Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
As promised *D

full
 
ik mis nog een klein blauw vakje op een zekere plek
verder een mooie fiets dat zeker!

btw is de TS al naar africa of zo
 
Mooie koffers indeed ik heb eindelijk wat photo's, kheb er een grote zwarte koffer (kappa) opzitten, met ruimte voor 2 helmen (ideaal als k met een maat de stad in ga). Ik heb een zwarte AT, dus dan komt die zwarte koffer wel uit ^^

158754115_6_lHr3.jpeg


158754116_6_RgVr.jpeg


En hiero mijn nieuwe trots, de laser produro... prrrrrrr (niet op het beeld letten natuurlijk ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=J6_DNi7GY14
 
In het zwart is hij ook héél erg mooi :P

Volgens mij klinkt zo'n pro duro wel heel aardig, jammer dat je in zo'n filmpje niet de lage tonen hoort en dat juist de hoge erg versterkt worden.
Zou dat wel eens in het echie willen horen, dan weet ik of ik moet gaan sparen :9~
 
Mooie koffers indeed ik heb eindelijk wat photo's, kheb er een grote zwarte koffer (kappa) opzitten, met ruimte voor 2 helmen (ideaal als k met een maat de stad in ga). Ik heb een zwarte AT, dus dan komt die zwarte koffer wel uit ^^

[http://85.17.151.41/158750001-158800000/158754101-158754200/158754115_6_lHr3.jpeg (afbeelding)]

[http://85.17.151.41/158750001-158800000/158754101-158754200/158754116_6_RgVr.jpeg (afbeelding)]

En hiero mijn nieuwe trots, de laser produro... prrrrrrr (niet op het beeld letten natuurlijk ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=J6_DNi7GY14

mooi ding ,, leuk geluid ......

als je nog meer filmpjes heb
 
In het zwart is hij ook héél erg mooi :P

Volgens mij klinkt zo'n pro duro wel heel aardig, jammer dat je in zo'n filmpje niet de lage tonen hoort en dat juist de hoge erg versterkt worden.
Zou dat wel eens in het echie willen horen, dan weet ik of ik moet gaan sparen :9~~

Hehe, ik zal op zondag aanwezig zijn bij de motor beurs in utrecht, zijn niet zo heel veel zwarte AT's met laser uitlaat waar k vanaf weet :) en daarnaast bennik ruim 2 meter lang dus val wel op in de menigte ;) als je m ziet blehr FF dan starten we FF :P dan kan je horen hoe bruut hij is :)

Ik ben aan het zoeken naar de ideale manier om wat filmpjes al rijdend te maken. vind een camera in de hand wat link, dus denk dat een passagier met camera afzetten en der dan langs rijden de beste optie is ^^ *D

heb er nog geen valbeugels opzitten, dus een camera daarop past ook niet en wil zo min mogelijk " wind geruis" erbij hebben, ideeen zijn welkom :)
 
Ik ga vrijdags naar de beurs, dus dat gaat hem niet worden :N

Ik ben op MP bezig met die Pro Duro die er op staat in H.I.A., maar die piechem weet niet eens of het de street de sport is.. en ik weiger om te lappen voor een uitlaat die klinkt als een originele, en daarbij vraagt ie er ook een beste prijs voor, en het ding is niet eens mooi meer B|

En budgettair gezien zit een nieuwe er nu nog FF niet in... ik ben net begonnen met rijden, en zit al over dik over de 6 rood, en ik had een budget van 5 :X

Filmpies kan je idd het beste maken vanaf de kant als je langsrijdt, nadeel van filmpjes vind ik altijd dat het echte laag eruit gefilterd wordt.. en da's nou psies wat je wilt horen |(
Met dit soort weer zou ik zowieso FF wachten als je geen wind wilt horen..

Is de Maastunnel niks ?? })
Offuhhh.. wadaggie van het onderdoortje van Leidschendam naar Wassenaar ?? :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vrijdags naar de beurs, dus dat gaat hem niet worden :N

Ik ben op MP bezig met die Pro Duro die er op staat in H.I.A., maar die piechem weet niet eens of het de street de sport is.. en ik weiger om te lappen voor een uitlaat die klinkt als een originele, en daarbij vraagt ie er ook een beste prijs voor, en het ding is niet eens mooi meer B|

En budgettair gezien zit een nieuwe er nu nog FF niet in... ik ben net begonnen met rijden, en zit al over dik over de 6 rood, en ik had een budget van 5 :X

Filmpies kan je idd het beste maken vanaf de kant als je langsrijdt, nadeel van filmpjes vind ik altijd dat het echte laag eruit gefilterd wordt.. en da's nou psies wat je wilt horen |(
Met dit soort weer zou ik zowieso FF wachten als je geen wind wilt horen..

Is de Maastunnel niks ?? })
Offuhhh.. wadaggie van het onderdoortje van Leidschendam naar Wassenaar ?? :P

allemaal net FF uit de route ;) ik werk in hartje utrecht (naast station) dus heb een aantal mooie tunnels voor de deur :D en t was echt heerlijk weer vanmorgen en nu nog beter :D dus denk dat t allemaal iig wel goed komt.

maar naast uitlaat nog wensen voor de motor? (Of ben ik de enigste die constant ant zoeken is naar verbeteringen?)
 
Uhuh.. nou.. heb je FF ??? :+

Om te beginnen een complete onderhoudsupdate, ik heb hem net een paar weekjes, en ik weet niets van het ding qua onderhoudshistorie, binnenkort gaat ie onder het mes, en krijgt ie gewoon alles wat ie nodig heeft..

wishlist tot nu toe : ietsie meer geluid, Touratech of iig een ander zadel, 2e koplamp FF doorlussen, 12 Volt erop maken voor Mr DomDom, evt icm een custom dash, en veeeel RVS vervangingsdelen .. Ow.. enneehhh :P die touratech valbeugel is ook wel erg mooi.
Ik heb ook nog plannen met de verlichting, maar ben er nog niet helemaal uit wat... ideëen te over in ieder geval ;)
 
Opoe, opzouten })

Ik zie op de weg vaak zat AT's rijden, waarom posten die hier niet ?? :+

Van het weekend tijdens de BAT een vette smakker gemaakt (op het asfalt GRMBL), behalve de valbeugel en wat rafeltjes aan de handkap weinig schade aan de AT. Wel mijn 4 maanden oude Shoei Hornet DS afgeschreven, ik viel nogal onzacht plat op mijn achterhoofd, dus dat was per direkt weggooi... dure grap dus toch nog... :/

Ik heb net mijn nieuwe opgehaald bij GH en alles overgebouwd, dus we kunnen weer lekker :]
 
Sinds een goeie maand rij ik met deze rond....
Had een TDM900 waarvan ik heel tevreden was (had mijn ouwe 2002 TDM900 met 72.000km ingeruild voor een nieuwe in 2005) maar ik wou meer off-road rijden en daarvoor is de TDM echt niet geschikt |( .

Dan op zoek gegaan naar een alternatief....
Getwijfeld tussen een AT en een Super Ténéré en uiteindelijk is het onderstaande geworden. 67.000km op de teller maar de AT heeft een reputatie om makkelijk het dubbele te halen, dus :9 .

Al aan het plannen om volgend voorjaar naar Roemenië ofzo te trekken :] :} .


AT06.jpg




AT05.jpg




AT04.jpg
 
Sinds een goeie maand rij ik met deze rond....
Had een TDM900 waarvan ik heel tevreden was (had mijn ouwe 2002 TDM900 met 72.000km ingeruild voor een nieuwe in 2005) maar ik wou meer off-road rijden en daarvoor is de TDM echt niet geschikt |( .

Dan op zoek gegaan naar een alternatief....
Getwijfeld tussen een AT en een Super Ténéré en uiteindelijk is het onderstaande geworden. 67.000km op de teller maar de AT heeft een reputatie om makkelijk het dubbele te halen, dus :9 .

Al aan het plannen om volgend voorjaar naar Roemenië ofzo te trekken :] :} .


[http://users.telenet.be/sterreke/Moto/AT06.jpg (afbeelding)]



[http://users.telenet.be/sterreke/Moto/AT05.jpg (afbeelding)]



[http://users.telenet.be/sterreke/Moto/AT04.jpg (afbeelding)]


Mooi ding ,, ziet er goed uit.
 
It wasn't me, ik zat braaf bij opa en oma vandaag, en omdat frou geen zin had om te bikkelen, nog met het koekblik ook B|

Beste wensen iedereen hier trouwens *O*
 
Upppppp post....

Waar o waar hangen al die Twinpiloten hier op MF uit ???

Er rijden er zat rond, alleen laat de vertegenwoordiging hier op MF nogal wat te wensen over -O-

De mijne heeft de winter weer zonder ook maar een halve klap te missen overleefd, we zijn niet eens gevallen :P
 
Upppppp post....

Waar o waar hangen al die Twinpiloten hier op MF uit ???
Er rijden er zat rond, alleen laat de vertegenwoordiging hier op MF nogal wat te wensen over -O-

De mijne heeft de winter weer zonder ook maar een halve klap te missen overleefd, we zijn niet eens gevallen :P

Geen idee, ik weet wel dat de gemiddelde AT rijder niet in een hokje past
er rijd echt iedereen op ,, ik ken een aantal dames die naar mijn idee wat aan de korte kant zijn en bomen van kerels en alles er tussen in....

er zitten een hoop bij transalpclub.nl , maar goed de laatste zijn in 2002 op kenteken gezet ,, maar de meeste zijn nu toch wel een een jaar of 10 a 12 a 15
maar er zijn er ook bij uit de eerste jaren ,,, het is een cultfiets aan het worden......

ik heb de AT al een week of 6 in het hok staan ,, heb een stevig voorholte & oorontsteking ,,, het gaat nu wel beter , werk ook al weer maar wil eerst van die verkoudheid af zijn wil ik gaan rijden.....

Honda brengt ook geen nieuwe AT uit ,, terwijl de trend voorzichtig de all road kant op gaat ,, men ontdekt dat 4 cilinder en 120+ pk wel leuk is maar niet bruikbaar
ik ken zat mensen die sport en toerfietsen omruilen voor een all road
en bij honda zitten ze letterlijk te slapen |(

en aangezien de TA maar zo zo is ontvangen......
rijd best leuk, maar is het net niet ,, verkeerde concessie om ook meer kleine mensen aan te kunnen trekken maar die lopen bij het horen van TA gelijk weg ,, hoog ding etc
terwijl de hard TA & AT rijder baalt van het 19" ipv 21" voorwiel en het niet zo lekker kunnen staan .....
 
Ik weet het :/

Je moet natuurlijk ook niet over het hoofd gluren dat de TransAlp nooit is gemaakt om Offroad mee te doen, maar meer als de wat meer weg geschikte versie van de Twin, terwijl de Twin zijn roots toch meer in de Rally scene ligt, en waar hij ook zijn cult status aan te danken heeft.

Als honda zo doorgaat, laten ze zich uit een marktaandeel bonjouren wat groeiende is, en kunnen ze straks nooit meer de strijd aan met de concurrenten, zowieso wordt de échte allroad markt nu al een tijdje gedomineerd door dat oranje spul, en eerlijk is eerlijk; ik geloof nooit dat Honda iets op de markt gaat/kan brengen wat de KTM Adventure kan kloppen, en dat is toch waar we het over hebben.
Als mijn AT over heeeel, heeel veel jaren het loodje legt, ben ik erg bang dat ik ook aan het oranje ga...

Offf.. Honda moet tegen die tijd het (m.i.) onmogelijke hebben gepresteerd...

Ik heb na het elke dag kijken (en luisteren :9~ ) van Dé Dakar, en de Africa Rally trouwens besloten dat ik het stofzuiger geluid van de Twin zat was, en de Laser er weer onder geschroefd.. sorry buren, maar zonder gebrul is het toch een beetje een halve brommert :/
Nu gromt en grauwt hij weer zoals het hoort })
 
Ik weet het :/

Je moet natuurlijk ook niet over het hoofd gluren dat de TransAlp nooit is gemaakt om Offroad mee te doen, maar meer als de wat meer weg geschikte versie van de Twin, terwijl de Twin zijn roots toch meer in de Rally scene ligt, en waar hij ook zijn cult status aan te danken heeft.

Als honda zo doorgaat, laten ze zich uit een marktaandeel bonjouren wat groeiende is, en kunnen ze straks nooit meer de strijd aan met de concurrenten, zowieso wordt de échte allroad markt nu al een tijdje gedomineerd door dat oranje spul, en eerlijk is eerlijk; ik geloof nooit dat Honda iets op de markt gaat/kan brengen wat de KTM Adventure kan kloppen, en dat is toch waar we het over hebben.
Als mijn AT over heeeel, heeel veel jaren het loodje legt, ben ik erg bang dat ik ook aan het oranje ga...

Offf.. Honda moet tegen die tijd het (m.i.) onmogelijke hebben gepresteerd...

Ik heb na het elke dag kijken (en luisteren :9~ ) van Dé Dakar, en de Africa Rally trouwens besloten dat ik het stofzuiger geluid van de Twin zat was, en de Laser er weer onder geschroefd.. sorry buren, maar zonder gebrul is het toch een beetje een halve brommert :/
Nu gromt en grauwt hij weer zoals het hoort })

wat ik met de AT kan kon ik eigenlijk ook wel met de TA , al moet ik wel zeggen dat de gewicht verdeling beter is en het frame stijver .......
de TA is beweeglijker dan de AT , maar die is makkelijker op hoge snelheden en is een door ontwikkelde TA ,

Maar ik ben het met je eens dat als je nu nieuw of erg jong off/all road zal het oranje moeten worden of een F800GS .......

Ik zie het ook zwaar in dat Honda niet met KTM competief materiaal komt , terwijl ze wel de know how hebben ,, een goede naam om te kunnen scoren (markt) en geen afdoende modellen .....
 
Tsja, ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit op een TA heb gereden; ik heb een keertje op de verhoogde TA van Ad Mies gezeten (die gele), en dat voelde aan of hij net aan groot genoeg was, ik ben nl nogal lang en wat steviger gebouwd zeg maar... geen fiets voor mij dus.. De AT zit me als gegoten, en daar heb ik nog plannen zat mee, dus daar kan ik nog wel even mee vooruit *D

Er was trouwens op TCN pas een topic waarin een (waarschijnlijke) nieuwe versie van de AT werd getoond, maar dat was net een uit de kluiten gewassen nieuwe TA, en dan ga ik toch echt passen..
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor jullie AT rijders. Hoeveel toeren rij je als je 100 en 120 kmph rijdt? en ervaar je dat als storend?
Ik vind AT super mooi maar twijfel omdat ik een motor ga kopen voor woon werk verkeer en best veel snelweg rij (ca. 55km per dag)

Thanks,
Rien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan