Dragstar rijders

DragRider

MF veteraan
29 apr 2003
1.336
504
Leeuwarden
Nou, vooruit, omdat er overal vragen over wie waarop rijdt opkomen: wie rijdt er op een Yamaha Dragstar?

Zelf heb ik een XVS 1100. (Zonder A)
Nog maar net, maar ben er nu al compleet weg van. Rij al motor sinds 1984 maar dit is wel erg speciaal...!!
 
Rijdt zelf XVS1100 (met A). Wederhelft rijdt XVS650 (ook met A).

Inderdaad, speciaal.......... :]
 
It wasn't me, helaas denk ik ?

Helaas voor jou denk ik. Tenminste als je van lekker sturen in een prachtige omgeving houdt, lekker zonnetje erbij, uitermate relaxed zitten op een terrasje met een zeer smakelijke uitsmijter. Als je daar allemaal niet om geeft dan is er geen man overboord.
 
Precies wat ik bedoelde; helaas voor mij. Ik kan even geen grote afstanden rijden. Moet wachten op 1000km beurt (wordt 1400km beurt ;) )
 
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe Dragstar 1100 Classic! 3 jaar met een Dragstar 650 Classic gereden, prima bevallen maar toch te licht. Miste vermogen. Die 1100 bevalt prima! :P :P
 
Ik heb inmiddels 15000 km gereden met mijn Dragstar in 2 jaar. Bevalt prima, ook langere ritten naar de Eiffel en Normandië (en Luxemburg dus) Toch zou wat extra power welkom zijn. Wellicht is de Wildstar mijn volgende of anders een Harley maar dan moet ik toch nog wel even sparen. In het geval van de Harley niet even maar lang
 
Rij nu 4 jaar Dragstar 650
Alleen maar goeie ervaringen mee opgedaan.
Het vermogen is inderdaad niet van zo'n racemonster en is dan ook misschien wel het enigste minuntje dat ik kan verzinnen.
Verder is ie leuk aan te passen aan je eigen wensen.
Zelf heb ik er outlaw pijpjes onder zitten wat extra chroom hier en daar, de stepjes eraf gesloopt en floorboards aangebracht. Sissybarretje erop. Siersliertjes etc.
De verbouwing gaat door...

Live to Ride
 
Toch zou wat extra power welkom zijn. Wellicht is de Wildstar mijn volgende of anders een Harley maar dan moet ik toch nog wel even sparen.


Nou heb ik niet echt het idee dat het bij de 1100 aan power ontbreekt. Als je het hebt over vermogen in de zin van omzetten in maximum snelheid: dat zou kunnen. Maar 88nM bij 2500 toeren is niet onbehoorlijk. Bij het stoplicht is menig autootje / motortje er wel uit te trekken, alleen houdt het op enig moment op. En of je dit power in een Harley terugvindt? Waag ik te betwijfelen.

En dat van dat sparen: tja. Dat is het probleem. Bij mij de afweging geweest: betrouwbare motor versus prijs versus mate van onderhoud en dan is de 1100 geen slechte keus t.o.v. een Harley. Natuurlijk zou een Fat Boy voor mijn deur de buurt aardig opsieren, maar ja. Budget is eindig...
 
Ja Gerben je hebt gelijk: Het ontbreekt ook niet aan power en je trekt natuurlijk de meeste autootjes er wel uit bij de stoplichten. Ik ben ook niet geïnteresseerd in hoge snelheden, rij vrijwel nooit harder dan 110. Maar toch is wat extra trekkracht geinig. Een standaard Harley heeft dat inderdaad ook niet maar daar is wel wat aan te doen. Ik weet dat er bij een Dragstar ook verschillende mogelijkheden zijn om vermogen en koppel te verhogen dus misschien ga ik daar ook nog eens naar kijken. Maar voorlopig heb ik de grenzen van de spaarpot weer bereikt met de montage van extra lampen en floorboards voor en achter. Nog even wachten dus...
 
Ik rijd sinds 1 jaar met een dragstar 650 en ik vind het vermogen genoeg als beginner. Het enige nadeel vind ik dat hij wat hoogtoerig draait boven de 70km/h
 
Nog een dragstar rijder. In zutphen wel te verstaan.
Ik heb een xvs650. Misschien kom ik enkele van jullie wel tegen op de dutch dragstar club ride outs.
 
hier een dragger uit baarle-nassau. ik krijg een aanbieding van een hypercharger voor een v star 1100. de verkoper zegt dat die past die op een xvs 1100. weet iemand toevallig of dit klopt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik rij nu al weer 3 jaar op een xvs 1100 dragstar, en na de nodige buikschuivers gehad te hebben(rij alweer zo'n 32 motor) bevalt hij mij best. Ik rij ook het hele jaar door
al vanaf het begin of het moet echt spek en spek glad zijn. En by the way ik kom uit
Almere.
 
ik heb er ondertussen 1 gevonden in duitsland die specifiek de vermelding van xvs 1100 dragster had. deze was wel 3 tientjes duurder, maar ja ze zijn iets te aardig geprijsd om het er op te gokken. toch bedankt GT-rick.
 
Ik rij inmiddels ook al een week op een Dragstar 1100 uit 1999 (en nee geen classic), en snap ook niet wat er mis is met het vermogen. Als je het echt te weinig vind zul je misschien eens na moeten denken over idd een hypercharger. Kuryakin heeft een goeie die je vermogen redelijk opkrikt (betekend wel nieuwe sproeiers in je carbs monteren), en natuurlijk moet je er ook een ongedempt (of minder gedempt) pijpje op zetten. Die V-2 moet wel vrij kunnen ademen, jij rent tenslotte ook niet hard als ik je strot dicht knijp :9 ! Overigens stond ik deze week naast een Harley bij het stoplicht, en de bestuurder had het originele blok vervangen voor een 1500 cc Revtech motorblok, maar met mijn 1100 cc gaf ik m toch mooi het nakijken. De overbrenging van de Dragstar is ook gunstiger.

Ook had ik nog een vraagje: Mijn olielampje springt zo af en toe eens aan hoewel mijn oliepijl helemaal perfect is. Klinkt iemand dat bekend in de oren? Zo ja, wat is het probleem?
 
Ook had ik nog een vraagje: Mijn olielampje springt zo af en toe eens aan hoewel mijn oliepijl helemaal perfect is. Klinkt iemand dat bekend in de oren? Zo ja, wat is het probleem?

Dit is een bekend probleem, in de sensor welke aangesloten zit op dit lampje zit een klein gaatje, hier blijft soms een luchtbelletje in hangen en geeft dus een verkeerd signaal door. Oplossing is het gaatje groter boren zodat er minder snel lucht in blijft hangen.
 
hallo ik rij ook een dragstar 1100 en heb hetzelfde probleem. In het begin dacht ik dat er te weinig olie in zat en vulde dit bij. Bij de eerste mogelijkheid heb ik bij mijn motorzaak
dit aangekaart. Zij gaven aan dat dit kwam doordat de olie nog niet door het hele systeem(leiding) op druk was en het hierdoor leek of er geen olie was. Het lampje brand meestal als ik met een koude motor rijd na een paar minuten gaat hij ook weer uit. Bij de eerstvolgende beurt kwam er ook teveel olie uit, dit doordat ik bij had gevuld terwijl er genoeg olie in zat. Ze maakten me ook duidelijk dat het geen probleem was je kan ook je olie peil controleren als volgt. Laat door iemand anders de motor horizontaal staan en kijk dan links onder bij het glaasje of je genoeg olie hebt. Ik rij nu ruim 3 jaar en afgelopen zondag bij de openingsrit brande het lampje weer heel even. De motor was
zaterdag nog nagekeken hij ging ook weer na een paar minuten uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan