Velgen spuiten

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.489
968
Hoogezand
Ik wil de velgen van mijn zx-7r laten spuiten, maar hoor hier nogal verschillende verhalen (en kosten) over. Ze moeten Kawa groen worden
Aanbieder 1: Die spuit er gewoon autolak en vervolgens blanke lak over voor € 100 (beide velgen). Dit is bij een gerenomeerd autoschade herstel bedrijf. De man wist mij te vertellen dat ze dit vaker gedaan hebben, dus daar vertrou ik dan maar op. Op mijn vraag naar beschadigingen bij het monteren van de band was het antwoord dat dat aan de gene ligt die hem monteerd, kan ik ook nog wel inkomen.

Aanbieder 2: Een motorspuiter. Hmm velgen?? In groen?? Heb ze liever niet maar als je het perse wil, moet je ze maar brengen. Enigzins verbaasd toch maar even gevraagd wat het zou gaan kosten: € 300 meneer! Als ik hem vervolgens vraag waar die prijs inzit krijg ik de volgende uitleg: Kawa groen is van zichzelf erg doorschijnend, ik moet er dus eerst wit onder spuiten en daarna nog een blanke lak eronder. Die lagen moeten zooo dun aangebracht worden, dat is een preciesie klusje wat tijd kost.
Ik heb hem het verhaal van aanbieder 1 verteld, maar dat kon volgens hem niet omdat de verf er bij het monteren van de band in grote stukken af zou bladeren.

Wie heeft zijn velgen ook eens laten spuiten?? En op welke manier. Wil het uiteraard wel goed hebben, maar vind het een beste prijs. In beide gevallen lever ik ze zonder band en geschuurd aan?

Arnold


toch een heeeel verhaal geworden.....
 
Ooit de velgen van mijn Vepa PK 50 gedaan... maar denk nie dat je daar op zit te wachten... ;) Die deed ik zelf met een spuitbusje met autolak en iedere keer dat ik de band er af haalde dan begon deze lak te bladderen. maar das dan zelf gedaan en spuitbuslak.
 
banden monteren is een ondergeschoven kind bij de gemiddelde dealer.
Het moet in pakmbeet 1 minuut anders is de winst weg, en oh shit ja nog balanceren ook.....
het verhaal van wit onder kawa groen is zeker voor de puristische spuiter een must, het maakt de kleur veel levendiger.
Daarbij komt dat wielen spuiten een lastig werkje is, je moet de wielen van 2 kanten spuiten, en dan vallen de spettertjes tussen de spaken door op de andere kant, waar je je dus net niet op staat te concentreren.....
draaiend op spannen/ liggend/staand het het allemaal net niet.
 
My 2 cents

Poedercoaten is vaak harder dan spuiten.

Bij de bandenboer verkloten ze toch vaak je lak.

Velgen in kleur van de fiets is erg lelijk als het de kleur net niet is. En die kans heb je nogal eens als je het zo doet als jij dat wilt doen.

Advies: kies een andere kleur en laat poedercoaten
 
Laatst bewerkt:
Kom jij nog bij Safe?

Ja.

Natuurlijk zijn er veel negatieve dingen over te zeggen, maar ze hebben nog steeds af en toe mooie motorfietsen staan (zoals elke dealer). Grote voorraad onderdelen, die anderen moeten bestellen, groot assortiment kleding e.d.

Maar je moet niet verwachten dat de mensen die er lopen je als klant behandelen :r . Nou kom ik er al sinds mijn 18e (eeuwen geleden), dus ik ken er ook een paar mensen, dat scheelt.
 
Ah. Kwou net zeggen: je gaat daar toch geen motor kopen he?

Voor de mensen die dit statement willen ontstrijden:
1. Safe (en ook andere grote dealers) hebben een showroom en voorraad waar je U tegen zegt.
2. Er lopen heel veel mensen rond bij deze dealers. Ook als het niet druk is.
3. Showroom kost veel geld.
4. Mensen die "niets " doen kosten heel veel geld
5. Voorraad kost heel veel geld

Wie denk je dat die extra kosten betaalt?
 
Ah. Kwou net zeggen: je gaat daar toch geen motor kopen he?

Voor de mensen die dit statement willen ontstrijden:
1. Safe (en ook andere grote dealers) hebben een showroom en voorraad waar je U tegen zegt.
2. Er lopen heel veel mensen rond bij deze dealers. Ook als het niet druk is.
3. Showroom kost veel geld.
4. Mensen die "niets " doen kosten heel veel geld
5. Voorraad kost heel veel geld

Wie denk je dat die extra kosten betaalt?

Maar als dan bij de kleinere dealers nagenoeg dezelfde motoren voor dezelfde prijzen staan, wie is dan de echte oplichter? :)

Ik heb mijn op-één-na-laatste drie motoren bij Safe Rotterdam gekocht, maar tevredenheid, ook vwbt de garantie enzo. Wel even opletten als ze je een afleverbeurt beloven, want dat stelt niet zoveel voor, maar dat is IMHO bij de meeste andere dealers ook zo.

Wel erg off-topic allemaal, dus nog even een on-topic opmerking:

Die ZX-7R van jou is zo onderhand wel heel erg mooi aan het worden Arnold. Ik hoop 'm nog eens in het wild te spotten. Als je goed geholpen wil worden met advies, moet je Roland Meerman in Ridderkerk eens bellen. Die heeft echt verstand van motors spuiten...
 
ik heb mijn wielen laten poederlakken voor 80 euro :) de 2 dus hé.
wel in't rood.
je moet dan wel kiezen tss de voor hande zijnde kleuren maar zo'n probleem lijkt me dat niet. die mannen hebben meestal nogal wa kleurtjes.
en ti's veel beter bestand tegen steenslag dan spuiten.
 
Spuiter 2 heeft gelijk.
Groen dekt slecht net als rood en geel.

Zoals ik op de foto zie heb je zwarte velgen en dat is klote.

Eerst moet er een lichte onderlaag worden gespoten.
Maar dat kan gewoon met een lichte kleur grondlak gedaan worden.

Meestal zitten er wat beschadigingen op de velg.
Diepe puntjes kun je het beste eerst plamuren en dan schuren en dan pas de grondlak erover.
Dan moet de velg nog goed geschuurd worden.
Hier gaat veel tijd in zitten.


Daarna watergedragen groen lak.
En daar over heen 1 of 2 lage blanke lak.
Niet te dik want dan krijg je zakkers.
 
t'is in aarschot (belgie, spijtig genoeg voor de meeste van jullie)
annibel coating, effe zoeken in de gouden gids want adres en telnr heb ik ni direct bij de hand :)
was inderdaad wel redelijk goedkoop, hebbe me trouwens vergist, was maar 20 euro per velg :? kon ik ze echt ni voor spuiten.
en t'is redelijk goed gedaan.
bij nauwkeurig kijken heb ik een paar kleine dingetjes gevonden, maar jre moet al van dichtbij gaan zien, en dan nog.
voor da geld zeker ni slecht gesteld.
mits wat zoeken vind je wel kleine lakkerijen die je voor een prijsje kunnen depaneren :)
 
Ik heb net ook velgen voor een vriend van me laten poederlakken , was van een suzuki en moesten in het fel geel .
Deze werden gezandstraald en dan gepoederlakt voor 62 euro per velg
als je wil kan ik je het adres geven , laat even iets weten dan
mvg
 
Velgen laten poedercoaten kan bij Piet Dam Bandenservice in Strijen, net onder Rotterdam. Die Man coat veel autovelgen en zit niet te springen om motorvelgen maar werkt bijzonder netjes. Het enige wat je moet doen is je niet te coaten gaten afstoppen en vetvrij maken. Hij straalt je velgen en coat ze in een normale kleur voor 60 euro. Zwart og grijs was volgens mij 50 euro. Z'n telefoonnr? Kijk effe in de gids...

Groeten,
Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan