Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij heb ik er wel eentje voor je (een rebel450 bedoel je toch?). als je in de buurt bent van mijn huis, kom er eens naar kijken zou ik zeggen. over de prijs moeten we het wel eens kunnen worden, en is dat zonder achter band, neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag even bezig geweest met wat onderhoud aan mijn rebel: de nummerplaatverlichting was kapot, het lampje (12V/8W) was kapot en toen ik dat eenmaal los had, zat het vol met water en andere rommel, allemaal dus verwijderd! :9

Verder was mijn linker achterknipperlichtje afgebroken (zat met tape vast) en vervangen door een andere die ik al had liggen daarvoor, maar wel een werk want dan moet je het draadje door het achterspatbord heen wurmen en weer aansluiten ergens in de knoop met draadjes dicht bij het achterlicht. Verder olie vervangen en accu bijgevuld. O-)

Daarna ook de bougies vervangen door een paar redelijk nieuwe die in een van mijn reserve rebels zit. was dus even lekker bezig!! maar nog geen proefritje gemaakt, daar was het intussen te donker voor. doen we misschien morgen als het weer net zo lekker is! :}

nu nog een poetsbui zien krijgen want dat is hard nodig .. maar ehh .. was er hier niet iemand die een poetsmania heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
Drie keer raden, het is niet mijn broer maar toch is het een zoon van mijn vader ra ra ra wie ben ik.
full

en nog poetsverslaafd ook.
 
ha die ton! we moeten toch eens snel weer eens bij elkaar komen .. dit weekend zit het er niet in, maar misschien zodra het in een volgend weekend een beetje mooi en vooral droog weer is kom ik langs en dan zou ik graag samen met jou iets aan dat vuil willen gaan doen!
 
Zo daar was ik weer eens!De eerste kilometers van het jaar zitten er weer op .
Frank heeft mijn rebel uit het vet gehaald (wat een schat hè).
En gisteren en vandaag lekker getoerd.Heerlijk!
Het was weer even wennen maar al snel voelde het al weer vertrouwd.
Maar hopen dat het mooie weer zich voortzet zodat we weer een keer een ritje met alle rebels kunnen doen!

groetjes manuela
 
Laatst bewerkt:
Helaas....we hebben we getwijfeld vandaag maar vonden het toch nog te koud om te gaan touren.
Bovendien staan die van ons in de vaseline, tenminste het chroom werk.
Wie weet een volgende keer als de temperatuur rond de 15 graden komt.
Maar het gaat wel steeds meer kriebelen........
 
nou ik was dus er wel op uit gegaan en even cindy en jos in doetinchem bezocht. daarvoor door het montferland gereden en het voelde weer super aan. heel veel motorrijders gezien, en allemaal uitgelaten zwaaien, dus hoewel het begin februari is, voelde het aan alsof het al voorjaar was! en de motor snort weer als vanouds met de nieuwe olie en de andere kaarsen erin.

wel zitten er kleine gaatjes in deze set uitlaten op de puntlassen, ergens vrij vooraan en in het dikste gedeelte. Iemand enig idee hoe ik die dicht krijg? schroefje erin lijkt me niet zo'n goed idee want die zullen er wel uittrillen, of kan iemand die boutjes voor me vast lassen?

Ik heb intussen nog betere uitlaten in amerika via ebay gekocht, de linker heb ik al binnen, kwam in een grote doos een paar weken geleden binnen, maar de rechter duurt veel langer. Ik heb de verkoper gemaild over dat langer uitblijven (moet binnen 45 dagen na de koop vanwege de verzekering die via paypal gaat) en die gaf me een of andere import code door, daarna even met TNT gebeld en ja hoor ook die komt er aan maar dat was een week geleden, intussen nog niets aan de deur gezien! Importeren is wel een dure grap: de linker kostte me 49 dollar + 65 dollar verzendkosten (samen ca 80 euro) en daarover heen nog eens 20 euro voor inklaring.

de rechter was mooier dan de linker en kostte me 69 dollar + 65 dollar en de inklaringskosten weet ik nog niet. dus al met al dure grappen dit. De verkoper kwam pas twee dagen later met ook de tweede uitlaat waardoor ik aan dubbele verzendkosten kwam te zitten, heb hem wel gemaild daarover maar tja, hij zegt ook dat ie meerdere magazijnen heeft en dat niet van te voren aan zag komen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mederebellen,

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Robin en heb zojuist een Honda CMX450 aangeschaft. De motor is is slechte conditie en ik ben bezig hem geheel op te knappen. Nu heb ik alleen een vraagje heeft iemand enig ervaring met het demonteren van de voorvork. Dit ivm met het poedercoaten van het frame. Alvast bedankt.

Groetjes Robin
 
dag RRobin!

welkom hier bij "Sjors en zijn Rebellencluppie" Wat betreft je voorvorkinfo: wat wil je daarvan weten? ik heb ze uit een van mijn reserverebels geschroefd en het was eigenlijk rechttoerechtaan: bij de balhoofdplaat zitten wat boutjes en onderaan bij de vooras moet je even de twee boutjes er uit halen en in een vloek en een zucht schuif je ze zo eruit. wel even je rebel goed op een bok zetten, want zonder voorpoten kukelt ie wel voorover ...

als je trouwens gaat poedercoaten heb ik wel zin om minstens één van mijn freempjes er bij te hangen misschien is er dan wat aan de prijs te doen, want dan hoeft de machine maar één keer vuil gemaakt te worden en kunnen we de kosten delen over meerdere frames, zie ik dat goed?

enne .. zou het niet leuk zijn, als je je rebeltje even fotografeerde en de fotos hier neerzette? is altijd leuk voor later om dat weer eens terug te zien en wij krijgen meteen een idee hoe je rebeltje er uit ziet en hoe erg het kan beroerd een rebel er uit kan zien.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Bedankt voor de informatie. Toch handig zo'n Rebellenclub ;)
zodra ik een gaatje heb in mijn drukke bestaan als scholier zal ik aan de slag gaan met de demontage van mijn voorvork. Het lijkt mij wel een strak plan voor het poedercoaten, Ik moet alleen nog een bedrijf vinden dat niet al te duur is. Want ja wij scholieren zijn niet zo rijk hahaha O-). Ik heb hier wat foto's van mijn Rebel 450 die ik voor een spotprijs op de kop getikt heb.

Groetjes
full
 
hoi rrobin. bedankt voor je heldere plaatjes! als het waar is dat de km stand zo laag is als de klok aangeeft is de motor zelf nog jong eigenlijk! maar inderdaad de rest kan wel het nodige aan gedaan worden, ik zie geen uitlaten bv, of is dit er een met afgezaagde pijpen zodat ie dus een zeer 'robuust' geluid maakt? voor de rest zie ik een behoorlijk mooie accubak, mooie wielen en achterveren en het chroomwerk voorop ziet er zo op de foto ook nog wel redelijk uit, maar tja de buddy, de tank daar moet echt wel wat aan gedaan worden.

Ik heb meerdere buddies liggen hier maar de besten zitten op mijn eigen rebeltjes, die overblijft is niet veel beter. wat je kunt doen is je buddy (en ook dat duozitje) inruilen met bijbetalen voor een nieuw overtrokken buddy, een motorsloper hier in de buurt doet zoiets (als ie nog buddies zou hebben liggen, dat moet je navragen). ik bedoel motorsloop Woesthoff in Brummen, ten zuiden van zutphen. je zou ze eens kunnen bellen en anders kan ik er misschien wel even langs voor je.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Rebelrijders

Ik had gister voor het eerst echt motorrijles. (De eerste stiekeme motorrijles had ik op de Rebel van Goos).

Met mijn rijlessen rijd ik op een Kawasaki El250. Het was heel leuk:D ging goed. Nu dus maar zo snel mogelijk mn rijbewijs en dan misschien wel echt rijden op een Rebel.

Gijs zijn Rebel lekte trouwens een beetje. We hadden vloeibare pakking gebruikt maar die hield het niet. Hebben nu een pakking besteld bij de plaatselijke motorshop en hopen dat die op de koppelingsdekselding past. Komt als het goed is vandaag binnen. Dan de olie er dus weer in en dan weer scheuren!!
 
Welkom RRobin, mooi om te zien dat er meer studenten met een rebel zijn...

RebelPeter--> ik ben ff bezig geweest met de onderdruk klokkies, het inelkaar zetten van de klokjes ging wel (DUITS AAARRRGGG) maar ik ben er nog niet helemaal achter WAAR ik ze tussen of aan moet hangen... zoals lydia al zij mis ik her en der wat olie en ik hoop dat ik dat morgen kan repareren. Dan kan ik ook weer verder met de klokkies. mmm als er nog mensen met een idee zijn... graaag.

ow en voor lydia--> echt rijden op een rebel, dus die stukjes die je op mijn rebel gereden hebt zijn....?
 
hoi gijs: die olie. komt die soms langs de oliekeerring bij je versnellings-as, daar waar die het carter in gaat? dat is een beruchte lekplek. kwestie van oliekeerring er uit zien te peuteren en een nieuwe (van een paar euro) er weer in drukken.

wat die klokkies betreft: kun je het vaccuumslangetje dat op een nippel van het inlaatspruitstuk zit niet gewoon losmaken en met een kort stukkie slang er een t-stuk tussen zetten, waar aan het derde pootje van het t-stuk een langer slangetje komt naar het klokkie? of passen de slangetjes niet (te dun of te dik)?

hoi lidy: geweldig dat je de stap genomen hebt! en ik weet zeker dat je het leuk gaat vinden want achter die 'brede' rug van gijs .. dat is alleen maar meerijden en dat is totaal anders dan zelf sturen, vind je zelf ook niet na zo'n eerste les?
 
Laatst bewerkt:
wat ie olie betreft, nee die kwam gewoon door de pakking heen. maar ik heb er vanochtend een nieuwe ingezet, dus we gaan het zien.

‘k ben net nog ff bezig geweest met de carburateur synchronisatie…
het was heel even puzzelen maar het is gelukt.
Voordat je hier aan begint moet je volgens het boek de volgende stappen al gedaan hebben. (in het clymer werkplaats handboek op pagina 61 - 63)
1. kleppen stellen
2. carburateurs schoon maken
Ook zeggen ze dat je de rebel moet verzuipen(om er voor te zorgen dat de rebel nog even loopt op de benzine die nog in de vlotter zit en je dus geen rare externe benzine toevoer hoeft aan te leggen), en dan de tank verwijderen. Maar het is ook mogelijk om dit te doen zonder de tank te verwijderen. Het is dan wel even prutsen om het stelschroefje te verdraaien.

stap 1 - Zorg dat je een rebel hebt.
stap 2 - Laat de motor ff warm draaien.
stap 3 - Verwijder de vacuüm lijnen die van de cilinderkop.
stap 4 - Sluit de onderdrukmeters er op aan.
aansluiting.jpg

stap 5 - Start de motor. Bij stationair toerental is het niet goed af te stellen, geef daarom een beetje gas. volgens het boek ergens tussen de 4500 en 5350 toeren (erg makkelijk zonder toeren teller!) Als de tellertjes verschillende waardes aangeven zie stap 6. Zo niet dan is het niet nodig om het bij te stellen.
Hier een filmpje van hoe het er uit ziet als de carburateur nog niet helemaal goed staan.
Kan heel even duren filmpje is ongeveer 8mb.
Het kan ook zijn dat de metertjes alle kanten op vliegen. Dan moet je met behulp van de zwarte draaiknop onderaan de meter de leiding een beetje knijpen. Zodat deze wel reageert maar niet overal heen stuitert.
klokkies.jpg

stap 6 - door aan dit schroefje te draaien stel je de rechter carburateur bij, zodat deze het zelfde word als de linker. de linker carburateur heeft niet zo’n stelschroefje.
stelschroef.jpg

Het vergt wel een beetje geduld, maar het loont wel! minder brandstofverbruik, de rebel reageert beter, loopt beter stationair en het is goedkoper dan later doen.
opstelling.jpg

Goedbedoelde rotzooi die je niet nodig hebt.
gbr.jpg


Kan ik de klokjes as zondag terug brengen? hoelaat ongeveer? of een andere keer....
laat maar weten

Goos :W
 
@ Goos goed gedaan jochie op ze utregs gezegd en wat glimp tie weer mooi.
@ Lydia hopen dat je snel slaagd kun je nog genieten van je RBW deze zomer.
@ RebelPeter nu jou motor nog even laten glimmen en ga je nog mee naar de vehikelbeurs ?
 
zondag is een prima idee goos: en goed dat je het hier even gedocumenteerd hebt, nu nog eventjes naar die stelschroef op zoek ...

ton: wanneer was die vehikelbeurs? dit weekend al? misschien dat ik dan wel eerst even langs goos rij als het op zondag is om die klokkies weer op te pikken.
 
Laatst bewerkt:
nee einde van de maand hierbij een overzichtje

Motor beurs Utrecht Sartreweg 1 3573 PW

Datums: 29-02-2008 t/m 24-08-2008

dus een ouderwetse Vehikel voor tweewielers: motoren, bromfietsen, fietsen, scooters en alles daaromheen.

Openingstijden vrijdag 14.00-20.00, zaterdag/zondag 10.00-17.00 uur.


22-8 / 24-8
VEHIKEL Oldtimer Markt. Driedaagse binnen- en buitenmarkt voor auto's, motoren, Op het buitenterrein ook een Steile Wand met jaren '20 Indians en verder vertier. Openingstijden vrijdag 14.00-20.00, za/zo 10.00-17.00

Entree € 11,-

website: V E H I K E L .
 
Laatst bewerkt:
op dit moment is de 29e febr. smiddags en savonds een optie voor me (agenda is nog leeg)
zullen we dat voorlopig aanhouden?

goos: als het morgen lekker weer is, kom gerust een bakkie halen zo na een uur of 1 smiddags, als het je uitkomt, je bent welkom!
 
hallo heren
misschien iemand interesse heb rebel staan 1990
een zwarte 250cc
veel reserve onderdelen zoals voorwiel met band
compleet stuur met kabels
uitlaat
chroom accubakje en lucht aan zuigbakje
ennog veeeeeeel meer iemand interesse stuur maar een mail en ik bezorg je fotos
groeten


e-mail adres: rm079345@scarlet.be
 
Hallo

Mischien is het jullie ontgaan.
Ben nog altijd bedrijfsleider op poedercoat bedrijf.
en we kunnen stralen / ontveten/ fosfateren/ zowel poeder als nat lak/ in vele kleuren
Zit wel in het hoooooge noorden.

vr groet Meerten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan