Yamaha Xmax 250 gekocht

Afgelopen zondag een aardige rit gemaakt over de dijken hier in de omgeving; kreeg kramp in mijn gezicht van de permanente lach. :)
Dit rijdt echt geweldig.

Voor wat betreft het al dan niet groeten van mede-motorrijders hou ik het initiatief bij mijzelf en merk dat er dan toch wel terug gegroet wordt. :W

Nog een algemene vraag over de tomtomtest: hebben jullie allemaal een navigatiesysteem op jullie scooter en hoe is deze dan bevestigd?
 
Laatst bewerkt:
Hierbij alvast een eerste foto.
Op de voorgrond: X-MAX
Op de achtergrond: C-MAX
full
 
Voor wat betreft het al dan niet groeten van mede-motorrijders hou ik het initiatief bij mijzelf en merk dat er dan toch wel terug gegroet wordt. :W

Nog een algemene vraag over de tomtomtest: hebben jullie allemaal een navigatiesysteem op jullie scooter en hoe is deze dan bevestigd?

Nou, hierbij dan een tegengroet van een andere xMaxer :W
Ik heb geen navigatie op de scoot, maar als ik er een zou aanschaffen dan lijkt me die Tomtom Rider wel een mooi ding. De eerste mogelijkheid om hem te bevestigen lijkt me de spiegelstang te zijn, al vind ik dat een beetje fragiel. Op deze site staan meer mogelijkheden:
Motormontage

Leuke combinatie, die Cmax en Xmax! Al ben ik bang dat de Cmax een beetje weg zal kwijnen met zo'n supermax voor het grijpen...
Alhoewel, met die windstoten van vandaag zou ik toch maar de C-max nemen nu.
 
Zo, de eerste 1000 km zit erop.
Bij het olieverversen zat ik tevergeefs te zoeken naar het oliefilter, want die zit er niet op! In plaats daarvan zit er een metalen oliezeef onderin het carter die je schoon kunt maken.
Al met al ben ik voor zo'n 15 euro klaar. Voordelig zo'n Xmax!
 
Heb een Mio C220 <+/- Euro 160> op m'n Burg 400. Montage via een vaste houder <te krijgen bij Naviparts in de Hinthamerstraat!> op de beplating van het stuur. Kosten totaal: nog geen Euro 175! Instrumentarium blijft goed zichtbaar!
Kunt uitstekend met behulp van zelf aan te brengen "via-punten" thuis een leuke route uitzetten. Bijvoorbeeld in combinatie met OnRoute of anders met de gewone landkaart.
Batterij heeft werkingsduur van ca 4 uur, mits niet al te ruim ingesteld voor wat betreft de achtergrondbelichting. Tijdens rustpauze uitzetten, helpt ook.
Oortje is uitstekend te gebruiken, zou dan wel een nemen met een rond koppie.
En helemaal geweldig met een contact in de voorste opbergruimte, anders zelf makkelijk via accu aan te leggen.
Succes.
 
Ziet er inderdaad compact uit zo'n Mio! Ik snap niet dat ze die dingen zo goedkoop kunnen aanbieden. Zou de kwaliteit van de onderdelen minder zijn dan bijv. die van tomtom? Want zo'n prijsverschil, dat moet ergens in zitten.
 
Heeft de Xmax nou een gecombineerd remsysteem of niet?
Ik had volgens mij ergens gelezen dat die hem had, maar kan niet meer terug vinden, stond in een overzicht met motor scooters met ABS en gecombineerd remsysteem.
 
Dat is een juiste conclusie. Ik heb het net even getest: met de rechterhendel remt alleen het voorwiel, en met de linker alleen het achterwiel.
 
Vandaag de Xmax maar in de stal laten staan, want die stormvlagen van kracht 8 van achter boerderijen en vrachtwagens zijn me toch net te gortig. Van te voren alvast een beetje tegen de wind in gaan hangen dan vang je de 'klap' het beste op.
Over het algemeen valt me de windgevoeligheid echter helemaal niet tegen. Een voordeel is het lage zwaartepunt van motorscooters.
 
Hoi Gerrit,

Ik las in het boekje van de X-Max dat er een tankdophouder moet zin waar je de dop in kunt doen tijdens het tanken.
Weet jij soms waar die zit want ik snap er niks van.

Groet
John de
Kalerat
 
Ja das een goeie. Ik had het ook gelezen, en zat met die dop in m'n handen te zoeken waar ik hem kwijt kon tijdens het tanken. Maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden. Ik leg hem maar gewoon ernaast op de treeplank.
Misschien zijn er geboren speurders onder de Xmaxers die eens een zorgvuldig onderzoek willen starten?
 
hoi mede scooteristen,

ik ben blij met de positieve berichten over de mooie X max. Ik heb nu een beest van een scooter, de Burgman 650 maar wil hem kwijt na 2 jaar knokken met die kleine 300 kilo. Eerst proefgereden op een Honda SH300i. Rjidt super maar de windscherming is wel erg beperkt en dan de bagageruimte. Tsja, ik rijd ook in vakanties met mijn vrouw achterop en die vrouwen nemen wat mee tegenwoordig (ahum).
Daarna viel mijn oog dus op de X max. Ik heb hem bij de dealer zien staan in parelmoer wit, zag er strak uit. Nu nog FF mijn 650 inruilen (was ie niet zo blij mee met 55.000 km op de klok)

groet, Jeannot
 
Jeannot,

Alvast heel veel plezier gewenst met de aankomende X-Max.
Verstandige keuze, ik heb pas een week een X-Max en vind het helemaal toppie.

Kalerat.
 
De Xmax is inderdaad een hele fijne scooter. Ik rij er voornamelijk woon-werk mee 2x 30 km en daar is hij geknipt voor.
Maar jij rijdt toch flink wat meer km? Ik zou dan ook een Majesty 400 gaan overwegen als ik je was. Die is gemaakt voor de lange afstand, en is met zo'n 200 kg toch een stuk lichter dan je B650.
 
Ik heb het windschermpje van MV (www.mv-motorrad.de) gemonteerd. Het is maar klein (21 x 8 cm) maar het heeft veel effect! Het zorgt er net voor dat de wind over je hoofd heengaat. Ook is het heel verstelbaar zodat je nog wat kan spelen met verschillende standen. Een aanrader!

Nog een leuk detail: vanmiddag ging het reservelampje van de tank branden. Tegelijkertijd begint dan in het display het aantal kilometers te tellen dat je op de reserve rijdt.


[afbeelding]

Ik heb nog precies zo'n windschermpje liggen. Iemand met een xmax interesse? Kost nieuw 75 euro!
 
Vandaag de Yamaha nieuwsbrief ontvangen waarin melding wordt gemaakt van opnames die op 22 april jl. zijn gemaakt voor het programma "Gek Op Wielen".
Centraal staan de Yamaha motorscooters.
Uitzending op zondag 18 mei om 18:00 uur op RTL 7
Herhaling op zaterdag 24 mei om 17:30 uur eveneens op RTL 7.

Voor de liefhebbers.

Gr. John
 
ik woon in belgie waar we geen rtl-7 hebben.
kan er iemand mij hier ook van laten meegenieten door middel van link of dergelijke?
dank bij voorbaat
tom
 
Nou mensen, moet ik hier nog wat bijschrijven? Achter het stuur van een Xmax, met een graadje of 25, op een prachtig landweggetje en met de heerlijke geuren van de lente in je neus.
Wat wil je nog meer? :]


full
 
hoi,

ja , dat ziet er super uit. Ik heb afgelopen week mijn nieuwe parelmoerwitte X max opgehaald en hij rijdt fantastisch. licht, wendbaar, veel bagageruimte, stuurt en remt goed en zuinig. 150 op de teller is no problem, hoewel ik liever dit soort weggetjes rij zoals hierboven !

Ik had nog een vraagje: ik heb een navisysteem gekocht Garmin zumo 550. Heeft iemand al ervaring met montage op de X max ?

Ik ben happy !
 
Terug
Bovenaan Onderaan