Winterkleding

Vroegah toen ik nog in de kou reed, droeg ik altijd een thermoshirt / -broek onder m'n leren pak. Nergens last van 8-)

Dit was van het merk "Craft" :)
 
Koud? Nog geen ijsberen gezien :+

Heb gewoon een uvex jas en mqp broek met uitneembare voering, kurkdroog en lekker warm, zelfs vanavond met temperatuur tegen vriespunt geen last gehad van kou op mn lijf, wel een frisse neus ;) .
 
Ik heb een Buse pak, sinds een wek met de wintervoering erin. Lichaam is nooit mijn probleem, handen wel.

Dikkere sokken aan, winterhandschoenen (en binnenkort ook binnenhandenschoen) en dan is het lakker warm :)
 
Voor onder je pak kan ik het volgende aanraden: Stadler thermo ondergoed

thermolite_01.jpg


En dan heb ik daar ook nog (als het vriest oid) een thermo jasje bij aan van de fa. Finn Marin. Maar kan daar ff zo snel niets van vinden... En de wintervoeringen in jas en broek heb ik er niet ingeritst nu. Da's niet meer nodig...
 
Laatst bewerkt:
Als je echt warm wilt zitten raad ik je een Husky overall van Difi aan. Kost 170 pleuro bij Motoport en je stapt er zo in met je normale kleding. Hierin hebbie het niet koud in de winter, d'r zit goedgekeurde protectie in, dus je bent goed bezig... :)

[afbeelding]


MotoPort - Motoren - Motorkleding - Motorhelmen - Motor accessoires - Motor huren - Motor dealer - Motor occasions - Motorfietsen

Ik zag 'm ook in de motoPort magazine... Ziet er wel warm uit voor een niet al te gekke prijs.
 
Polartec ondergoed van Kwark.(Verkrijgbaar bij EKO)
Gerbing verwarmde jas en handschoenen.(Verkrijgbaar bij Bikerszone)
Als ge dit draagt (zoals ik) dan hebt ge bij -10° nog steeds een saunagevoel.
M'n vrouwtje heeft haar eigen aansluiting+ook Gerbing jas en handschoenen.
Winter of niet,steeds genieten van het motorrijden! :]
 
http://www.difi.nl/nl/model?=model&model=00020002000100010000

Ik zag 'm ook in de motoPort magazine... Ziet er wel warm uit voor een niet al te gekke prijs.

Hij is warm... lekker comfi warm... :Y
Heb m'n beeb er 1 kado gegeven en die is er zeer over te spreken... :)
 
Agree , gewoon in leer doorrijden en niet zeiken :Y

Heel logisch dat je dit zegt.
Als je koud word onttrekt het lichaam eerst warmte aan je handen en voeten, dit om de edele vitale delen warm te houden.
Daarna word er warmte onttrokken aan je armen en benen en daarna zijn je hersenen aan de beurt.
Als dat laatste gebeurd zul je hersenbeschadiging oplopen.
Dus als je dit stadium bent gepasseerd kun je s,winters gewoon in je leren pakkie blijven rondrijden, dan maakt het je toch niks meer uit, je bent dan een kanjer :+
 
winterkleding:

leren combi met joggingbroek eronder, ski sokken, en een t shirt, ski pully en een fleece vest.

en winterhandschoenen natuurlijk :W
 
Dit heb ik momenteel aan op de motor:

-Craft longsleeve thermoshirt
-Quechua fleece shirt
-Stadler Gore-Tex combipak
-helmmuts en eventueel colsjaal als het hard waait
-Alpinestars SM-X laarzen met skisokken
-Alpinestars Gore-Tex handschoenen
-en natuurlijk een helm, zie plaatje links

En aangezien het sinds een paar dagen 's avonds vriest heeft heb ik voor vanavond vast m'n wintervoering in m'n pak geritst. En als het echt koud wordt kan ik nog een lange onderbroek aandoen. :P
 
Laatst bewerkt:
Voor onder je pak kan ik het volgende aanraden: Stadler thermo ondergoed

[afbeelding]

En dan heb ik daar ook nog (als het vriest oid) een thermo jasje bij aan van de fa. Finn Marin. Maar kan daar ff zo snel niets van vinden... En de wintervoeringen in jas en broek heb ik er niet ingeritst nu. Da's niet meer nodig...
Ziet er goed uit dat Stadler ondergoed, is waarschijnlijk wel prijzig?
 
Beste TS, het begint bij het begin. Als je eerste t-shirt niet goed is, blijf je aankloten.

Aan te raden is een thermo shirt. Dit zorgt ervoor dat je lichaam onder alle omstandigheden droog blijft. Dit blijkt iedeaal. In thermo kleding heb je weer verschillende gradaties. Goede kosten ongeveer 30 euro per shirt, dus 60 voor een broek en shirt. Goedkopere thermo kleding is meestal niet zo goed.

Wil je graag de top of the bill, kan ik je bij deze een redelijk goed bewaard geheim verklappen. Neem thermokleding van 'Icebreaker' (www.icebreaker.com). Deze kleding wordt gemaakt van alleen de nekharen van Nieuwzeelandse Hoogland schapen. Zo'n shirt kan je 2 weken aanhouden, zonder dat ie gaat stinken. Wamte werking is ongehoord. Kosten vallen mee: 80,- euro voor een shirt, 150,- voor een set. Dit is een hele dikke vette aanrader ! Als je dit merk hebt ontdekt, wil je nooit iets anders meer.
 
Beste TS, het begint bij het begin. Als je eerste t-shirt niet goed is, blijf je aankloten.

Aan te raden is een thermo shirt. Dit zorgt ervoor dat je lichaam onder alle omstandigheden droog blijft. Dit blijkt iedeaal. In thermo kleding heb je weer verschillende gradaties. Goede kosten ongeveer 30 euro per shirt, dus 60 voor een broek en shirt. Goedkopere thermo kleding is meestal niet zo goed.

Wil je graag de top of the bill, kan ik je bij deze een redelijk goed bewaard geheim verklappen. Neem thermokleding van 'Icebreaker' (www.icebreaker.com). Deze kleding wordt gemaakt van alleen de nekharen van Nieuwzeelandse Hoogland schapen. Zo'n shirt kan je 2 weken aanhouden, zonder dat ie gaat stinken. Wamte werking is ongehoord. Kosten vallen mee: 80,- euro voor een shirt, 150,- voor een set. Dit is een hele dikke vette aanrader ! Als je dit merk hebt ontdekt, wil je nooit iets anders meer.
lol, ik dacht dat het eruit zou zien als een vacht, een uitgeholde geit maar het ziet er nog trendy uit ook :)

heb zelf kruidvat huismerk maar reed vorige week nog met slechts een t-shirt onder mijn pak.

wel opmerkelijk trouwens dat in engeland of zo de meeste doden vallen door het niet dragen van een muts/hoed.
warm bloed stolt dan in je koude hoofd waardoor je bloedpropjes krijgt en dus een herseninfart.

met mijn viloft setje heb ik trouwens niet het idee dat het echt slijtvast is, maar heb er ook maar 15 euro voor betaald :Y
 
Klopt 100%, heb ik 6 jaar dagelijks gebruikt, tot ik er mee op mijn flikker ging. Is na 6 jaar nog steeds waterdicht en echt gegarandeerd warm, ook bij -10 graden. Kost in vergelijking met andere merken geen drol en gaat zeer gemakkelijk over de dagelijkse (stropdas)kleding !

De Kale

Als je echt warm wilt zitten raad ik je een Husky overall van Difi aan. Kost 170 pleuro bij Motoport en je stapt er zo in met je normale kleding. Hierin hebbie het niet koud in de winter, d'r zit goedgekeurde protectie in, dus je bent goed bezig... :)

[afbeelding]
 
Ik heb verwarmde handschoenen van Gerbing. Lekker hoor. Maar ze hebben en soort klicksysteem om je hele lijf te verwarmen. Als je het dan nog koud hebt....
 
ik heb een Dainese 2delig pak. Natuurlijk niet voor de winter :)

Maar voor de winter( inde winter rijd ik niet),
Maar heb van mijn ma dus wel winterkleding gekregen die zij gewoon in de lidl of was het aldi ik weet niet meer heeft gekocht. En het was dus echt een koopje.
Heeft uitneembaar binnen ding.
Maar houd dus echt wel warm en volledig waterdicht.
Ik gebruik hem alleen als regent, of als ik weet dat het gaat regenen.
dus die je in de aldi of lidl kunt krijgen, komen een keer per jaar, is eigenlijk wel goed en ZEKER voor die prijs van ongeveer ik weet niet meer zo een 80€ voor de broek en 100tjes voor de jasje.
volledig waterdicht en warm, je begint er zelfs in te zweten ik nochtans.
 
Ik heb voor het eerst sinds jaren, zomaar iets via de pc aangeschaft.
En ik kwam uit bij ( ff klikken op de link --->)Motorkleding Zaanstad
Prijzen zie je meteen.( voor het gemak Jas = 119€ + broek = 89€...dus voor 208 €uro, ben je aangekleed...)

[afbeelding]

De kleding ( cordura) heb ik een paar maten grote aangeschaft, zodat ik er met gewone kleren eronder ook makkelijk kan bewegen.
De kleding heeft beschermende delen en reflectie.
De jas heeft een waterafvoerende laag waardoor je bovenlijf e.d. droog blijven als je in de regen mocht rijden. De broek is alleen met thermo.
Het geheel is écht warm te noemen, zeker met de koude van vandaag de dag voelt het rijden hiermee prettig aan.
Ik heb er wél een aparte regenoverall bij omdat ik dan gewoon ff meer zekerheid heb in droog thuis komen.....
Het is voor een beperkt budget een prima outfit.

De handschoenen heb ik van het merk GRID....Winterhandschoenen met binnenhandschoen van fleece-materiaal...perfect spul...en degelijk. ( 90 €)


Koop daar dan ook ff het motorondergoed á 60 euries,perfekt spul.
Motorondergoed + Difi zomerjas nog steeds niet koud.
 
Hmmm is ben een woestijnvisje vrees ik, een beetje kou en ik ben op sterven na dood. Mijn truuk (vandaag de hele dag uitgetest): laagjes! *O*
Het schijnt dat zwart-wit-zwart afwisseling warmte beter verdeelt maar dit kan een bakerpraatje zijn.

Thermisch ondergoed, dan een fleecetruitje erover, een oud neopreen windsurf topje met een capucon - past perfect onder de helm en je hele borst is winddicht afgesloten. Dan mijn jas, een Hein Gericke goretex+cordura winddichte jas met uitritsbare binnenvoering (470 euro - niet zoveel betaald - ook ideale lente- en nazomerjas zonder de voering).

Broek zelfde: thermo-onderbroek en dan mijn motorbroek met uitneembare voering (99 euro). Winterhandschoenen (40 euro) en flinterdunne maar warme onderhandschoenen van Decathlon (8 euro). Lederen motorboots van een maat groter met een wollen zooltje (Decathlon: 5 euro) en nylonsokje (Supermarkt, 1 euro) onder je gewone wandelsok.

Oh en een nier-ruggordel is ook lekker warm, niet alleen nuttig voor je rug (10 euro).

En zelfs dan: na een uur snelweg ben je toch hier en daar ijskoud bij vriesweer, gewoon lekker stoppen en een heerlijk pokje fokkie!!!! *O* *O*
 
heb gewoon mn leren pak an, trainingsbroek eronder (doet wonderen)
dikke trui, sjaal... gewoon gaan met die banaan..
rij meestal ongeveer een half uur zo, waarvan 90% snelweg. Wel kouwe klauwen, maar ach, die warm ik wel weer op :)
 
simpele tip.

electrisch verwarmde binnenjas.
Dit houdt je organen warm waardoor je ook heel lang nog warme handen houdt.
Ik heb het naast het comfort ook voor de veiligheid. Je reactie wordt toch minder als je koud bent.

Het nadeel is een stekkertje, maar als je dit onder je zadel aansluit dan kan je met de aansluiting van je jas er simpel bij en zit je met heel weinig draad.


Vanochtend was het -3 en geen enkel probleem met alleen een shirt en overhemd onder mijn jas (zonder voering...).

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
 
Nou, als die DIFI HUSKY dingen echt zo goed zijn als sommigen beweren, lijkt me dat wel een winnaar, zeker als de genoemde prijs van €170 klopt.
Ga zelf ook maar eens proberen denk ik :Y
 
Als die jou tegenvalt doe ik gratis 1x jou motor wassen !

De Kale

(bij mij : nooit koud in gehad en 100% waterdicht, 6 jaar lang, dagelijks gebruik)

Nou, als die DIFI HUSKY dingen echt zo goed zijn als sommigen beweren, lijkt me dat wel een winnaar, zeker als de genoemde prijs van €170 klopt.
Ga zelf ook maar eens proberen denk ik :Y
 
Laatst bewerkt:
heb een evo 3 pak met 3 lagen,
1 de buitenste laag zit alleen de bescherming in ideaal voor zomers,
2 regen/wind laag, houd je gegarandeert droog voor herfst enzo,
3 is een bondachtige laag houd je tot de 0 graden warm.

Zowel de broek als de jas hebben dezelfde lagen en zijn allemaal uitritstbaar.
Vrijwel elke dealer verkoopt EVO.

Succes.

Sander
met zo'n pak heb ik afgelopen jaar ook gereden. ritsen breken, roesten, pak lekt, zuigt water nog harder dan een spons, binnenjas scheurt, klittenband hield het 4 winterweken vol, echt zelden zulke troep gehad (en ken inmiddels 2 andere doorrijders met zelfde ervaringen), Mijn vorige MQP pakken waren nog 2x zo goed.

voor de TS, ik weet niet wat je budget is, maar heb sinds kort een Rukka goretex pak. fantastisch!

maar je bent wel zo 1000 euri kwijt (dus hangt er ook beetje vanaf hoe vaak je hem gaat gebruiken en wat je te besteden hebt natuurlijk)
 
Weet iemand waar ze (lange) thermo-onderbroeken en t-shirts/hemden ineen verkopen?
Mijn hemd (meestal ski-pully) kruipt omhoog en mijn lange thermo-onderbroek zakt vaak wat. Ik zit dan al gauw met een blote rug onder mijn jas. Ik zoek dus onderhemd en -broek uit 1 stuk, wat zich aantrekt als een overall. Ik heb het wel eens gezien, maar ik heb geen idee waar ik dat kan kopen.

Iemand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan