yamaha majesty 400

Heb een Majesty 400 besteld! Krijg hem over een week of 2..Een zwarte uit 2006! Ik kan echt niet wachten. Trouwens een heel andere vraag:

Er staat hier en daar al iets geschreven over helmen&motorscooters. Bijna ieder plaatje zie je een jethelm icm een scooter. Lijkt mij een koude bedoeling als het wat kouder is of valt dit mee? En over veiligheid valt denk ik ook nog wel wat te zeggen.
En dan de hamvraag....Waar zal ik naar gaan uitkijken? Systeem, integraal of toch misschien een jethelm? En dan misschien nog ervaringen met bepaalde merken/types? Vind je een goede helm voor rond de 200 euro? Of zit je dan al meteen rond 300 euro?
 
Laatst bewerkt:
Het is maar net wat je zelf prefereert; een integraalhelm is warmer ['s zomers snel té warm] en veiliger maar voor sommigen ook enigszins claustrofobisch.
Een jethelm heeft ook zo z'n voordelen [koeler, meer open blik].
De prijs is vooral afhankelijk van het gebruikte materiaal voor de schaal.
Persoonlijk prefereer ik m'n integraalhelm van Arai want ik vind veiligheid en kwaliteit toch wel belangrijk.
Een overjarig A-merk vind je echt wel voor <€200,-.
Ga je voor het nieuwste van het nieuwste en kies je een merk wat vooral voor supersportmotoren wordt gebruikt dan betaal je veel meer.

Veel plezier met je Majesty , plaats ook even een fotootje: wordt hier altijd gewaardeerd! ;)
 
Ik heb net een weekendje de Majesty 400 gereden.... GEWELDIG DING!! *O*

Ik heb redelijk veel verschillende motoren en motorscooters gereden, van runner 180'jes, Silver-wings, t/m Gixxers aan toe.... Maar ik vind de Majesty 400 in één woord TOP!

Een kind kan de was doen, zo makkelijk als hij rijdt. Uiterst comfortabel, super veel bergruimte (2 integraalhelmen + Baggage), en zelfs met 2 personen is hij nog erg vlot. Bij het stoplicht rijdt je verbazingwekkend genoeg, bijna alles eruit... Maar daar is deze übercruiser niet voor gemaakt....

Lekker toeren, daar houdt ie van! Maar er mag af en toe ook lekker gebeuld worden;)

Dus voor de mensen die nadenken over een motorscooter.... Er zijn misschien snellere....Er zijn zeker grotere.... Maar deze (zeker in het zwart) is een van de best looking, best handling motorscooters van dit moment...

Kortom: Hij is FIJN!
 
Laatst bewerkt:
In het zwart is ie zeker een plaatje met een lekkere dikke achterkant. Hij is idd zo snel dat je eigenlijk steeds op je snelheidsmeter moet letten, zo soepel gaat het allemaal. Ik heb er nog niet met 2 personen op gereden maar dat gaat volgende zeker gebeuren als ik hem heb!

Ik ben het met testpiloot helemaal eens....er zijn idd snellere scoots te koop, al gaat het om secondenwerk. Maar de manier waarop....dat is denk ik het grote verschil met de rest....
 
Heeft iemand suggesties hoe je het best een nieuwe scoot kan inrijden? (Majesty 400). Heeft dat te maken met een bepaald maximum toerental, of juist wisselende toerentallen? is het verstandig om even te wachten met 2 pers te gaan rijden of maakt dat niet uit?
 
Ik heb laatst een nieuwe Majesty 400 meegekregen omdat de mijne in onderhoud was.

Daar zat een instructie boekje bij waar een aantal pagina's over het inrijden gingen.
Volgens mij moest je voorkomen dat je meer als 6000 toeren draaide, de eerste 1000km.

Dan rij je altijd nog ruim 120 ofzo.

Over rijden met 2 personen werd niet gesproken.

Als je zelf geen 160 kilo weegt, moet dat geen probleem zijn. _O-
 
Heeft iemand suggesties hoe je het best een nieuwe scoot kan inrijden? (Majesty 400). Heeft dat te maken met een bepaald maximum toerental, of juist wisselende toerentallen? is het verstandig om even te wachten met 2 pers te gaan rijden of maakt dat niet uit?

Voorkom langdurig draaien op hetzelfde toerental, voorkom ook al te hoge toerentallen en al te hoge belastingen.
Rijd in de eerste periode dus afwisselend langzamer en weer sneller, pak de eerste maand dus liever bochtige dijkweggetjes dan de lege snelweg.
Wissel de eerste olie na zo'n 1000 Km.
Twee personen zou moeten kunnen maar houd het bovenstaande in acht.


Maar wat eigenlijk minstens net zo belangrijk is: ook als de motor straks ingelopen is gun het blokje dan de tijd om een beetje fatsoenlijk warm te worden voordat je hem vol belast.
Wees goed voor de techniek, dan is de techniek goed voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb recentelijk (5weken geleden) een nieuwe Majesty400 gekocht. Het is mijn eerste moto-scooter. Waarom de Majesty? Hij is erg comfortabel, veel opbergruimte, rijdt ook met 2 volwassenen nog heel vlot.... ook het model stond ons wel aan.
Is er iemand die ervaring of tips kan geven over het plaatsen van een Navigatie op een Majesty 400?


Thanks & Cheers,
 
zo daar is die dan terug van vakantie.
4200 km gereden met mijn trotse majesty 400. duitsland verschillende plaatsen in frankrijk,
milaan turijn en de commo meer in italye en ook nog naar geneve geweest in 9 dagen. foto s volgen als ik wer wakker ben haha. forum.
bij terugkomst mijn trouwepaard ingeruild voor de k3 zelfde kleur en zelfde allarm.(spybal)
topkoffer en handvat verwarming. en natuurlijk mijn zummo 550 erop laten bouwen.
ik op de majesty en mijn vriendin verwelkomt de burgman.
full
 
oke geef maar toe ik heb het heus wel gezien.
mijn majesty is weg bij motoport wormerveer .
wie is de gelukkige winnaar
 
Ben sinds enkele minuten aangemeld op dit forum (ook netjes voorgesteld hoor;-)) en lees al een tijdje de verhalen mbt de scooters. Heb toevallig gisteren proef gereden op de Majesty en wat rijdt dat heerlijk zeg! Wat ik mij alleen afvraag bij ook de Majesty...Omdat de tank niet zo heel groot is...Sta je voor je gevoel niet steeds bij de pomp? Natuurlijk rijden de meeste scoorters ver boven de 1 op 20 maar met een tankje van 12 liter kom je niet mega ver...

Verder ook al gereden op de nieuwe Burgman 400. Wat mij opvalt is dat veel verkopers zeggen dat Yamaha beter is? Vond de Burgman ook heerlijk rijden en wat een ruimte onder het zadel!

Ik hoop snel een keuze te kunnen maken.......


Ja mijn idee ik rij op een scooter omdat het goedkoper is maar een 400 verbruikt al meer dan mijn sirion kan ik beter lekker warm of koel in de auto naar mijn werk.
Rij nu een 125 vind ik ook niet extreem zuinig maar komt in ieder geval boven de 1 op 30 uit en als je alles zelf doet is het onderhoud nog redelijk in de hand te houden.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor woonwerk verkeer en daar voldoet hij goed in, ik begin pas aan een grotere scooter als de motorblokken iets meer van deze tijd zijn en de prijzen niet zo debiel hoog.
 
Toen ik nog YP125R reed kon ik ook nog zeggen dat ik het om het goedkoper rijden deed.

Nu is het vooral de fun, alhoewel mijn auto (Galant V6; 1 op 9 gemiddeld '( ) nog steeds fors duurder rijdt...
 
Ik heb in 2004 ook een Majesty gehad,1 van de eerste die hier verkocht zijn.
Moet zeggen dat deze op de Silverwing na die ik ook gehad heb de fijnste scooter is die ik in mijn bezit heb gehad.
Ben er met een vriend die een Wildstar 1600 bezat op vakantie naar het Schwarzwald en de Bodensee geweest,ging prima.
Het enige nadeel van de eerste modellen was dat ze voor maar 1 remschijf hadden,dit heeft me af en toe toch in kritieke situaties gebracht.
Zou als ik nu moest kiezen toch voor de Burgman 400 K7 gaan,vind deze persoonlijk toch mooier.

Iemand trouwens nog interesse in een hoge Givi ruit voor de Majesty?
Heb er ook nog 1 voor de Silverwing,beiden in nieuwstaat!

Heb je die hoge ruit nog voor de silverwing?
 
goedemiddag allemaal .. ik heb aan de majesty 400 rijders een vraagje
ik heb pas zo een scooter gekocht , maar bij het optrekken trilt hij nogal
en geeft een klik bij achterwiel , ook als ik gas los laat en nog ca 40km rij geeft
hij die klik . zo iets van inslaan koppeling . ik ben een leek op dit gebied dus weet
of dit normaal is . hij is van 7-2004
hopelijk lees ik er iets over
bedankt alvast

Die van mij is ook van 07-2004 en heeft altijd probleemloos gelopen. Sinds de laatste grote beurt, waarbij de aandrijfriem is vernieuwd heb ik een soortgelijk probleem, niet zo heftig als jij het beschrijft maar toch. Direct na de riemwisselling merkte ik het verschil. Als de motor 's morgens gestart wordt klinken er wat bonkende geluiden uit het blok. Als de scooter vervolgens in beweging komt, dan is het als het ware alsof er in de tweede versnelling wordt weggereden. De toeren komen wat traag op gang en het hele dashboard begint te trillen. Bij een snelheid van 20 km/u is het over en trekt de motor gewoon door. Bij warme motor is er vrijwel niets van te merken. Ik ben inmiddels 2x hiervoor teruggeweest bij de dealer en de laatste keer is alles aan de transmissie los geweest. Er werd niets verontrustends aangetroffen, de koppeling zag er na 25000 km nog hagelnieuw uit. De hele boel is weer in elkaar gezet en nu loopt de motor bij warme motor als een naaimachinetje zo mooi, alleen bij een koud blok is het euvel nog een beetje gebleven, alleen niet meer zo erg als voorheen. Ook de bonkgeluiden bij het starten zijn nu verdwenen. De dealer weet het nu niet meer. Hij zou zijn licht eens opsteken bij collegadealers. Misschien zijn er hier toch ook forumleden die een idee hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch nog wat verder gaan spitten op het internet. Op het Amerikaanse forum over scooters zag ik ook iemand, die hier last van had. Hem werd verteld, dat hij mogelijk een "clogged injector" had en dat hij eens een busje injectorreinigingsmiddel door de benzine moest mengen. In heb zo'n flacon aangeschaft en 2x de helft bij een tankvulling gedaan. Na de eerste halve flacon merkte ik niet veel verschil, maar inmiddels is de andere helft er ook ingegaan en vanmorgen liep de motor na 5 dagen stilstand als een zonnetje. Ik zal het eens in de gaten houden en hoop, dat het zo blijft.
 
Wat denk je hiervan Yamaha Majesty 125 1999 21.000km 1e eigenaar
goed onderhouden, ongeveer 1100 euries
Hoe is de kwaliteit van deze scooters?

full
 
Laatst bewerkt:
IK heb er ook een gehad.Een 1999er. 10000 km mee gereden in 10 maanden. Alleen accu vervangen.
Het is een goede scooter. Voelt volwassen aan voor een 125er. Je hebt veel ruimte voor je benen, en hij heeft een behoorlijke topsnelheid +- 115km/u en een goede wegligging. Daarbij heeft ie bij mij altijd tussen de 1 op30 en 1 op 33 gereden.Olie verbruikte hij niet.

Zwakke punten zijn: afdichting benzinetank bij vuldop, als ie net helemaal volgetankt is, niet op de zijstandaard zetten...(is exemplarisch, maar controleren kan geen kwaad)
-De dynamo heeft wat weinig vermogen
-De lichtopbrengst van de koplampen houdt niet over (2 duplo bollen), zeker niet op provinciale wegen in de winter/regen...

1100 euro is een schappelijke prijs mits natuurlijk schadevrij en goed onderhouden en een nieuwe CVT riem.
 
mad masc dank je dat van de CVT riem is een goeie tip, is van eerste eigenaar
en goed onderhouden zeg tie, ga er niet de snelweg mee op.Ik twijfel nog tussen
deze en de Honda Foresight 250 is wel 800 euries duurder.
 
hallo, tom hier
had een topic"aanschaf silverwing 400" maar na gebeurtenissen( zie topic)
heb ik deze middag een majesty 400abs besteld in daimond black met beige zadel
levering mei
groeten aan de collega's
tom
 
Ik heb eind vorig jaar in het kader van inwisselen van mijn Burgman 400 van 2000 gereden op de Majesty 400. Echt niet slecht, maar..
Met mijn onlangs gemeten 1.83 m. bleek het scherm te laag te zijn, de zithoogte te hoog, de optreksnelheid nogal traag en voor het overige zat het ding voor geen meter!
ben dus weer terug gegaan naar mijn Burgman 400.
Zit geweldig, trekt, ook tijdens het inrijden pittig genoeg op, heeft verschrikkelijk veel bergruimte en is idem dito zuinig.
Na enige aanpassingen van het scherm vrijwel uit de wind.
Kortom, als pensionado voor mij geen betere, ook bij lange afstanden als bv de Vogezen.
Desalniettemin, de Yama is per definitie degelijk, maar toch...
 
Dat snap ik niet. Hoe kan de zithoogte nou te hoog zijn als je 1.83 m. bent. Ik ben zelf maar aan ukkie van 1.69 m. en ik pas er ook op. Wat bedoel je met "voor het overige zat het ding voor geen meter"? De buddyseat kan toch ook nog in vier standen versteld worden? Ik heb er trouwens de hogere en bredere ruit van Yamaha op en dat bevalt prima. Heeft de Suzuki echt zo veel meer bergruimte? Ik geloof er niets van.
 
Laatst bewerkt:
ik had juist een hele andere ervarin ja ik heb de majesty gehad en toen hij weg moest voor reperatie heb ik 1 weekendje de burgman gehuurd 400 met 1200 km op de teller.
was erg fel qua optrekken al was mijn top hoger dan die van de burgman.
de opberg ruimte onder het zadel is ook wat groter dan die van de majesty en ook groter dan de 650cc namelijk 62 li tegen over 54 li voor zijn grote broer.
toch net als de yamaha t-max waarmee ik de zelfde ervaring had en dezelfde mening over gevormt hebt, namelijk dat ondanks hun power de majesty toch de voorkeur heeft omdat ik die comfortabeler vond zitten voor de langere ritten.
zoals julie weten ga ik altijd op vakantie met de motor en het weekendje weg met de burgman resulteerde toch zadel pijn op den duur hier had ook mijn vriendin achterop last van + dat de wind bescherming op de majesty ook beter was voor ons beiden.
het is dat de burgman 650 bijna net zo comfortabel is als de majesty want anders had ik ondanks zijn 2 cillinders nooit voor de burgman gekozen waren het niet dat de power van de majesty te weinig is voor de alpen en dergelijken.
 
in afwachting van de levering van de mijne heb ik nog een paar vraagjes;
worden de leveringstijden gerespecteerd?
wat weten jullie over de onderhoudskosten? (zowel 1000,5000,10000k)
op hoeveel k moet de riem vervangen worden en hoeveel kost dit?
voorband, hoeveel k en kostprijs/ en het zelfde voor de achterband
zijn de remmen van voor niet te krachtig?(dubbele schijf)
is de abs op beide wielen werkbaar?
soms zie je motoscooters met zijtassen, is dit mogelijk voor de majesty of beter de topcase?
(zou alleen voor vakantie zijn, want met woonwerkverkeer kom ik toe)
welk toerental draaid hij bij 70/90/120?
liefst reacties uit belgie en nederland
en eventueel verwijzingen naar websites zou ook handig zijn
dank bij voorbaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan