Cruise control HD Electra Glide Classic

Louis63

Die hard MF'er
2 dec 2007
813
1
Weet iemand hoe de cruise control werkt op de Harley Davidson Electra Glide?
De knopjes links en recht op het stuur hebben geen enkel effect.
Er zit wel een extra kabel naar een stuur module vanaf de carb.
Iemand raad?
 
Weet iemand hoe de cruise control werkt op de Harley Davidson Electra Glide?
De knopjes links en recht op het stuur hebben geen enkel effect.
Er zit wel een extra kabel naar een stuur module vanaf de carb.
Iemand raad?

Met het linker knopje kun je de cruise control inschakelen. Er zal dan ergens op je dashboard een rood lampje gaan branden.
Met het rechter knopje kun je de snelheid vastzetten door het knopje met de duim rechts/links te bewegen.
Het rode lampje gaat uit en een groen lampje gaat branden. De cruise control werkt tussen de 50 en 140 km/h. Met het rechtse knopje kun je de snelheid afregelen. Naar links gaat hij sneller, naar rechts zal hij gas inhouden.
Als je de voorrem, achterrem of koppeling bediend wordt de cruise control uitgeschakeld. Als je het linkse knopje uitschakeld wordt de cruise control ook gedeactiveerd.
Zo was het tenminste bij een roadking, is volgens mij hetzelfde bij een electra.
 
Ik moet het nog even proberen, hopelijk is het morgen mooi weer om het te testen.
Alleen... ik heb nog nergens een rood ledje gezien...
 
Ik moet het nog even proberen, hopelijk is het morgen mooi weer om het te testen.
Alleen... ik heb nog nergens een rood ledje gezien...

Volgens mij zou je het lampje bij een electra classic bij het linker knopje moeten zien.
De knop aan de linkerkant heeft twee standen. Naar links is uit en naar rechts schakel je de cruise control in. Als je deze knop naar rechts zet moet je als het goed is bij jou type een rood lampje bij je knop zien.
Ook als de motor alleen op contact staat.
 
Over lampjes bij de cruise control...
Ik kan ze niet vinden.
De linkerschakelaar is trouwens een PTT (push to talk) en is voor de intercom en het "bakkie" wat er niet op zit.
Rechts zit een schakelaartje met 2 standen, ik geloof "set" en "res"
Het lijkt geen functie te hebben.
Ook zit er een dikke schakelaar met lampje op de kuip wat dus een aan/uit functie lijkt te hebben.

Ksnap ut nie.
Denk dat er ergens een zekeringetje stuk is of zo..
Ik weet dat het een extreem luxe is op een motor, maar als het er op zit, moet het ook werken vind ik.

:]
 
Over lampjes bij de cruise control...
Ik kan ze niet vinden.
De linkerschakelaar is trouwens een PTT (push to talk) en is voor de intercom en het "bakkie" wat er niet op zit.
Rechts zit een schakelaartje met 2 standen, ik geloof "set" en "res"
Het lijkt geen functie te hebben.
Ook zit er een dikke schakelaar met lampje op de kuip wat dus een aan/uit functie lijkt te hebben.

Ksnap ut nie.
Denk dat er ergens een zekeringetje stuk is of zo..
Ik weet dat het een extreem luxe is op een motor, maar als het er op zit, moet het ook werken vind ik.

:]

Set/reset zou inderdaad voor de cruise control moeten zijn. Welk bouwjaar is je Electra?
Misschien kun je een foto plaatsen van de linker en de rechterkant van het stuur.
 
Laatst bewerkt:
De HD is van 1991.
Vandaag kwam ik er achter dat er een zekering van 1A stuk is.
Ik heb geen schema van de HD van dit bouwjaar, maar vermoed dat het iets te maken heeft met de Cruise control.

Nog even nieuwe zekerinen kopen, wordt snel vervolgd.
 
We kunnen niet w8en????
Hij doet het dus nog steeds niet.
De unit bestaat uit een regelunit en een servomotor unit.
Beiden krijgen wel spanning als de schakelaar op de kuip bediend wordt.
Denk aan iets mechanisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan