op je achterwiel? ofmoet je toch doorgaan tot de 5k a 6k tpm daarvoor?)

Ik zit te denken over die 1078, wat een geyle fiets is dat :9~ maar ik vraag me af of ik niet het gevoel krijg koppel te missen in de lage toeren in vergelijking met de corsaro

(zal wel minder zijn, maar hoeveel minder.. corsaro: 123nm (crank) bij 4000tpm.. op het achterwiel bijna het hele toerenbereik 100nm op achterwiel)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga er van uit dat de uidraai van een 910S of R hetzelfde zal zijn als een 1078 maar dan misschien 5 tot 10nm meer en 7 tot 15pk meer... dat klopt wel ongeveer toch?

2. wat zijn de oplossingen mbt baggage? zijn er 'mv' tanktassen of is er iets voor achterop? (ik hoef geen slaapzakken te vervoeren maar als je eens een iets langer ritje maakt is het wel makkelijk als je een opberplekje hebt..

3. waar (omgeving amsterdam) zou ik kunnen testrijden op een 910 (aangezien de 1078 er nog niet zijn)?


De hoofdreden waarom ik eens wil rijden op een brutale is om simpelweg de vergelijking te leggen met de corsaro.
Wellicht valt mijn hart voor de mv, in dat geval koop ik misschien een brutale v/h voorjaar...
Qua looks vind ik 'm beter bij me passen aangezien is 1.72m ben.. en ja, tis niet voor niks 3x achter elkaar "mooiste bike" ;)

4. wat kost zo'n arrow pijpje?

5. als je aan de slag gaat met een powercommander (+ dat arrow pijpje) hoeveel rendement is er dan nog te behalen?
en, kun je hem ook 'omlaag' tunen met die powercommander om hem meer koppel te geven (en minder topsnelheid... als ik van 270 naar 250 moet maar daar koppel voor terug krijg hoor je mij niet klagen)

Alvast bedankt voor de reacties.

De volgende link http://www.motorfreaks.nl/2007/verg...saro-veloce-en-mv-agusta-brutale-910-r-8.html 910R vs Cosaro. Als ik het verhaal zo lees zul je geen spijt krijgen als je voor de 910R kiest.

Succes met testrijden we horen en lezen het hier wel.

P.S. staar je niet blind op het koppel dit zegt niet alles over trekkracht, PK zegt meer almede de verhouding van de versnellingsbak, als je niets te doen heb kun je dit lezen Koppel of vermogen – wat is beter?
 
Laatst bewerkt:
bedankt, had die motortest nog niet gelezen (die gasten weten het duidelijk ook niet haha)
Ik moet er ook gewoon op rijden voordat ik echt weet hoe of wat (sterker nog, ik moet nog sparen ook!)

Maar een hoog koppel is wel echt anders rijden hoor, ik staar me er zeker niet dood op maar weet hoe het voelt (machtig) en het gaat mij erom hoe de motor het doet bij wat lagere toeren... maar als het moet dat je toch die supersport een puntje ziet worden in je spiegels
Maar zo te lezen 'voelt het als een twin in de lage toeren' volgens de schrijvers...

toch zie ik nog graag een uitdraai om te vergelijken..
of iemand anders die wat antwoorden wil geven op al mn vragen :)



Hoe betrouwbaar is de machine eigenlijk?
en wat is het verbruik?
 
Laatst bewerkt:
Meisje, bedoel je dat topic van mij of de vraag van die Corsaro-lijder rijder?

:+

Tot nu toe heeft mijn brutale minder problemen dan de gemiddelde corsaro :X
 
Meisje, bedoel je dat topic van mij of de vraag van die Corsaro-lijder rijder?

:+

Tot nu toe heeft mijn brutale minder problemen dan de gemiddelde corsaro :X

Ik doel dus op dat topic :Y

Ik bedoel: een MV... welke dan ook... roeled toch als de mieter! *D
 
Dag allen, een aantal vraagjes heb ik (als corsaro rijder)

1. de brutale 910R, heeft hier iemand een powercurve van? (zou graag willen zien hoeveel koppel+pk er wordt geleverd van 1000 tot 5000 toeren) ... of kan iemand mij zijn ervaring vertellen over de power 'onderrin' (aangezien het toch een raceblok betreft)?
(Als je (in zn 2) 1500 toeren maakt en je 'rukt' het gas open tot de 4000... zit je dan op je achterwiel? ofmoet je toch doorgaan tot de 5k a 6k tpm daarvoor?)

Ik zit te denken over die 1078, wat een geyle fiets is dat :9~ maar ik vraag me af of ik niet het gevoel krijg koppel te missen in de lage toeren in vergelijking met de corsaro

(zal wel minder zijn, maar hoeveel minder.. corsaro: 123nm (crank) bij 4000tpm.. op het achterwiel bijna het hele toerenbereik 100nm op achterwiel)
Ik ga er van uit dat de uidraai van een 910S of R hetzelfde zal zijn als een 1078 maar dan misschien 5 tot 10nm meer en 7 tot 15pk meer... dat klopt wel ongeveer toch?

2. wat zijn de oplossingen mbt baggage? zijn er 'mv' tanktassen of is er iets voor achterop? (ik hoef geen slaapzakken te vervoeren maar als je eens een iets langer ritje maakt is het wel makkelijk als je een opberplekje hebt..

3. waar (omgeving amsterdam) zou ik kunnen testrijden op een 910 (aangezien de 1078 er nog niet zijn)?


De hoofdreden waarom ik eens wil rijden op een brutale is om simpelweg de vergelijking te leggen met de corsaro.
Wellicht valt mijn hart voor de mv, in dat geval koop ik misschien een brutale v/h voorjaar...
Qua looks vind ik 'm beter bij me passen aangezien is 1.72m ben.. en ja, tis niet voor niks 3x achter elkaar "mooiste bike" ;)

4. wat kost zo'n arrow pijpje?

5. als je aan de slag gaat met een powercommander (+ dat arrow pijpje) hoeveel rendement is er dan nog te behalen?
en, kun je hem ook 'omlaag' tunen met die powercommander om hem meer koppel te geven (en minder topsnelheid... als ik van 270 naar 250 moet maar daar koppel voor terug krijg hoor je mij niet klagen)

Alvast bedankt voor de reacties.

Okay... ik zal je eens een stukje proberen te helpen ook al heb ik een F4....

1. In deze post heb ik de powercurve van mijn F4 gedaan. Is niet hetzelfde als een 910 maar op een bepaalde manier zie je wel het verloop de krommes van dit type "race" blok.

2. Een tanktas zal wel bestaan denk ik zo. De tank is iig van metaal, dus dat biedt voldoende opties.

3. Bruggeman in Nieuw Vennep inderdaad. Molenaar IJsselstein zou ook kunnen. Dipi Moto in Baarle Nassau, niet echt dichtbij, maar verreweg het meest sympathiek in MV land.

4. Geen idee. Reken op 1500 euro is mijn inchatting... Je kunt ook hier: www.mvagusta.net navraag doen. Groot MV forum. Als je geen zin hebt om je daar aan te melden, deponeer ik de vraag wel...

5. Je snelheid terughalen tbv trekkracht kun je het beste doen met het veranderen van je tandwielverhouding. Tunen op koppel kan ook. Heb ik ook gedaan. In de curve die je van mijn motor ziet is het topvermogen na montage en afstelling van een Rapid Bike module ongeveer hetzelfde gebleven. Over heel de linie heb ik wel aardig wat vermogen en koppel gewonnen. En daar gaat het uiteindelijk om.

Succes en we horen graag van je verdere bevindingen!


full
 
Dat is een hele mooie curve. Waarom zakt ie de laatste 2000 toeren iets in?
 
Okay... ik zal je eens een stukje proberen te helpen ook al heb ik een F4....

1. In deze post heb ik de powercurve van mijn F4 gedaan. Is niet hetzelfde als een 910 maar op een bepaalde manier zie je wel het verloop de krommes van dit type "race" blok.

2. Een tanktas zal wel bestaan denk ik zo. De tank is iig van metaal, dus dat biedt voldoende opties.

3. Bruggeman in Nieuw Vennep inderdaad. Molenaar IJsselstein zou ook kunnen. Dipi Moto in Baarle Nassau, niet echt dichtbij, maar verreweg het meest sympathiek in MV land.

4. Geen idee. Reken op 1500 euro is mijn inchatting... Je kunt ook hier: www.mvagusta.net navraag doen. Groot MV forum. Als je geen zin hebt om je daar aan te melden, deponeer ik de vraag wel...

5. Je snelheid terughalen tbv trekkracht kun je het beste doen met het veranderen van je tandwielverhouding. Tunen op koppel kan ook. Heb ik ook gedaan. In de curve die je van mijn motor ziet is het topvermogen na montage en afstelling van een Rapid Bike module ongeveer hetzelfde gebleven. Over heel de linie heb ik wel aardig wat vermogen en koppel gewonnen. En daar gaat het uiteindelijk om.

Succes en we horen graag van je verdere bevindingen!


[afbeelding]


Top, bedankt,

hieruit blijkt duidelijk dat het koppel erg hoog is, al vanaf lage toeren!
ben ik wel blij mee...

Ik zal eens kijken op dat forum, daar vind ik vast ook nog veel meer informatie.
Ja, mijn corsaro heeft zelf 0 problemen, heb eens wat problemen met water gehad (gear indicator en km teller werkte niet helemaal top) maar na een modificatie was dit verholpen en verder geen enkele problemen gehad.....
maar bedankt allemaal voor de reacties, ik zal v/h voorjaar eens gaan testrijden om een goede indruk te krijgen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan