Gilera GP 800

Arjen9

Rookie
2 aug 2006
29
0
Hallo,

Met wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat de Gp 800 leverbaar wordt in maart van dit jaar.

Op de site van Gilera og Piaggio kom ik er niets over te weet. Weet iemand welke dealers de Gilera gaan verkopen , waneer en levertijd?

Staat de GP 800 op de aanstaande motorbeurs in Utrecht?
 
Staat de GP 800 op de aanstaande motorbeurs in Utrecht?

Ik zou zeggen van niet. Ik ben er vorig jaar geweest en kwa motorscooters was het helemaal niks. Ja, er stonden een paar T-Maxen en heel voorspelbaar de Burgmans. Vorig jaar was de introductie van de SportCity en de SH300, je zou zeggen dat er dan importeurs zijn die dat daar enthousiast laten zien, maar niks van dat alles. Er is gewoon niet zoveel ruimte voor importeurs, het overgrote deel is gewoon handelaar. Het gaat puur om de omzet van de meestverkochte modellen, en het is hier nou eenmaal niet Italie. Als het om noviteiten op motorscootergebied gaat dan moet je niet op de Motorbeurs zijn, dat is echt een beurs voor ofwel 'easy rider-types' of hele snelle jongens. En er is altijd een ruime keuze aan hillbilly redneck accessoires. Ik ga er nooit meer naartoe.
 
Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer ga [je weet nooit of de organisators het licht zullen zien ] maar tot nu toe kreeg ik altijd de indruk dat kwa publiek de vmbo een schoolreisje had georganiseerd en als begeleiders hun vaders hadden meegenomen: de jochies kwijlen bij de gepimpte R1's en hun vaders bij de door het extra chroom door de veren zakkende nep-Harley's }) .
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Maru
Mhhh, ben toch van plan om te gaan. Kaartje kost de kop niet. Maar 2 jaar gelden (was ik voor het laatst) vond ik het persoonlijk ook minder.

Wil een nieuwe helm kopen. Mijn integraal is alweer wat jaartjes oud. Nu ik een scooter rij, vind ik een open helm met vizier er beter bij passen. :)

Msh
 
Mensen, mensen,

Wat jullie eens moeten doen is volgend jaar naar het auto en motosalon komen in de Heizelpaleizen in Brussel. Makkelijk te bereiken ook met de trein en er staat werkelijk elke motorscooter die je je kan inbeelden.

Een beurs om u tegen te zeggen en op de twee volledige paleizen die volledig aan de motoren zijn gewijd kan je gerust een halve dag in rondlopen zonder dat je de indruk krijgt uitgekeken te zijn.

Zeker eens doen.
 
Whimper,

wanneer is die beurs normaal en wordt die elk jaar georganiseer?

Elk jaar kan je naar de Heizelpaleizen (aan het Atomium Brussel) en het wordt elk jaar georganiseerd met afwisselend per jaar een Bedrijfsautosalon en een autosalon.

Dit jaar was het dus van 17-27januari het (personen) autosalon. Er zijn 12 zalen (paleizen) waar de auto's tentoongesteld zijn. Twee zalen zijn enkel en alleen voor de motoren en alles wat ermee te maken heeft.

Ik weet niet exact wat de oppervlakte is van zo'n paleis maar alle bekende merken staan er werkelijk met al hun verschillende modellen. Dus als je wil vergelijken is dit wel de plek waar je moet zijn. Ik zou er, als ik alleen zou gaan, zeker een halve dag in rond kunnen lopen.

Per autosalon (personenauto's) komen er ongeveer een 700.000 bezoekers dus dat is heel wat natuurlijk.

Volgend jaar is het dus het bedrijfswagenssalon maar de motoren staan er dan ook hoor. Dat maakt niets uit.

Zelfs voor de Nederlanders is het een uitgelezen plek om eens naartoe te gaan en je moet dan geen moeite doen voor een andere taal te spreken. Die stomme Francofonen (franstaligen) verkopers MOETEN dan maar Nederlands praten, de assholes _O-

Nee, als motorfiets en motoscooter liefhebbers kan je daar je hart meer dan ophalen.

Gewoon effe googlen naar autosalon Brussel en je vindt meer dan genoeg informatie over dit salon.
 
Ik zou zeggen van niet. Ik ben er vorig jaar geweest en kwa motorscooters was het helemaal niks. Ja, er stonden een paar T-Maxen en heel voorspelbaar de Burgmans. Vorig jaar was de introductie van de SportCity en de SH300, je zou zeggen dat er dan importeurs zijn die dat daar enthousiast laten zien, maar niks van dat alles. Er is gewoon niet zoveel ruimte voor importeurs, het overgrote deel is gewoon handelaar. Het gaat puur om de omzet van de meestverkochte modellen, en het is hier nou eenmaal niet Italie. Als het om noviteiten op motorscootergebied gaat dan moet je niet op de Motorbeurs zijn, dat is echt een beurs voor ofwel 'easy rider-types' of hele snelle jongens. En er is altijd een ruime keuze aan hillbilly redneck accessoires. Ik ga er nooit meer naartoe.

Helaas bepalen de importeurs de markt!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Oke,

Ik zal toch zelf maar moeten kijken , ik begrijp ook dat niemand iets weet over de nieuwe gp 800???
 
Deze maand heeft "InMoto" een vergelijkingstest gedaan: een direct duel tussen de GP800 en de nieuwe T-max. De T-max kost in Italië 50 euro minder dan de GP800 dus er zijn geen excuses voor prijsverschillen zoals bijvoorbeeld tegen de Beverly 500!

Grofweg komt het er op neer dat de T-max een geweldige scooter is, die voorbeeldig op de weg ligt, snel is (behalve de eerste 200m waar (Italiaanse) 400- en 500cc'ers hem het leven zuur maken) en zeer goed afgewerkt is. Eén zwak punt: de kleine bagageruimte onder het zadel. De GP800 heeft een beter weggedrag (vooral met sportieve aspiraties is hij heer en meester) en het blok is gewoon ongelofelijk sterk ("niet eerlijk" kun je niet zeggen door het prijsverschil van 50 euro) en de T-max maakt echt geen enkele kans op geen enkel onderdeel. Zwak punt van de GP800: de ketting. Het zal best een sportiever gevoel geven, maar InMoto geeft hier de voorkeur aan het praktische. Tweede zwakke punt: de bagageruimte. Maar er gaat wel een integraalhelm in, trouwens ook bij de T-max!

De topsnelheden die door InMoto zijn vastgesteld:
Yamaha T-max (2008): 153,8 km/h (da's 4 km/h verbetering vergeleken met het vorige model)
Gilera GP800 (2008): 187,2 km/h (valt tegen maar wel 200 op de teller)

De acceleratietijden die door InMoto zijn vastgesteld:
Yamaha T-max (2008): 0-400m in 15,9 s (da's 0,7 s langzamer dan kanon Bev500)
Gilera GP800 (2008): 0-400m in 14,1 s (dit houdt ook de Bev niet bij)

Gemiddeld verbruik dat door InMoto is vastgesteld:
Yamaha T-max (2008): 1:17,0
Gilera GP800 (2008): 1:16,1
 
Yamaha T-max (2008): 153,8 km/h (da's 4 km/h verbetering vergeleken met het vorige model)
Gilera GP800 (2008): 187,2 km/h (valt tegen maar wel 200 op de teller)

Nou, ik vind 187km/u helemaal niet tegenvallen voor zo'n [letterlijk] zware scooter, en de T-max is daarbij vergeleken een joke: wát een verschil zeg, de T-max kan wel inpakken want waarom nu nog voor een T-max kiezen??
Maar inderdaad jammer van de ketting, imo het enigste nadeel van de GP800.

Benieuwd of íe hier ook ong. dezelfde prijs als de T-min }) oh nee T-max krijgt.
 
De GP800 zou mijns insziens pas écht een perfecte scooter zijn met een cardan ; juist in combinatie met een CVT ondervang je de 'nadelen' van een cardan nl. het eventjes blokkeren van het wiel bij te snel de koppeling op laten komen tijdens schakelen, een ketting kan dat door de speling opvangen, een cardan niet.
Maar dat zou 'm zeker te duur maken?
 
Nou, ik vind 187km/u helemaal niet tegenvallen voor zo'n [letterlijk] zware scooter

Zo bedoelde ik het ook niet, maar de eerste test in Motociclismo sprak van 200 echt en 210 op de teller en met een ingereden exemplaar zelfs iets daarboven zodat je 200 echt kon rijden! In dat licht is "nog geen 190" een beetje een tegenvaller... Niettemin een snelheid waar scooterrijders alleen maar van kunnen dromen....

Afgezien van het feit of 187 echt zinnig is voor De Buikschuiver: in 3 seizoenen pas één keer de 180 aangetikt na een aanloop van 2 km... :z
 
Vandaag in Gent bij een grote Piaggio verdeler geweest:
hij gaat de GP800 niet eens invoeren, te weinig interesse en die ketting is volgens hem ook een echte marketing blunder...

Dat belooft!
 
Laatst gelezen dat een Japans merk(weet niet meer welk) plannen had voor een 1000cc scooter. Deze zijn echter wel zo slim om eerst te peilen of hier wel genoeg interesse voor is. Je komt met dit soort scooters(zoals de gp 800 of burgman 650) ook wel in een heel moeilijk marktsegment terecht. Dat hij wordt aangedreven door een ketting(gp 800) is ook eigenlijk wel een missertje..
het is wel een prachtige scooter die zeker een hoop aandacht verdient.
 
Vandaag in Gent bij een grote Piaggio verdeler geweest:
hij gaat de GP800 niet eens invoeren, te weinig interesse en die ketting is volgens hem ook een echte marketing blunder...

Dat belooft!

Nu eerlijk. De cijfers spreken voor zich maar ik zou toch nog voor een T-max kiezen. Ik vind de T-max mooier en DE reden die me overhaald naar de T-max is het NIET hebben van een riem als eindaandrijving.

Dus de mening van Piaggio kan ik begrijpen.

Ondanks alles denk ik (ben er bijna zeker van) gaat de GP800 een flop worden in de lage landen.
 
Kijk en vergelijk.....

2008 type

Engine type Liquid cooled 4-stroke, DOHC,4-valve, forward-inclined parallel 2-cylinder
Displacement 499 cc
Bore x stroke 66.0 X 73.0 mm
Compression ratio 11:1
Maximum power 32.0 kW (43.5 PS) @ 7,500 rpm
Maximum torque 45.0 Nm (4.6 kg-m) @ 6,500 rpm
Lubrication system Dry sump
Fuel System Electronic Fuel Injection
Clutch type Wet, multiple-disc automatic
Ignition system TCI
Starter system Electric
Transmission system Automatic with V-Belt
Fuel tank capacity 15 L

Model: Yamaha Tmax 500
Year: 2007
Category: Scooter
Engine and transmission
Displacement: 449.00 ccm (27.40 cubic inches)
Engine type: Two cylinder boxer
Stroke: 4
Power: 43.71 HP (31.9 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 47.60 Nm (4.9 kgf-m or 35.1 ft.lbs) @ 4850 RPM
Compression: 11.0:1
Bore x Stroke: 66.0 x 73.0 mm (2.6 x 2.9 inches)
Fuel system: Injection
Cooling system: Liquid
Physical measurements
Dry weight: 205.0 kg (451.9 pounds)
Seat height: 795 mm (31.3 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,410 mm (55.5 inches)
Overall length: 2,235 mm (88.0 inches)
Overall width: 775 mm (30.5 inches)
Ground clearance: 130 mm (5.1 inches)
Wheelbase: 1,575 mm (62.0 inches)
Chassis and dimensions
Frame type: Front suspension system
Front Suspension: Telescopic Fork
Front Suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Rear Suspension: Swingarm
Rear Suspension travel: 120 mm (4.7 inches)
Front tyre dimensions: 120/70-14
Rear tyre dimensions: 150/70-14
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 267 mm (10.5 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 267 mm (10.5 inches)
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.2132 HP/kg
 
Bovendien, (maar dat is mijn mening) ziet de nieuwe T-max er veel moderner uit dan de GP 800.

Dat ben ik niet met je eens: de T-max is qua uiterlijk de gefacelifte oer-versie uit '01 en de koplampstyling [hoewel zeker mooi] is niet de modernste, de huidige trend is de koplampen boven elkaar a la Silverwing .
Je kan van Italianen veel zeggen, maar stylen kunnen ze ; dat is ook meestal de reden om voor een Italiaanse motor [scooter] te kiezen.

Ondanks alles denk ik (ben er bijna zeker van) gaat de GP800 een flop worden in de lage landen.

Als motorrijders eindelijk het gemak van een automaat gaan inzien zal de GP800 wel een succes kunnen worden; ik wil er één! [maar dan wel als occasion :P ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan