Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Oproep tot reacties
De vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat bespreekt op 31 januari in een rondetafelgesprek de plannen van het kabinet voor de invoering van de kilometerprijs. Voorafgaand aan dat gesprek geeft de commissie belanghebbenden de gelegenheid om te reageren op de kabinetsvoorstellen. Dat kan via e-mail en per brief. De kamerleden kunnen deze reacties betrekken bij het algemeen overleg met de minister op 6 februari 2008 en bij de verdere toekomstige gedachtewisseling over het kabinetsbesluit Anders Betalen voor Mobiliteit.

Zeker om aan te geven dat motoren een uitzonderingspositie moeten krijgen.

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VW/sub/kilometerprijs.jsp

En nou niet met opmerkingen komen van. "Dat werkt toch niet" en "Ze doen er toch niets mee". Zoveel tijd kost het niet en baat het niet.......... :)
 
Mijn persoonlijke nachtmerrie is dat ze de technologie voor het rekening-rijden (gebaseerd op satelliet-navigatie) ook gaan gebruiken voor de handhaving van de maximum snelheden. :(
 
Ik ga er zeker een stukje over schrijven, vanmiddag. Ik denk wel degelijk dat er hier een hoop invloed op uitgeoefend kan worden.
 
Zeker om aan te geven dat motoren een uitzonderingspositie moeten krijgen.

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VW/sub/kilometerprijs.jsp

En nou niet met opmerkingen komen van. "Dat werkt toch niet" en "Ze doen er toch niets mee". Zoveel tijd kost het niet en baat het niet.......... :)

Ik dacht zal de enquete ff invullen voor het goede doel, maar je moet dus een e-mail of brief sturen. Nou ja heb ik weer wat te doen vandaag op het werk

Je brief/e-mail kun je sturen naar:

U kunt uw mening over de introductie van de kilometerprijs geven door:

een e-mail te zenden aan:reactie.kilometerprijs@tweedekamer.nl of
een brief te sturen aan:

Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
 
Met een beetje geluk waren ze motoren vergeten...


:N



Wat is er nodig voor invoer kilometerprijs?
In 2011 wil het kabinet starten met de introductie van de kilometerprijs voor het vrachtvervoer. Vanaf 2012 wordt dan stapsgewijs gewerkt aan de invoering van de kilometerprijs voor alle weggebruikers, inclusief personenauto’s. In 2016 zal het systeem volledig zijn uitgerold.



O-)
..imho...klein foutje..
ze hebben het over alle weggebruikers....dus ook voetgangers/fietsers/rolatorrakkers/peuter op driewieler!!... :+
 
:N



Wat is er nodig voor invoer kilometerprijs?
In 2011 wil het kabinet starten met de introductie van de kilometerprijs voor het vrachtvervoer. Vanaf 2012 wordt dan stapsgewijs gewerkt aan de invoering van de kilometerprijs voor alle weggebruikers, inclusief personenauto’s. In 2016 zal het systeem volledig zijn uitgerold.



O-)
..imho...klein foutje..
ze hebben het over alle weggebruikers....dus ook voetgangers/fietsers/rolatorrakkers/peuter op driewieler!!... :+



Aangezien (op dit moment) kilometerheffing alleen wordt overwogen voor snelwegen valt dat foutje wel mee ;)
 
Ach nog 8 jaar en dat is de planning nu. waarschijnlijk is er voor 2020 niets operationeel

En dan blijkt waarschijnlijk in 2019 dat het systeem gekraakt kan worden en dat de persoonsgegevens niet op de juiste manier wordt opgeslagen dus dat wordt dan wel 2030 op zijn vroegst denk ik.
 
Mijn mailtje (uhuh!)


Lectori salutem,

het is een prima idee van jullie om een kilometerheffing in te voeren. Dit zal het gebruik van auto's deels tegengaan, en het is een semi-milieuoplossing. Dit omdat mensen sneller de auto zullen laten staan om met de fiets of het openbaar vervoer naar de desbetreffende bestemming te gaan.

Openbaar vervoer
Zelf gebruik ik 3 tot 4 keer per week de trein. Het is redelijk comfortabel, grotendeels omdat ik eerste klas kan reizen, de tweede klas ruimtes zitten vaak bomvol waardoor mensen moeten staan. Dat is spijtig, aangezien er veel vraag is, maar weinig aanbod (wellicht een goed punt om te financieren/ te steunen). De spitsuren zijn belachelijk, het is te druk en je komt de trein amper in. Je krijgt snel het gevoel dat je in een veewagen zit.

Gratis openbaar vervoer zou een goed alternatief zijn. De NS controleert momenteel amper op je treinkaartje, ik heb in een week (4 retourreizen) misschien 1 keer een controle. Bedenk hoeveel zwartrijders hiertussen kunnen zitten. Gratis openbaar vervoer is niet alleen beter voor het milieu, ook zal het enorm gewaardeerd worden door de burger. In Belgie wordt het al deels gedaan, ik heb hier niks dan positieve reacties op gevonden ((lijn)bussen in steden etc).

Motorrijders
Tevens ben ik van mening dat motorrijders buiten beschouwing moeten worden gelaten van de kilometer heffing. Motorrijders hebben vaak hun autorijbewijs al en gaan op pad met de motor als het weer het toelaat (de bikkels die 's winters rijden buiten beschouwing gelaten).

Motorrijders hebben vaak al extra kosten (onderhoud van de motor/banden/ketting etc). Ook is het zo dat de uitstoot een stuk minder is, waar een auto 1 op 6 (extreem) tot 1 op 20 oid rijdt, rijden veel motoren makkelijk 1 op 20 of zuiniger.

Zodra jullie motorrijders buiten de kilometerheffing laten, wekken jullie waarschijnlijk wel enige discussie op bij de gemiddelde autorijder. Zij zullen dit oneerlijk vinden etc. Ik denk dat het een goede keuze is om te doen, motorrijden doe je er vaak 'nog bij'. 9 van de 10 motorrijders zullen ongetwijfelt ook een auto hebben. Sommigen schorsen de auto in de zomer en de motor in de winter, om zo verzekerings-/ belastingkosten te besparen. Velen doen dit echter niet, zij betalen dus vaak het hele jaar dubbel.

Ik hoop dat jullie naar deze mail zullen kijken en er wellicht iets in kunnen vinden wat bij kan dragen tot een beter gebruik van het Openbaar Vervoer en een klein lichtpuntje voor de Motorrijders van Nederland!

 
Laatst bewerkt:
Mijn reactie op het rekening rijden is kort en bondig. Allereerst betaal ik wegenbelasting en daar worden, al het goed is alle wegen van onderhouden en zo nodig nieuw aangelegd. Moet ik nu nog een extra keer gaan betalen om hiervan gebruik te maken. Lijkt mij een beetje onredelijk. Daarnaast welke alternatieven wordt mij geboden om zonder heffing op mijn bestemming te komen. Wegen die momenteel voorzien zijn van een inrijverbod in de spits? O ja de ANWB geeft aan dat als compensatie de BPM op auto's vervalt maar wie zegt dat ik in een nieuwe auto wenst te gaan rijden.

De overheid heeft in het verleden vergeten de economische groei en de daaruit voorvloeiende mobiliteit tijdig op te vangen middels investeringen in wegen en een uitgebreid openbaar vervoerstelsel. In normaal jargon heet dit vissen achter het net.
 
Mijn mailtje (uhuh!)


het is een prima idee van jullie om een kilometerheffing in te voeren. Dit zal het gebruik van auto's deels tegengaan, en het is een semi-milieuoplossing. Dit omdat mensen sneller de auto zullen laten staan

Hebben ze je al verteld dat sinterklaas niet bestaat ?





In iedergeval een mail sturen voor motor rijders want ontkomen aan rekening rijden doen we niet.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we niet een standaard mailtje voor MF hier opzetten, die iemand even in dit topic knalt?
Dan kan iedereen die het ermee eens is dat 'protest-mailtje' even doorsturen. Gewoon even een mailtje welke alleen ingaat op het motorrijders gedeelte.

Of misschien heeft iemand al gemailt, en kunnen we die gebruiken?
 
Hier mijn mailtje

Geachte heer, mevrouw,


Dat de Nederlandse bestuurder meer moet gaan betalen dat staat vast. Daar zijn jullie immers al jaren over bezig. Net als de manier waarop dat geld ge-ind gaat worden. Kosten nog moeite worden gespaard om zowel het idee van kilometerheffing aan het publiek te slijten als om de meest moderne en dure technieken te ontwikelen om het geld te innen.

Ik sel voor om wat de kilometerheffing betreft te kijken naar onze oosterburen. Hier worden de heffingen doorberekend via de brandstofprijzen. Auto's met een hoog verbruik betalen hierdoor automatisch meer dan zuinige voertuigen zoals motoren, scooters of hybride auto's.

Het voordeel van dit systeem is dat het weinig extra investeringen nodig heeft. Dus geen sateliten of dure tolportalen. Daarnaast is de privicy van de gebruiker gegarandeerd en kan het systeem dus nooit misbruikt worden voor andere doeleinden (big brother is wachting you). Het systeem zal ook lastig te kraken zijn.

Door dit systeem toe te passen zullen andere belastingen niet meer gecontrollerd hoeven worden. Subsidie voor zuinige auto's of hybride voertuigen zijn niet meer nodig, de gebruikers van deze voertuigen zien hun subsidies terug in hun benzineverbruik. Dat zelfde geld voor ecotaxen en slurptoeslagen voor milieuvervuilende voertuigen. Wegenbelasting kan afgeschaft worden omdat de gebruiker van de weg betaald door middel van zijn brandstofverbruik. Een ander voordeel is dat toeristen en gasten op doorreis door ons land meteen meebetalen aan de onderhoud van onze wegen.

Hopelijk zal de Nederlandse regering dit vraag stuk opnieuw bekijken en kiezen voor een verstandigen en goedkope oplossing in plaats van een dure high tech visie die ongetwijfeld gekrakt zal worden.

Met vriendelijke groet,


Chrissizeur
 
Ik zou ff een spellingschecker erover halen voordat je het verstuurd.


Edit: the blue one was mij al voor.....
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn mailtje

Geachte heer, mevrouw,


Dat de Nederlandse bestuurder meer moet gaan betalen dat staat vast. Daar zijn jullie immers al jaren over bezig. Net als de manier waarop dat geld ge-ind gaat worden. Kosten nog moeite worden gespaard om zowel het idee van kilometerheffing aan het publiek te slijten als om de meest moderne en dure technieken te ontwikelen om het geld te innen.

...


Hopelijk zal de Nederlandse regering dit vraag stuk opnieuw bekijken en kiezen voor een verstandigen en goedkope oplossing in plaats van een dure high tech visie die ongetwijfeld gekrakt zal worden.

Met vriendelijke groet,


Chrissizeur


Het voordeel hiervan is dat de mensen die dichtbij de grens wonen heerlijk goedkoop kunnen tanken in Belgie of Duitsland. Dit is dan ook gelijk weer een nadeel voor de pomphouders in diezelfde regio. :)
 
Mijn mail:

Geachte commissie en kamerleden,

Graag wil ik in gaan op uw verzoek voor reaktie op de voostellen voor de kilometerheffing.

1. Opzich ben ik niet tegen maar helaas heeft de regering een slechte naam bij mij als het gaat om betrouwbaarheid als het om dit soort zaken gaat. Ik ben van het type een man een man een woord een woord. Dus als een maatregel zoals het kwartje van Kok tijdelijk is dan moet je je aan je woord houden. Ook als er later een ander kabinet zit. Dus uw stelling: "Eerlijkheid. Automobilisten mogen gezamenlijk niet meer gaan betalen"
Moet waar blijken te zijn en niet alleen het eerste jaar.
Daarbij het kwartje is tijdelijk dus laten we de gezamelijke prijs met dat kwartje dalen toch?

2. Wat is nu het doel de file of het milieu en hoef ik dan niets te betalen als er toch een file staat?

3. Motoren belasten het mileu minder op twee vlakken namelijk tijdens produktie en tijden gebruik. Gaan motoren dus navernant minder betalen?

4. Motoren nemen minder plaats in op de weg namelijk de helft van de breedte en ca. 3/4 van de lengte. Daarbij nemen motoren tijdens het file rijden (voor op en na knooppunten en op en af ritten) geen extra ruimte in. Dus het lijkt me logisch dat we ook om die reden minder gaan betalen.

5. U steld als uitgangspunt: "Eerlijkheid. Automobilisten mogen gezamenlijk niet meer gaan betalen" Geld dan ook het uitgangspunt:
" Eerlijkheid. Motorrijders mogen gezamenlijk niet meer gaan betalen"

Met vr. grt,

Hanzzz
 
Hier mijn mailtje

Geachte heer, mevrouw,


Dat de Nederlandse bestuurder meer moet gaan betalen dat staat vast. Daar zijn jullie immers al jaren over bezig. Net als de manier waarop dat geld ge-ind gaat worden. Kosten nog moeite worden gespaard om zowel het idee van kilometerheffing aan het publiek te slijten als om de meest moderne en dure technieken te ontwikelen om het geld te innen.

Ik sel voor om wat de kilometerheffing betreft te kijken naar onze oosterburen. Hier worden de heffingen doorberekend via de brandstofprijzen. Auto's met een hoog verbruik betalen hierdoor automatisch meer dan zuinige voertuigen zoals motoren, scooters of hybride auto's.

Het voordeel van dit systeem is dat het weinig extra investeringen nodig heeft. Dus geen sateliten of dure tolportalen. Daarnaast is de privicy van de gebruiker gegarandeerd en kan het systeem dus nooit misbruikt worden voor andere doeleinden (big brother is wachting you). Het systeem zal ook lastig te kraken zijn.

Door dit systeem toe te passen zullen andere belastingen niet meer gecontrollerd hoeven worden. Subsidie voor zuinige auto's of hybride voertuigen zijn niet meer nodig, de gebruikers van deze voertuigen zien hun subsidies terug in hun benzineverbruik. Dat zelfde geld voor ecotaxen en slurptoeslagen voor milieuvervuilende voertuigen. Wegenbelasting kan afgeschaft worden omdat de gebruiker van de weg betaald door middel van zijn brandstofverbruik. Een ander voordeel is dat toeristen en gasten op doorreis door ons land meteen meebetalen aan de onderhoud van onze wegen.

Hopelijk zal de Nederlandse regering dit vraag stuk opnieuw bekijken en kiezen voor een verstandigen en goedkope oplossing in plaats van een dure high tech visie die ongetwijfeld gekrakt zal worden.

Met vriendelijke groet,


Chrissizeur


deden ze dat niet al dan? :o

nvm, benzine hier is gewoon duur -O-
En inderdaad, als ze de benzineprijzen nog verder omhoog gaan schoppen zullen vele mensen (waaronder ikzelf) gewoon naar belgië of duitsland rijden om daar te tanken....
In de regio's waar mensen makkelijk in het buitenland kunnen tanken is de benzine sowieso al goedkoper (ja echt!), dus mensen in de randstad worden dubbel zo hard genaaid, dure benzine en geen kans om even over de grens "een tankje te pikken".

Wat kilometerheffing betreft... ik hoop dat ze rekening houden met de motorrijder, anders is het voordeel van motorrijden ook vlug weg (economisch dan); nu is de belasting tenminste een stuk lager dan dat voor een auto, met kilometerheffing kon dat nog wel eens gaan tegenvallen :o .

Ook ben ik bang dat de regionale wegen compleet verstopt raken als er alleen op de snelweg kilometerheffing gerekend wordt, het zou namelijk een reden zijn om de snelweg te mijden.. (waarschijnlijk ook precies de bedoeling van de kilometerheffing, snelwegen ontlasten door de regionale wegen goedkoper te maken? (of is dit weer een gevalletje sinterklaas bestaat niet?))

Ik hoop in ieder geval dat de motorrijder een beetje ontzien wordt, aangezien wij toch al nauwelijks tot niet bijdragen aan het fileprobleem (hell, zet iedereen op een motor en :W :W fileprobleem :+ ).

Oh, en als laatste hoop ik toch echt dat ze carpoolen eens wat aantrekkelijker gaan maken, met speciale carpoolstroken voor als je niet in je eentje in je benzineslurpende glanzend leaseblik zit.... word echt ziek van hoeveel mensen in hun eentje in de auto zitten terwijl er om hem heen een heleboel mensen zijn die naar hetzelfde bedrijf/bedrijventerrein moeten.

my 2 cents..... (is wat langer geworden dan geplanned, zal me ook eens buigen over een mailtje... :P )
 
Heb je het al verstuurd, of kun je de spellingscontrole er nog even langs halen? Er zitten namelijk een aantal foutjes in. [/opbouwende kritiek]


En


Ik zou ff een spellingschecker erover halen voordat je het verstuurd.


Edit: the blue one was mij al voor.....


Bedankt, maar helaas ben ik eer eentje van eerst doen en dan bedenken. Dus ondanks de opbouwende kritiek heeft het niet geholpen, toch bedankt beide.

Zeur
 
Het voordeel hiervan is dat de mensen die dichtbij de grens wonen heerlijk goedkoop kunnen tanken in Belgie of Duitsland. Dit is dan ook gelijk weer een nadeel voor de pomphouders in diezelfde regio. :)

Klopt wat je zegt. Het vreemde is alleen dat de benzine in Duitsland zonder kwartje van Kok en milieuheffingen net zo duur is als in Nederland. Het grote verschil is dat in Duitsland de wegenbelasting, of iets wat er voor doorgaat, wel in die prijs is inbegrepen. Als het in Duitsland op deze manier werkt moet dat ook hier kunnen (hoop ik).

Hoe de situatie in Belgie is weet ik niet, maar die zullen vast ook wel iets van wegenbelastig hebben (of baantax ;) )

Misschien is het een optie om de gehele benzine prijs gelijk te trekken in Europa O-) , wat zal Nederland dan een hoop geld mislopen.

Chrissizeur
 
Volgens mij vragen ze niet echt om alternatieven of meningen (het besluit is immers al genomen), maar vragen ze meer om input, zodat ze geen dingen gaan vergeten...
 
Volgens mij vragen ze niet echt om alternatieven of meningen (het besluit is immers al genomen), maar vragen ze meer om input, zodat ze geen dingen gaan vergeten...

:^



"sapperdeflap ja, die motoren moeten we ook nog inpassen. Goed dat we toch nog enkele van die honderden brieven hebben gelezen."
 
Terug
Bovenaan Onderaan