MZjes


Dan maar een mietje, het was op een bochtige weg bij Lent best glad en om dan met m´n motor op m´n plaat te gaan ;( Heb oktober ondervonden hoe dat is en dat doe ik liever niet meer :N

Tiger, is dat niet zo'n 3-cilinder halve offroad?
Heb hier ook een 3-pitter staan

Klopt helemaal :Y
Je maakt me nieuwschierig wat voor driepiter je hebt staan, een zelfbouw 750cc MZ ;)

Een van de blokjes die ik destijds bij je opgehaald heb is ondertussen uitgekotterd zodat er een 300cc cilinder op kan. Nu thuis de verbouwing op z´n eind loopt zal ik eens kijken of het deze zomer gaat lukken om dat blokje compleet te krijgen en het onder m´n span te hangen. Tsja, ben nog druk met andere dingen zodat sleutelen niet zo heel vaak gebeurd.
Zoek voor dit blok nog een ontsteking en een carterdeksel (rechts denk ik) voor deze ETZ 251 en eventueel een carburateur. Al lijkt het me dat de BVF die er nu op zit ook gebruikt kan worden. Grotere sproeiertjes heb ik al in enkele maten zodat ermee geexperimenteerd kan worden.


:W
 
Op zich hoef je niet te expirimenteren met sproeiers, ik heb altijd met een 300 gereden met standaard carb en sproeiers, en dat loopt heel goed.
Misschien heb ik binnenkort wel een Mikuni 34 over..zit nu onder mijn 251 maar wil er weer een BVF onder gooien...
MZllls,Rob.
 
Dan maar een mietje, het was op een bochtige weg bij Lent best glad en om dan met m´n motor op m´n plaat te gaan ;( Heb oktober ondervonden hoe dat is en dat doe ik liever niet meer :N
Gelijk heb je. Zeker na zo'n "tikkie".
Klopt helemaal :Y
Je maakt me nieuwschierig wat voor driepiter je hebt staan, een zelfbouw 750cc MZ ;)
Triple XS
8-)
Een van de blokjes die ik destijds bij je opgehaald heb is ondertussen uitgekotterd zodat er een 300cc cilinder op kan. Nu thuis de verbouwing op z´n eind loopt zal ik eens kijken of het deze zomer gaat lukken om dat blokje compleet te krijgen en het onder m´n span te hangen. Tsja, ben nog druk met andere dingen zodat sleutelen niet zo heel vaak gebeurd.
Zoek voor dit blok nog een ontsteking en een carterdeksel (rechts denk ik) voor deze ETZ 251 en eventueel een carburateur. Al lijkt het me dat de BVF die er nu op zit ook gebruikt kan worden. Grotere sproeiertjes heb ik al in enkele maten zodat ermee geexperimenteerd kan worden.


:W
Back on topic dan maar :+
Dat klinkt goed, komen die blokjes toch nog van pas.
Zal ff moeten kijken. Ontstekingen en carbs heb ik niet, deksel (ontstekingskant neem ik aan?) moet ik even zoeken.
Ga je nog naar het voorjaarstreffen?
Ik heb hier een TS 250/1 blok met 300 zuiger. Ding net in mekaar gezet en nog niet gereden, maar start wel. Met de originele TS carb erop. Binnenkort is het motortje klaar voor een echte testrit :Y
 
..... Yamaha dus, bevalt dat?


Ga je nog naar het voorjaarstreffen?

Ben ik wel van plan. Eens kijken of Hertwie ook mee gaat. Hij heeft het al wel kort over dit reffen gehad.

Ik heb hier een TS 250/1 blok met 300 zuiger. Ding net in mekaar gezet en nog niet gereden, maar start wel. Met de originele TS carb erop. Binnenkort is het motortje klaar voor een echte testrit

Ben net als jij benieuwd !
Zal het vast wel lezen, hier of via de mail?

:W
 
..... Yamaha dus, bevalt dat?
Yep, jammie. Nog niet echt op gereden, alleen ff door de buurt. Ding heeft 7 jaar stil gestaan, maar wordt wel wat :Y
Ben ik wel van plan. Eens kijken of Hertwie ook mee gaat. Hij heeft het al wel kort over dit reffen gehad.
Ik zal eens kijken of ik een ontstekingsdeksel mee kan krijgen.
Ben net als jij benieuwd !
Zal het vast wel lezen, hier of via de mail?

:W
Natuurlijk! 8-)
 
Op zich hoef je niet te expirimenteren met sproeiers, ik heb altijd met een 300 gereden met standaard carb en sproeiers, en dat loopt heel goed.
Misschien heb ik binnenkort wel een Mikuni 34 over..zit nu onder mijn 251 maar wil er weer een BVF onder gooien...
MZllls,Rob.

Hoi Rob,

Dat verbaasd me een beetje, zeker omdat er destijds bij de MZmail aangeraden werd met een wat grotere sproeier te gaan rijden.
Ik ga ermee experimenteren en deresultaten worden hier of bij de MZmail wel bekend gemaakt.

Als tzt de Mikuni beschikbaar komt dan laat het maar even weten.


Groet, Han.
:W
 
Ja Han ik reed gewoon met een 30N-2-5 achter mijn 300tje. En volgens mij rijden mijn kenissen ook allemaal met standaard carbs en sproeiers achter hun 300's.
Je moet sowieso geluk hebben met cilinders lijkt het wel, die afgeragde 300 liep ook behoorlijk hard, met gemak 140 op teller. Heb er lang mee gereden zelfs nog eens naar Hollriede mee geweest. Mijn reserve cilinder was samen met 2 andere cilinders op 300cc geslepen bij Aad Nolen in Strijen. De mijne had een KS zuiger ,de andere Mahle, daarna heeft Eric D. nog een fijnbewerking gedaan van de poorten, ook van de andere cilinders.
Mijn ex cilinder zit nu dus bij een andere kennis erop en gaat met alle gemak naar de 6000 toeren terwijl een ander van de serie met moeite 5500 draait.
Is dus kwestie van geluk en een blok wat lekker loopt/afgesteld is.Ook zal toestand van lagers en ontsteking van belang zijn.
Ik had gister eigenlijk die Mikuni willen wisselen maar vond het wel een beetje erg vochtig om een beetje buiten de boel af te regelen dus heb het niet gedaan.
Carbje(heel de ETZ) komt trouwens van E te B uit Scheveningen vandaan, ook van de maillist, van de familie te B ;)
MZllls,Rob.
 
ETZ (cafe)racer project nadert bijna zijn voltooiing 8-)
P300308_17.30.jpg

Meer fotootjes
En een filmpje
 
Blijft een apart gezicht...kort en gedrongen..best wel ruig ..jammer van die lange pijp maar ja is weer MZ natuurlijk vooral die TS pijpen. Maar met de kleine wieltjes heeft het ook wat kenmerken van een supermotard...eens kijken hoe het zich gedraagd op het circuit :] .
MZllls,Rob.
 
Blijft een apart gezicht...kort en gedrongen..best wel ruig ..jammer van die lange pijp maar ja is weer MZ natuurlijk vooral die TS pijpen. Maar met de kleine wieltjes heeft het ook wat kenmerken van een supermotard...eens kijken hoe het zich gedraagd op het circuit :] .
MZllls,Rob.
Uitlaat is een ETZ 251/301 uitlaat ivm de 300cc Mahle zuiger :Y en ik vind het wel wat hebben zo enorm lang :Y
Moet nog wel ff goed afgesteld worden.
Maybe dat ik het stuur nog vervang door een crossstuur ofzo 8-) Denk het niet
 
Laatst bewerkt:
Vind het een leuk en appart ding om te zien ! :Y
Heeft wel iets van een Tiger die net weg springt om z´n prooi te verschalken... :9

Rob, in die lange pijp kunnen meer liters geluid !!! :o

En wat betreft dat cross stuur, zelf vind ik een breed stuur fijn rijden.
Op m´n MZ span zit een breed en iets hoger stuur van een Hercules, kost geen drol bij de Gekra. :]
Op de Tiger zit standaard al een erg breed stuurrrrrrr....

Groetjes :W
 
Vind het een leuk en appart ding om te zien ! :Y
Heeft wel iets van een Tiger die net weg springt om z´n prooi te verschalken... :9

Rob, in die lange pijp kunnen meer liters geluid !!! :o

En wat betreft dat cross stuur, zelf vind ik een breed stuur fijn rijden.
Op m´n MZ span zit een breed en iets hoger stuur van een Hercules, kost geen drol bij de Gekra. :]
Op de Tiger zit standaard al een erg breed stuurrrrrrr....

Groetjes :W
Tijdens het voorjaarstreffen wilde ik idd bij Gekra ff kijken naar een hoog crossstuur voor de XS (bv BMW Rnogwatdinges) :Y
Denk dat ik dit lage stuur maar op de ETZ laat zitten, staat wel goed 8-)
 
Had van de week mijn benzine kraan een paar dagen aan laten staan en aangezien het carbje nogal doorlekt was dat niet slim. Hij was dus nogal verzopen en kreeg em met geen mogelijkheid weer aan...maar ach ik heb er nog 1 dus ff een paar dagen daarop geprutteld. Vanmiddag toch maar eensgekeken of ik em weer kon starten...vonk was aan wezig, cilinder zonder bougie "doorgekickt"..maar nee...eens de bougie van de ander proberen...en waarempel ,er kwam leven in, ja..en ook in de uitlaat _O- eerst alleen met weinig toeren maar langzamerhand kwam er bij hogere toeren ook een giga benzine golf uit de uitlaat.Had het nog nooit meegemaakt dat je een motor zo kon verzuipen dat de uitlaatvol met benzine staat...gelukkig zijn de carterseals nog heel en ook geen naverbranding in de uitlaat gehad :X had een flinke knal geworden 8-)
Maar ik ben weer blij dattie prutteld, denk dat ik met dat ding weer eens bij het voorjaarstreffen ga kijken :]
MZllls,Rob.
 
Zo te lezen was hi jinderdaad flink verzopen. :Y

Was je toch niet een beetje nieuwschierig naar de knal die het had kunnen veroorzaken, of zou die zo hevig zijn geweest dat je dit echt niet wil weten? :N


Groet, Han. :W
 
Haha ja Han daar was ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar ... 8-) maar het was toch echt teveel benzine die overal lag..en de motor stond ook voor de helft in de garagebox..dus leek me niet echt handig als de boel zou gaan fikken in het ergste geval... zouden de bewoners boven de garage ook niet leuk vinden denk ik dus ben heilig gebleven O-) ;)
MZllls,Rob.
 
Haha ja Han daar was ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar ... maar het was toch echt teveel benzine die overal lag..en de motor stond ook voor de helft in de garagebox..dus leek me niet echt handig als de boel zou gaan fikken in het ergste geval... zouden de bewoners boven de garage ook niet leuk vinden denk ik dus ben heilig gebleven
MZllls,Rob.


Gelijk heb je !

Groet, Han.
:)
 
Hoi Johan,

Dat is mooi!
Het wordt zaterdag eind van de middag of misschien wel vroeg in de avond.
Heb s'middags eerst nog andere verplichtingen waar ik niet onderuit kon komen... :N

Groet, Han.
 
Ja zie jullie zaterdag :W ...tenminste ik weet hoe Johan eruit ziet 8-)
Heb wel zin in het ritje...probeer in elk geval de heenweg binnendoor te gaan :]
MZllls Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan