lichtere koppeling Volusia?

erno1

Rookie
12 jun 2006
17
0
Belgie
Hallo allemaal,

ik zit met het volgende probleem. Ik ben verleden motorseizoen gestopt met een overbelaste linkse pols, telkens als ik de koppeling in kneep deed mijn pols verschrikkelijk pijn. Ik heb hem, op raad van de dokter, 4 maand laten rusten. Nu kreeg ik gisteren op mijn eerste rit na een paar km terug last van mijn pols. Nu wou ik is vragen of het mogelijk is of de koppeling verlicht kan worden en of de zitpositie er mee te maken heeft?
Ik heb namelijk een fat flyer stuur er op staan en moet dus redelijk ver grijpen naar mijn handvaten. Ik ga zoizo wel lang de dokter om mijn pols verder te laten onderzoeken want in het begin had ik het wel niet met deze motor maar ik ben toch benieuwd naar jullie antwoorden.
Misschien helpt het als ik mijn hendel wat meer omhoog zet?


Alvast bedankt

Groeten
Erno
 
Om te beginnen moet je die Volusia eens laten staan; 'ding is van je pa, dus een grote venten-motor.

Ten tweede, ja, de houding van je polsen tov het stuur zijn bepalend. Dus iom Pa maar eens een paar andere stuurtjes proberen kan nooit geen kwaad.

Ten derde, er zijn 'easy clutch' achtige aparaten in de handel waar je wellicht iets mee kan (google maar eens).

succes.
 
Om te beginnen moet je die Volusia eens laten staan; 'ding is van je pa, dus een grote venten-motor.

Ten tweede, ja, de houding van je polsen tov het stuur zijn bepalend. Dus iom Pa maar eens een paar andere stuurtjes proberen kan nooit geen kwaad.

Ten derde, er zijn 'easy clutch' achtige aparaten in de handel waar je wellicht iets mee kan (google maar eens).

succes.

Om te beginnen, ik heb men eigen volusia dus die belachelijk opmerking van grote venten motor zou ik maar snel achterwege laten.

ten tweede: ik zal misschien best is beginnen experimeteren met de stand van de hendels dan?

ten derde: bedankt, daar ga ik is verder achter zoeken ;o)
 
Zohoooo, poeh poeh!!

Dus (je eigen) Volusia is geen grote venten-motor?

_O-:Y

Nee het gaat me over het stuk dat ik dat ding moet laten staan of anders leg je het me maar is beter uit.


Hier moet ik blijkbaar niet zijn om een serieus antwoord te krijgen :N zonde
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat het gezegde was dat er geen domme vragen waren alleen domme antwoorden.

Het is door zo een antwoorden dat veel mensen afhaken op een forum hoor en dat ze hun informatie wel ergens anders halen. Laat alsjeblieft die domme opmerkingen toch is, ik zit op meerdere forums maar er wordt nergens zo hard een topic verbrod als hier.

Als je niks zinnigs weet laat het dan, gelukkig zijn er nog een paar die wel helpen.

Dat het dient om gemakkelijker te koppelen weet ik ook wel maar wat er juist aan veranderd waardoor het zo licht koppelt is de vraag.
 
Erno, wat maak jij je druk.......je realiseert je misschien te weinig dat er bovenaan een klein Zoeken staat.

"Uiteindelijk is het probleem verholpen door een easy-clutch te plaatsen. Dit is een eenvoudig hefboom-systeempje dat de nodige kracht met bijna de helft verminderd. De positie blijft dus voor alle duidelijkheid dezelfd. Alleen de nodige kracht verandert. Voor mijn vriendin bleek dit voldoende.

Ik zou dit durven aanraden. Als je er vragen over hebt mail je me maar.

De easy-clutch wordt in Nederland verdeeld door Splash-design en kost iets van een 30 euro."

Dit vond ik na 3 seconden......dus ..... zoek eerst even zelf eer je begint met de zoveelste zelfde vraag......
Succes met de oplossing voor een lichtere koppeling.

Deze vraag was meer thuis in Techniek.......het heeft namelijk niks met choppers te maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Erno, wat maak jij je druk.......je realiseert je misschien te weinig dat er bovenaan een klein Zoeken staat.

"Uiteindelijk is het probleem verholpen door een easy-clutch te plaatsen. Dit is een eenvoudig hefboom-systeempje dat de nodige kracht met bijna de helft verminderd. De positie blijft dus voor alle duidelijkheid dezelfd. Alleen de nodige kracht verandert. Voor mijn vriendin bleek dit voldoende.

Ik zou dit durven aanraden. Als je er vragen over hebt mail je me maar.

De easy-clutch wordt in Nederland verdeeld door Splash-design en kost iets van een 30 euro."

Dit vond ik na 3 seconden......dus ..... zoek eerst even zelf eer je begint met de zoveelste zelfde vraag......
Succes met de oplossing voor een lichtere koppeling.

Deze vraag was meer thuis in Techniek.......het heeft namelijk niks met choppers te maken ;)


ik heb al ff rond gegoogled voor ik hier de vraag stelde maar ik wou ook enkele andere tips buiten enkel die easy clutch.
Het kon goed zijn dat er simpelere trucs waren die ik eerst kon uitproberen voor ik stukken ging bestellen. Dat stuur is er opgezet door de vorige eigenaar en misschien stond het wel niet goed voor mij dan bv.

maar zeker toch bedankt voor ja antwoord. monteer je dat hele grijze blok bij aan je stuur of valt het bijna niet op?

groeten

Erno

PS achteraf bekeken had het ook beter bij techniek gestaan sorry daarvoor :$
 
Hoi, weet niet of j die laatste vraag aan mij stelt? daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik had gekeken bij Techniek; Jobbe heeft daar op 27 december jl. een vraag gesteld: Koppelingshendel te ver van handvat (Thundercat) & daar had ik die zinssnede uitgehaald. Hele topic is iets van 2 pagina's.

Staan ook nog adressen e.d. vermeld.

Suc6 :)
 
Hoi, weet niet of j die laatste vraag aan mij stelt? daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik had gekeken bij Techniek; Jobbe heeft daar op 27 december jl. een vraag gesteld: Koppelingshendel te ver van handvat (Thundercat) & daar had ik die zinssnede uitgehaald. Hele topic is iets van 2 pagina's.

Staan ook nog adressen e.d. vermeld.

Suc6 :)

Ah ok dat had ik niet direct door, ik heb het topic gelezen ja, ik zal het dan is vragen aan mensen in dat topic.

Hartelijk bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan