MZjes

Leuk zo'n MZ, heb er ook eens op mogen tuffen :)

img0888klmy7.jpg


img0889klhc0.jpg
 
roblc schreef:
Nu weer on topic, doordat ik gister ging rijden weer geen foto gemaakt van mijn laatste ETZ 251.. is zelfs iets getuned ..zit een 34 Mikuni op..misschien wel een mega halve PK erbij?

Kijk, dat zijn nog een berichten !!!... ;)
Op die paar pk's al een heel verschil.... :Y


Groet, Han.
 
Rob schreef:
Nu weer on topic, doordat ik gister ging rijden weer geen foto gemaakt van mijn laatste ETZ 251.. is zelfs iets getuned ..zit een 34 Mikuni op..misschien wel een mega halve PK erbij?

Kijk, dat zijn nog een waardes... ;)
Op die paar pk's meteen een heel verschil... :Y


Groet, Han.
 
Whoehahaha ja je krijgt er een berg vermogen mee :+ :+ :+ _O- _O-
Ach het is gewoon een leuk licht fietsie voor woon werk enzzz....maarre dat lichte is nu ff wat minder met die stormachtige wind hier in het westen...de ETZ was dus omgewaaid.. :X gelukkig tegen een lantaarnpaal aan en niet de andere kant op anders kost me dat weer een spiegel,hendel en benzine en olie B| ...
Heb em nu schuin tegen die lantarenpaal gezet zonder de middenbok...eens kijken oftie nu wel overeind blijft....
MZlllls,Rob.
 
Whoehahaha ja je krijgt er een berg vermogen mee :+ :+ :+ _O- _O-
Ach het is gewoon een leuk licht fietsie voor woon werk enzzz....maarre dat lichte is nu ff wat minder met die stormachtige wind hier in het westen...de ETZ was dus omgewaaid.. :X gelukkig tegen een lantaarnpaal aan en niet de andere kant op anders kost me dat weer een spiegel,hendel en benzine en olie B| ...
Heb em nu schuin tegen die lantarenpaal gezet zonder de middenbok...eens kijken oftie nu wel overeind blijft....
MZlllls,Rob.
Hehehehe, mijn Rotax MZje had na een run op de bank zomaar 3 pk meer *D
dynorotaxkleinsh5.jpg
 
Ok Sammie wat wil je er voor hebben? Ik heb er wel interesse in.
En ja MZ zijn echt oerlelijk, vooral die oudere modellen met de vaste koplamp zijn echt walgelijk(ES types)...maar voor een simpel tweetakje zijn het best vlotte fietsjes en door het uiterlijk zijn ze idd niet echt begeerlijk voor dieven maar blijft altijd link voor joyriders...zijn niks waard dus ze verdwijnen vaak in de sloot of worden afgefikt :X
Nog ff terugkomen op de bandenmaat: de 3,25 komt overeen met een 110: 110 mm dus.
Verschil is er wel via verschillende bandenmerken..let ook op dat je geen zijspanband koopt (recht loopvlak)..stuurt niet echt goed op een solofiets.
MZllls,Rob.

Ik heb een 110 heidenau bandje gekocht. Lijkt me prima, bedankt voor de info :)
 
nee, de meeste hebben alleen japanse banden op voorraad.
heidenau kunnen ze wel voor je bestellen.
je kan het ook zelf doen bij reifenversand of zo.

bedankt , ik ben aan het kijken om misschien zo een bandje rond het origineel voorwiel ( 16" ) van de guzzi te leggen , is dan ook lekker vierkant ,weet niet of dat gaat maar we zien wel..
 
en is dat bij elke bandenboer zo maar te vinden?


Ik heb mazzel gehad en de mijne via marktplaats nieuw gekocht. Iemand had de verkeerde maat band bestelt voor zijn motor en het toeval wilde dat het precies de maat was die ik nodig had. *D

Maar normaal gesproken moet je ze bestellen inderdaad.
 
De Avon zijspanband schijnt wel de prettigste te zijn ( volgens mijn broer die zijspan rijdt).
Groeten,
Eduard
 
EMOT in Koekange is de importeur van Heidenau banden....Ook veel meer leuk speelgoed voor tweetaktpiloten trouwens :Y. Je kunt ze daar overigens gewoon kopen, JV motors verkoopt ze ok wel trouwens. Zijn "gewoon" oude metzeler profielen overigens, Heidenau is eigendom van Metzeler en wat daar niet meer geproduceerd wordt gaat naar Heidenauer
 
Laatst bewerkt:
Heb laatst een 16" Heidenau achterbandje op m'n zijspannentje gelegd en ben benieuwd hoe lang die mee gaat. Prijstechnisch is het interessant, 'tis een stuk goedkoper dan de Metzeler Blok C die ik hiervoor er op had liggen. Die laatste band ging zo'n 3 à 4000km mee.... ;(

Tsja, al dat vermogen wat zo'n MZje heeft... _O-

Groet, Han.
 
Tja noppenbanden rijden niet zo goed op asfalt...maar MZ heeft natuurlijk ook roots in de endurosport.
Eindelijk eens een foto van mijn laatste aanwinst ETZ251..getuned met 34er Mikuni, halve PK erbij _O- ...eigenlijk bedoeld als donor voor mijn zijspan maar die staat op de lange baan dus nu mooi woon/werker. Ben binnendoor in recordtijd op werk dus kan langer op bed blijven liggen ;)
MZllls,Rob.
img2263ux8.jpg
 
Ik was van de winter op zoek naar een pekelfiets en bij Motoport R'dam hadden ze er nog een MZ staan. Uiteindelijk toch voor de XS400 die ernaast stond gekozen, maar het scheelde niet veel of ik had de MZ gekocht. :)

Afgelopen zaterdag spotte ik nog een klassieke (blauwe plaat) MZ op het Prins Clausplein van Den Haag richting Rotterdam. In die lange doordraaiende bochten stak de bestuurder heel driftig zijn knieen uit als ware hij Rossi. Hij had volgens mij alleen niet in de gaten dat hij eerst nog wat platter moest gaan liggen (zijn knieen zweefden nog zo'n halve meter boven het asfalt :+ _O- ). Maar het was wel erg leuk om te zien en te horen! :+
 
Laatst bewerkt:
MZ bij Motoport??...gaat zeker slecht met die zaak ;) ..vorig jaar was ik toevallig bij Safe Zoetermeer toen er een MZ ingeruild werd..ding was werkelijk als nieuw..vroeg gelijk wattie ervoor moest hebben...maar vond 750 euro nogal duur B|
Ging dat ding later voor een euro per cc weg...tja dat wilde ik er ook wel voor geven :(
In Engeland heb je een hele race klasse voor MZ's, die dingen gaan daar echt hard...heb eens een Engels filmpje gezien waar een MZje een CBR ff binnendoor langs steekt :}
MZlllls,Rob.
 
Noppenbandje... *D *D *D
Collega MZrijder bij MCKO heeft op zijn ETZ250 achter een noppenbandje gelegd en geeft aan daar toch best grip mee te hebben.
Onderweg naar het Altes Elefanten Treffen stonden we bij knooppunt Valburg (A15-A50) in de file met de zijspannen. Hij was toen ff lekker aan het dollen in de berm !!! :) :) :)
Volgens hem keken de automobilisten raar op toen hij tussen de bomen aan het laveren was .... hahaha. Ik had die gezichten ook wel eens willen zien! :}

Groet, Han.

:W
 
En MZers?

Zijn jullie met deze winterse Paasomstandigheden nog op pad geweest met je motor?
Ik niet, heb lekker eieren zitten kleuren en eten met de kids bij de warme kachel...


Groet, TigerManZ.

:W
 
En MZers?

Zijn jullie met deze winterse Paasomstandigheden nog op pad geweest met je motor?
Ik niet, heb lekker eieren zitten kleuren en eten met de kids bij de warme kachel...


Groet, TigerManZ.

:W
Vanmorgen door de sneeuwstormen, maar dat was op de Intruder dus dat telt niet ;)
 
MZ Intruder schreef:
Vanmorgen door de sneeuwstormen, maar dat was op de Intruder dus dat telt niet

Vanmorgen had ik de luxe keuze tussen de auto en de motor. Heb voor de auto gekozen. Was bewust wat eerder naar m'n werk zodat er weinig file was.
Morgen wordt het de Tiger.... telt dus ook niet :)
 
MZ Intruder schreef:Vanmorgen had ik de luxe keuze tussen de auto en de motor. Heb voor de auto gekozen. Was bewust wat eerder naar m'n werk zodat er weinig file was.
Morgen wordt het de Tiger.... telt dus ook niet :)
Mietje :+
Tiger, is dat niet zo'n 3-cilinder halve offroad? ;)
Heb hier ook een 3-pitter staan :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan