Invoeren motorscooter van uit Duitsland of belgie

Fred_63

Die hard MF'er
27 okt 2007
363
0
Heeft hier iemand ervaring met het kopen van een nieuwe of gebruikte motorscooter in Duitsland of Belgie.

Is dit interresant of wordt dat helemaal niks.
ik ben op zoek naar een Aprilia sportcity 250/ Honda SH300i die er genoeg in Duitsland staan, alleen weet ik helemaal niet hoe ik te werk moet gaan.
ik heb de RDW al een mail gestuurdt maar daar wordt ik ook niks wijzer van. ;(

Kan hier iemand mij wat meer over vertellen of heeft er mss ervaring mee.

Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Jezus das snel. Ik heb het bericht net geplaatst en er is al een reactie. *O*

Dit gaat over gebruikte motoren.

Hoe zit het voor een nieuwe.
Dat van die BPM is me wel duidelijk. Keuring aanvragen ook alleen hoe zit het met de BTW en zo.
Krijg ik die terug als hij uit duitsland of belgie komt of hoe zit dat.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik al zitten kijken alleen daar staat volgens mij niks over het BTW verhaal. Wel over de BPM.
Dat is me ook duidelijk. Alleen het gedeelte van de BTW wil ik nog weten.
Ik begrijp dat je de btw van bv Duitsland terug kunt krijgen (waar???) en dat je de btw hier weer moet betalen.
 
Daar heb ik al zitten kijken alleen daar staat volgens mij niks over het BTW verhaal. Wel over de BPM.
Dat is me ook duidelijk. Alleen het gedeelte van de BTW wil ik nog weten.
Ik begrijp dat je de btw van bv Duitsland terug kunt krijgen (waar???) en dat je de btw hier weer moet betalen.

Hallo Fred

Mijn Nieuwe Nexus heb ik ook zelf ingevoerd uit duitsland.
Ik had met de verkoper afgesproken dat als ik de btw in nedeland betaald heb en hem het bewijs laat zien, dat hij mij de duitse btw terug gaf.
Zo afgesproken en zo is geschiedt. :]

Groet

Johnra
 
Ok dan.
Ik begrijp dat de BTW in duitsland ook omhoog is gegaan naar 19% dus als ik die daar betaal scheelt het 1% met hier. Niet veel meer maar goed.

Ff samenvatten dus.

Ik reken daar in de winkel af incl 19% btw en hoef hier dan niks meer te betalen bij invoer vwb de Btw. Daar zal ik wel een bewijsje voor moeten hebben. Dat staat dus op de rekening dan.

Alleen de bpm dan nog.
Die betaal ik bij de keuring, dat is me allemaal duidelijk. het ging me alleen maar om het Btw verhaal.
Bedankt voor de info.
 
Ok dan.
Ik begrijp dat de BTW in duitsland ook omhoog is gegaan naar 19% dus als ik die daar betaal scheelt het 1% met hier. Niet veel meer maar goed.


Ff samenvatten dus.

Ik reken daar in de winkel af incl 19% btw en hoef hier dan niks meer te betalen bij invoer vwb de Btw. Daar zal ik wel een bewijsje voor moeten hebben. Dat staat dus op de rekening dan.


Alleen de bpm dan nog.
Die betaal ik bij de keuring, dat is me allemaal duidelijk. het ging me alleen maar om het Btw verhaal.
Bedankt voor de info.

De btw is in Nederland ook 19%. '(

De btw die je in Duitsland bij de handelaar/winkel betaald moet je naderhand terug halen, omdat je in Nederland ook de invoer btw betaald.
 
ik snap er helemaal niks meer van nu.

ik betaal de scooter in Duitsland incl btw.
Die moet ik terug halen dan. (Waar????????)
Bij invoer hier moet ik die 19% weer betalen. Dat zal dan wel bij de keuring zijn neem ik aan, te samen met de Bpm.

Ps ik dacht dat de Btw hier al 20% was maar dat is dus niet zo. Ik kijk daar eigenlijk nooit naar als ik het eerlijk moet zeggen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Fred, kijk ook onder deze link:

http://www.gsm.be/gsm/default.aspx?PageID=13

als ik het goed begrijp gaat het btw verhaal dus alleen maar over als je hem bij een bedrijf koopt.

Koop je hem particulier, dan zou het moeten zijn dat je alleen dus nog de bpm, keuringskosten en kentekenplaat moet betalen.

Let er wel op dat je controleert of het voertuig als gestolen vermeld staat.

Gr en succes

Mats
 
ik snap er helemaal niks meer van nu.

ik betaal de scooter in Duitsland incl btw.
Die moet ik terug halen dan. (Waar????????)
Bij invoer hier moet ik die 19% weer betalen. Dat zal dan wel bij de keuring zijn neem ik aan, te samen met de Bpm.

Ps ik dacht dat de Btw hier al 20% was maar dat is dus niet zo. Ik kijk daar eigenlijk nooit naar als ik het eerlijk moet zeggen. O-)

1- Je koopt in Duitsland een motorscooter dus betaal je ook daar de btw.
2- Als je hem dan uitvoert uit duitsland dan krijg je de btw in duitsland terug.

Maar duitsland wil dan wel eerst zien dat je hem uitgevoerd hebt, dat bewijs kun je krijgen als je in Nederland de btw betaald.
Als je het btw bewijs uit Nederland hebt ga je terug naar de dealer, de duitse btw terug halen. Wel van tevoren afspreken met de dealer, anders moet het via de duitse instantie`s.
 
Nu is het me helemaal duidelijk.
Nee het gaat waarschijnlijk een nieuwe worden of een jonge gebruikte.
ik ga eens ff kijken wat het wordt.
Bedankt voor de info allemaal hier.
 
En nog iets om rekening mee te houden bij import is de garantie.
Bij een claim zien ze je dan in NL niet graag komen of zeggen zelfs:''wij doen slechts motoren die we zelf verkocht hebben''.
Ook wel begrijpelijk; ze moeten geld en tijd steken in een produkt waar ze zelf niets aan hebben kunnen verdienen.
 
Ja dat is idd ook iets om in overweging te nemen.
Ik kan veel zelf maar als het een garantiegeval wordt is het een andere zaak.
ik ga eens ff zoeken en kijken of ik er wel iets mee op schiet om zo'n ding nieuw in Duitsland of zo te kopen.
Als het dadelijk maar 1 of 2 of 3 honderdt euro scheelt denk ik dat ik er verstandig aan doe om het ding (rekening houdend met de garantie) gewoon hier te kopen.
Je hebt dan voor dat kleine verschil ook niet het gezeik van het zoeken en halen en zo.
 
En nog iets om rekening mee te houden bij import is de garantie.
Bij een claim zien ze je dan in NL niet graag komen of zeggen zelfs:''wij doen slechts motoren die we zelf verkocht hebben''.
Ook wel begrijpelijk; ze moeten geld en tijd steken in een produkt waar ze zelf niets aan hebben kunnen verdienen.


Normaal gezien zou je in geval van een nieuwe scooter in nederland gewoon via de importeur garantie moeten kunnen krijgen.....
Een optie is de geheel nieuwe scooter bij een nederlandse dealer in onderhoud te doen en die dus ook de 1e afleverbeurt laten verzorgen.
Maar mij lijkt idd het prijsverschil te minimaal om het intressant te maken, in geval van een nieuwe.

Een gebruikte kan zeer aantrekkelijk zijn
 
Laatst bewerkt:
Ja dat idee had ik ook al. Het prijs verschil met een nieuwe hier en een in duitsland is na de Bpm bijtelling niet erg interresant meer. Voor een gebruikte wordt het een ander verhaal.
 
John, ik leefde in de veronderstelling dat het dit jaar zou gebeuren. Dan heeft het geen invloed op het invoeren omdat voor DL als NL de tarieven gelijk liggen.
 
John, ik leefde in de veronderstelling dat het dit jaar zou gebeuren. Dan heeft het geen invloed op het invoeren omdat voor DL als NL de tarieven gelijk liggen.

Het heeft inderdaad geen invloed op de invoering.
Toen ik mijn nexus invoerde was de btw in Duitsland nog 16%, dat betekende dat ik in Nederland nog eens 3% extra btw kon betalen.
Wat de btw betreft zijn er teveel tegenstrijdige en onduidelijke berichtgevingen geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan