MG Griso rijders

piotr

Geblokkeerd account
1 sep 2007
145
0
Moto Guzzi Griso, een super mooie, blijkbaar ook een hele goede maar zeker niet echt populaire fiets. Sinds paar maanden ben ik een trotse eigenaar van een zwarte 1100. In die tijd heb ik wel aardig wat kilometers kunnen maken maar helaas ben ik nog geen één griso vriend op de weg tegen gekomen. Dacht ik, vraag ik even of hier nog wat griso rijders zijn en wat zijn de ervaringen met deze machine.

groetjes
 
Hebben we het dan over dit?

griso_black.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ken iemand die er ook eentje heeft gehad... een week, toen had ie er genoeg spijt van om 'm weer terug te brengen.
Ik zou er niet eens over denken om er een te kopen maar gelukkig heeft iedereen z'n eigen voorkeur.
 
Hoezo had diegene spijt? Ik zou haar ook niet kopen, heb er domweg het geld niet voor maar ze ziet er wel mooi uit :)
 
erg mooie en veel details, mooi design. maar de afstand zadel stuur lijkt me erg lang.
kun je er wel comfortable op rijden of heb je na een half uur een zere rug?
 
Gefeliciteerd. Mooi ding zo,n Griso. Komt in de tests over het algemeen vrij goed uit de bus. Je moet denk ik wel een beetje lang zijn om lekker te zitten maar heb geen ervaring met een Griso.
 
Ja, wij hebbenover deze :
DSC_1065.jpg

Ik ben 1.80 en heb ik totaal geen last van rug, als ik last van heb dat is last is van de wind boven 150 km/h :) Deze bike rijd goed ook met een vriendin achter op :)
 
Laatst bewerkt:
Heb 1 van de laatste v 11,n. Ben ik ook erg mee in m,n sas. Modellenpolitiek bij Guzzi snap ik niet helemaal. 1200 sport is toch een beetje een aangepaste Breva. Had ook die upsd van de Griso moeten hebben en natuurlijk die 4 kleppen per cyl. Lijkt me ook gaaf die 8v Griso. Zijn toch wel wat Griso,s verkocht bij Lamers. Op de site van mgcn kom je er vast meer tegen.
 
Supergave fiets. In elk geval geen 12 in een dozijn model wat het toch een unieke motor maakt. Als ik mijn Triumph niet had ,dan had ik een Grisso.
 
Mooi ding zo'n Griso. Zelf vind ik het juist leuk om op een fiets rond te rijden die je niet zo vaak ziet. Wat is het probleem? Op de site van de MGCN vindt je wel meer Griso rijders.
 
Totaal geen probleem, maar hier blijkbaar geen Griso rijders. Voordat ik deze heb kocht,was ik aan twijfelen tussen deze dus en een BMW Rockstar, maar toch denk ik dat ik wel een goede keus heb gemaakt want ben ik heel tevreden met deze fiets.
 
Over paar maandjes ga ik ook een moto aanschaffen. een griso is nu nog te duur, ik denk dat het een v11 uit 2003 wordt.
Griso vind ik echt een brute moto, het mooie vind ik dat de motor en de cardan een geheel vormen, echte prachtig. :9~
 
Een goede vriend van me rijdt al een Griso vanaf het moment dat deze uit kwam (volgens mij een jaar of twee geleden) Hiervoor heeft hij de MG California EV gereden.
Hij gaat altijd met de motor op vakantie naar Italië/Frankrijk/Oostenrijk en daar is deze machine helemaal in z'n element.

Ik rij zelf de VTR SP1, een 1000cc V-twin superbike. Maar als ik samen met hem de bijvoorbeeld de Stelvio in Italië rij (of welke pas dan ook) dan moet ik het echt afleggen (dat doet touwens elke SS tov een naked)

Ik vind de looks helemaal top en dan maar niet te hebben over de gebruikte componenten als Brembo remmerij ed.
Ook heeft de Griso hem nog geen moment laten staan, terwijl hij dik 10.000+ rijdt per jaar.

Op en top fiets waarbije er nu ook nog een zwaardere broertje te verkrijgen is.
 
Een goede vriend van me rijdt al een Griso vanaf het moment dat deze uit kwam (volgens mij een jaar of twee geleden) Hiervoor heeft hij de MG California EV gereden.
Hij gaat altijd met de motor op vakantie naar Italië/Frankrijk/Oostenrijk en daar is deze machine helemaal in z'n element.

Ik rij zelf de VTR SP1, een 1000cc V-twin superbike. Maar als ik samen met hem de bijvoorbeeld de Stelvio in Italië rij (of welke pas dan ook) dan moet ik het echt afleggen (dat doet touwens elke SS tov een naked)

Ik vind de looks helemaal top en dan maar niet te hebben over de gebruikte componenten als Brembo remmerij ed.
Ook heeft de Griso hem nog geen moment laten staan, terwijl hij dik 10.000+ rijdt per jaar.

Op en top fiets waarbije er nu ook nog een zwaardere broertje te verkrijgen is.

Bovenstaande heeft natuurlijk niet alléén met het soort motor te maken. De berijder en zijn manier van rijden zijn van grotere invloed.
 
Ik heb op de motorbeurs op de Griso gezeten :9~ en hij is qua zit te vergelijken met een Bulldog. Zelfde afstand tot het stuur, beetje in de motor en prettig qua voetrusten. Staat met een MT-01 met beltdrive-modificatie en een BMW R1200GS op m'n lijstje als mogelijke vervanger tezijnertijd. Heb hier inderdaad nog geen Griso-rijders gezien, maar dat geldt voor de Bulldog precies zo. '(

Greetz, kowalski.
 
ik vind de grisso ook erg mooi. Geld voor mij hetzelfde, als ik mijn triumph niet had dan zou het die worden. Erg groot en dik :) (BMW heeft ook van die mooie modellen)
 
Ja, wij hebbenover deze :
[http://blog.plus-bouwbedrijf.nl/photos/motor/motor14-10-07/images/DSC_1065.jpg (afbeelding)]
Ik ben 1.80 en heb ik totaal geen last van rug, als ik last van heb dat is last is van de wind boven 150 km/h :) Deze bike rijd goed ook met een vriendin achter op :)

Zo tezien heb je in iedergeval het lelijkste onderdeel vervangen (de uitlaat)
Ik kan me niet herinneren er ooit eentje in het wild gezien tehebben
Maar leuke motor (zeker met jou uitlaat eronder)
 
Volgens mij zijn er weinig Moto Guzzi rijders op dit forum. Ik kijk ook af en toe wat rond voor een volgende motor en een Guzzi is in elk geval in beeld. Ik rij eerst nog een paar jaar mijn Kawa op. Dat is mijn eerste :] en ik heb hem nog geen jaar. Met 60 000 op de teller, waarvan de helft van mij, moet ik nog ff kunnen doorrijdijden :Y .
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad heb ik andere uitlaat eronder gezet, een Quat D om precies te zijn. Er staat veel mooier, laat meer van de mooie velg zien en wat me meest raakt is het geluid van dat ding 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds kort een zwarte guzzi griso 1100 geimporteerd uit Duitsland. Ik heb dit model voor het eerst in Nederland gezien en was direct verliefd. Tweedehands zijn ze hier weinig te krijgen, maar in Duitsland staan ze voldoende.

Ik heb inmiddels de motor laten keuren en kan as dinsdag het kenteken ophalen. Tot nu toe heb dus niet veel gereden, maar de stiekeme ritjes bevielen super!

Het is een bijzondere fiets met een bijzondere uitstraling. Daarnaast een heerlijk geluid en prima rij-eigenschappen. Wel wat luidruchtig tijdens het schakelen. Een echte Italiaan.

Laat het voorjaar maar komen !
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een zwarte guzzi griso 1100 geimporteerd uit Duitsland. Ik heb dit model voor het eerst in Nederland gezien en was direct verliefd. Tweedehands zijn ze hier weinig te krijgen, maar in Duitsland staan ze voldoende.

Ik heb inmiddels de motor laten keuren en kan as dinsdag het kenteken ophalen. Tot nu toe heb dus niet veel gereden, maar de stiekeme ritjes bevielen super!

Het is een bijzondere fiets met een bijzondere uitstraling. Daarnaast een heerlijk geluid en prima rij-eigenschappen. Wel wat luidruchtig tijdens het schakelen. Een echte Italiaan.

Laat het voorjaar maar komen !


Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en veel plzier ermee, maar dat zal wel lukken :)

ps
en laat de fotos zien :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds kort een zwarte guzzi griso 1100 geimporteerd uit Duitsland. Ik heb dit model voor het eerst in Nederland gezien en was direct verliefd. Tweedehands zijn ze hier weinig te krijgen, maar in Duitsland staan ze voldoende.

Ik heb inmiddels de motor laten keuren en kan as dinsdag het kenteken ophalen. Tot nu toe heb dus niet veel gereden, maar de stiekeme ritjes bevielen super!

Het is een bijzondere fiets met een bijzondere uitstraling. Daarnaast een heerlijk geluid en prima rij-eigenschappen. Wel wat luidruchtig tijdens het schakelen. Een echte Italiaan.

Laat het voorjaar maar komen !

Gefeliciteerd man. Prachtige motor.
:] *O* *O*

Binnenkort mijn rijbewijs. Grote fan van Moto Guzzi. Geen geld voor een griso. Hoogst waarschijnlijk wordt het een V11 sport, liefst een v11 scura.
 
Terug
Bovenaan Onderaan